Orginele uitlaat ontgrenzen?
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 19 apr 2012, 17:37
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Orginele uitlaat ontgrenzen?
Beste mensen,
Ik ben in het bezit van een nieuw model derbi.
Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en ook meten het koperen plaatje uit de carberateur gehaald.
Vervolgens heb ik er een andere sproeier in gezet en loopt al wat beter. Er zit nu sproeier 100 in en kan (zonder wind tegen) net 75 km/h halen. Nu denk ik zelf dat er nog een vernauwing/begrenzing in de uitlaat zit, precies in het midden van het dikke gedeelte. Dit denk ik omdat mijn uitlaat altijd loeiheet wordt na een stukje rijden en inmiddels is dat stuk al helemaal blauw verkleurd door de hitte. Ik wil mijn brommer nog wat harder laten lopen dus wilde ik een orginele uitlaat bijkopen en vervolgens openslijpen en alles eruit halen. heeft hier al iemand ervaring mee? Nu zag ik dat er op marktplaats een orginele uitlaat te koop stond maar die is van een ouder model. Weet iemand of dit gewoon past? Op de foto heb ik ondekt dat de zogenaamde piemel er aan de achterkant op zit terwijl bij mij zit er die boven op.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
m.v.g. Hans van der sanden
EDIT:
Ik wil er eigenlijk geen yasuni onder leggen i.v.m. de politie ik moet straks elke dag naar Eindhoven en daar willen ze nog wel eens controleren. Ik ga er ook een toerenbegrenzer opzetten maar als er dan een yasuni onderhangt vind ik dat een beetje opvallen.
+ een kamaraad van mij is ook in het bezit van een derbi 2e hands gekocht en die loopt veruit in de 90k/h maar die heeft nog gewoon een orginele uitlaat.
Ik ben in het bezit van een nieuw model derbi.
Ik heb de prop uit de uitlaat gehaald en ook meten het koperen plaatje uit de carberateur gehaald.
Vervolgens heb ik er een andere sproeier in gezet en loopt al wat beter. Er zit nu sproeier 100 in en kan (zonder wind tegen) net 75 km/h halen. Nu denk ik zelf dat er nog een vernauwing/begrenzing in de uitlaat zit, precies in het midden van het dikke gedeelte. Dit denk ik omdat mijn uitlaat altijd loeiheet wordt na een stukje rijden en inmiddels is dat stuk al helemaal blauw verkleurd door de hitte. Ik wil mijn brommer nog wat harder laten lopen dus wilde ik een orginele uitlaat bijkopen en vervolgens openslijpen en alles eruit halen. heeft hier al iemand ervaring mee? Nu zag ik dat er op marktplaats een orginele uitlaat te koop stond maar die is van een ouder model. Weet iemand of dit gewoon past? Op de foto heb ik ondekt dat de zogenaamde piemel er aan de achterkant op zit terwijl bij mij zit er die boven op.
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
m.v.g. Hans van der sanden
EDIT:
Ik wil er eigenlijk geen yasuni onder leggen i.v.m. de politie ik moet straks elke dag naar Eindhoven en daar willen ze nog wel eens controleren. Ik ga er ook een toerenbegrenzer opzetten maar als er dan een yasuni onderhangt vind ik dat een beetje opvallen.
+ een kamaraad van mij is ook in het bezit van een derbi 2e hands gekocht en die loopt veruit in de 90k/h maar die heeft nog gewoon een orginele uitlaat.
- DerbiYasuni
- Schakelrijder
- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo 18 apr 2012, 17:08
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD racing
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
Ik heb hem ook door geslepen, maar ik kan je vertellen het levert je niks op.
- marvin65
- Pro tuner
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
- Locatie: Oss
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
je kunt ook een 70cc kopen en dan met standaard uitlaat.
valt niet zo op,trekt hard op en heeft een mooie snelheid.
valt niet zo op,trekt hard op en heeft een mooie snelheid.
Gas erop !
-
- Pro tuner
- Berichten: 590
- Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 431#p91431
- Locatie: Oosteind (100% woutvrij)
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
maat van me heeft dat ook gedaan,
er zit idd nog een pijpje in daarom heeft std uitlaat ook geen powerband, maar k zou er niet aan beginnen want da is moeilijk dicht te lassen en ziet er voor geen meter uit en kan makkelijk gaan lekken,
je kan beter een leovince v6 of een mk thrower kopen die maken ok niet zoveel herrie dus valt minder op als je aangehouden word
er zit idd nog een pijpje in daarom heeft std uitlaat ook geen powerband, maar k zou er niet aan beginnen want da is moeilijk dicht te lassen en ziet er voor geen meter uit en kan makkelijk gaan lekken,
je kan beter een leovince v6 of een mk thrower kopen die maken ok niet zoveel herrie dus valt minder op als je aangehouden word

the skullkid schreef:Opletten dat die koud is.Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
een standaard uitlaat zonder katalysator trekt als een beest en ik heb een top van 90 met 14-53
maar dat pijpje kan je makkelijk lassen en lekt ook echt niet snel hoor iedereen rijd hiero je last het gaatje dicht en dan de pijp erweer op lassen een vriend van me last hem zo dicht en nergens last van
maar dat pijpje kan je makkelijk lassen en lekt ook echt niet snel hoor iedereen rijd hiero je last het gaatje dicht en dan de pijp erweer op lassen een vriend van me last hem zo dicht en nergens last van
Laatst gewijzigd door mxmaxxi op ma 23 apr 2012, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
ktm sx 125 2006 te koop
voorspatbord en koplampkap drd pro 2011 te koop
voorspatbord en koplampkap drd pro 2011 te koop
- marvin65
- Pro tuner
- Berichten: 689
- Lid geworden op: vr 11 nov 2011, 17:36
- Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=7346
- Locatie: Oss
- Derbi95
- Pro tuner
- Berichten: 531
- Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
- Locatie: Naaldwijk, Westland
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
zeker heuvel af, medewind?mxmaxxi schreef:een standaard uitlaat zonder katalysator trekt als een beest en ik heb een top van 90 met 14-53
maar dat pijpje kan je makkelijk lassen en lekt ook echt niet snel hoor iedereen rijd hiero je last het gaatje dicht en dan de pijp erweer op lassen een vriend van me last hem zo dicht en nergens last van
-
- Pro tuner
- Berichten: 590
- Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 431#p91431
- Locatie: Oosteind (100% woutvrij)
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
het enigste wat std uitlaat heeft is veel koppel
maar als je bijv. een rvs uitlaat open gaat slijpen en dicht gaat lasse is da gewoon zonde of je moet het egt heeel netjes doen


the skullkid schreef:Opletten dat die koud is.Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 211
- Lid geworden op: do 28 apr 2011, 13:21
- Vervoersmiddel: .
Derbi Senda x-race SM 50cc 2010 (te koop)
Derbi Senda xtreme SM 2009
-80 MHR
-SCR Corse hm 50/70
-stage 6 pwk 28mm
-malossi e13 powerfilter
-malossi vl6 membraan
-malossi spruitstuk - Locatie: mijdrecht
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
Ik heb em ook gewoon afgeslepen en dicht gelast hielp wel bij mij ik kreeg ongv. 10km snelheid erbij.
Maar ik heb ook mensen gehoord die gewoon dat pikkie hebben dicht geknepen in de bankschroef of dergelijks. Dan zit dat pijpje er gewoon nog op maar is ie toch afgesloten
De binnenkant van de uitlaat bewerken weet ik alleen niets over.
Maar ik heb ook mensen gehoord die gewoon dat pikkie hebben dicht geknepen in de bankschroef of dergelijks. Dan zit dat pijpje er gewoon nog op maar is ie toch afgesloten

De binnenkant van de uitlaat bewerken weet ik alleen niets over.
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 19 apr 2012, 17:37
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
Ik denk dat ik toch maar een leovince v6 ga aanschaffen.
Hoop dat het scheelt in snelheid.
Hoop dat het scheelt in snelheid.
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
Haal een mk thrower, is wat sneller dan V6. En ziet er hetzelfde uit als de originele. Ook kan het beschermkapje voor je benen overgezet worden. Dan zie je het verschil helemaal niet meer.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 19 apr 2012, 17:37
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
@Beunhaas321
Ik lees net je reactie pas, ik was gister bij de bromboer en heb een Yashuni bovenlangs gekocht.
Als het goed is is hij aan het einde van de week binnen.
Ik heb ook maar meteen nieuwe tandwielen gekocht.
11>53 = standaard
12>53 = Bijgekocht
13>53 = Bijgekocht
Ik lees net je reactie pas, ik was gister bij de bromboer en heb een Yashuni bovenlangs gekocht.
Als het goed is is hij aan het einde van de week binnen.
Ik heb ook maar meteen nieuwe tandwielen gekocht.
11>53 = standaard
12>53 = Bijgekocht
13>53 = Bijgekocht
- Beunhaas321
- Pro tuner
- Berichten: 554
- Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:22
- Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8615
- Locatie: Arnhem
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
Welke yasuni? cross, of cross HM?
En 12-53 rijdt het lekkerst is mijn ervaring.
En 12-53 rijdt het lekkerst is mijn ervaring.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
12-53 ga je overtoeren maken
ktm sx 125 2006 te koop
voorspatbord en koplampkap drd pro 2011 te koop
voorspatbord en koplampkap drd pro 2011 te koop
-
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: do 19 apr 2012, 17:37
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Orginele uitlaat ontgrenzen?
Ik heb alles gemonteerd.
Rij nu met yasuni cross en tw 12>52
Hij trekt als een gek en mn top is nu 90 km/h
Rij nu met yasuni cross en tw 12>52
Hij trekt als een gek en mn top is nu 90 km/h
