Pagina 1 van 1
Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: do 03 mei 2012, 21:34
door geitema
Hey allemaal
ik hetvolgende blok in elkaar zetten voor mn project :
airsal extreme 88cc
airsal krukas
28 of 30Mm keihin/mikuni carb
30mm spruitstuk
Vforce 3 membraam
nu is mijn vraag aan jullie :
welke Bovenlangse pijp werkt het beste met deze cilinder en welke koppeling kan dit houden ?
Oh en welke ontsteking raden jullie aan?
gr geitema
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: do 03 mei 2012, 22:21
door mitchellvanrijn
Niet uit eigen ervaring maar zie je HEUL vaak voorbij komen
polini 5 plaats met mallossi drukveren
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: do 03 mei 2012, 22:23
door Rikkert
Polini 5 plaats met Malossi drukveren.
Als je persee bovenlangs wilt, moet je opmaat uitlaat hebben.
Onderlangs zijn er wel, BRK/SCR 85/90cc uitlaten.
En een MVT ontsteking zal wel moeten lukken.
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: do 03 mei 2012, 22:28
door geitema
oke dan ga ik die koppelingsset gewoon proberen.
bovenlangs vind ik veel mooier eruit zien en ik wil het wel doen zoals ik het in mn gedachten heb dus dat moet het maar opmaat worden.. dat werkt waarschijnlijk ook beter dan een kant en klaar pijp
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: do 03 mei 2012, 22:33
door Rikkert
Als je de uitlaat echt tot het uiterst berekend, is er zeer veel vermogen uit te krijgen!
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 00:07
door geitema
ik heb me er voor een paar jaar geleden in verdiept maar ik weet alleen de basis regels van een 2takt pijp nog wat ik ooit in het boek van graham bell heb gelezen dus laat ik het dan mooi door een bedrijf doen..wie weet een bedrijf die hele goede uitlaten kan maken ( dus ook echt berekend vanaf de inlaat tot eind uitlaatpoort )
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 01:51
door Daan
DMP 5 plaats met MHR veren is ook goed genoeg, en een stuk goedkoper.
Bovenlangs zul je opmaat moeten laten maken. Komt een hoop rekenwerk bij kijken, zal zo rond de 200-300 uitvallen.
Als ontsteking zou ik voor een malossi eprom gaan, erg prettig om mee te werken.
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 15:24
door marvin65
ik zou gewoon even googlen naar een bedrijf wat op maat maakt, maar volgens mij
maakt hgs ook op maat.
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: vr 04 mei 2012, 19:04
door prikracing
Ik heb er ooit zelf een laten maken bij abt en was er zeker over tespreken ik had met me minibike blata eerst had ik 11.1pk met 40cc alles standaard en zelf afgestelt en later door hun een pijp laten bereken en zelf gemaakt en Had toen met 40cc een 19mm en hun opmaat 13.7pk en ook weer zelf afgestelt dus het is zeker de moeite moet je op Google ff Aad broere tuning in voeren krijg je zijn site en kan je contact met hem opnemen.en kwa ontsteking zou ik de Mallossi eprom goede ontsteking.
Re: Airsal 88CC extreme setup
Geplaatst: wo 16 mei 2012, 18:23
door Marcooow
geitema schreef:ik heb me er voor een paar jaar geleden in verdiept maar ik weet alleen de basis regels van een 2takt pijp nog wat ik ooit in het boek van graham bell heb gelezen dus laat ik het dan mooi door een bedrijf doen..wie weet een bedrijf die hele goede uitlaten kan maken ( dus ook echt berekend vanaf de inlaat tot eind uitlaatpoort )
je zou scholtentechniek.nl is kunnen mailen, dan ben je voor 195 euro klaar