Pagina 1 van 1

DR70 cilinder

Geplaatst: zo 12 dec 2010, 22:26
door dessie5
medeforumers.. ik ga waarschijnlijk een dr 70 cilinder halen maar hoe zit dat met de krukas? mij is geleerd grotere cilinderinhoud is andere krukas sterkere.. maar ik hoor zelfs dat dat bij mijn drd racing 07 niet hoeft hoe kan dat en is 17,5mm carb gwn goed op dr? ik hoor het snel!!! :ugeek:

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: ma 13 dec 2010, 11:08
door Joenne88
17,5 mm rijd wel gewoon, maar dan haal je gewoon niet de max uit je cilinder :) dus is ook meer een eigen keuze.

over de krukas kan ik je niks vertellen, maar zullen andere DF-ers even moeten beamen.

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: ma 13 dec 2010, 11:19
door dessie5
tgaat mij fornamelijk over trekkracht hoeft geen 110 :P maar 21mm is btr denk? en gwn 12-53twv gr desmond

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: ma 13 dec 2010, 11:31
door Joenne88
ja 21 loopt zeker wel een stuk beter ja :) 12-53 kan goed, maar denk wel dat je dan op top wat gas terug moet nemen om ervoor te zorgen dat ie niet te ver doortrekt nog.

Re: DR70 cilinder/closed

Geplaatst: wo 15 dec 2010, 00:19
door dessie5
kan dicht close!!!!!!

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: do 16 dec 2010, 21:55
door jimbuter
maar moet je nou een andere krukas hebben of niet ?
want hier de plaatselijke brommmerzaak zegt dat derbi krukassen 80 cc ook aankunnen(al lijkt dat me sterk)
maar een vriend reed met zijn ongetunde airsal 70 en toen na een half jaar brak zijn drijfstang van zijn originele krukas
maar dat was een am6.

gr

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: do 16 dec 2010, 22:00
door Joenne88
bij het gebruik van hoogtoerige cilinders is het idd aan te raden een andere krukas + verse lagers te gebruiken,
maar een DR is een middeltoerige cilinder die dus zijn kracht niet uit hoge toeren hoeft te halen.
door het grotere aantal CC's komt er natuurlijk wel meer kracht op te staan, maar als er iets kapot zal gaan, dan zijn het eerder je small end of big end lager dan je drijfstang. als je drijfstang breekt zal ie wel schuin hebben kunnen zitten want met alleen axiale krachten (dus in de lengte) zijn ze moeilijk te breken.

om ff samen te vatten. ik denk dat je originele het best uit zal houden :)

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 12:21
door dessie5
dag mensen ja ik houd mijn orignele krukas dr70 is geen wilde cilinder maar ik wil ook gwn normaal uitlaatje erop voor trekkracht ja welke moet ik neme! ? maar ik ben ook geen racer dus valt mee ik rijd me derbi nu altijd goed warm duw em nooit de overtoeren in schakel optijd ben geen wilde kerel dus valt mee dus dan kan het ook wat langer mee gaan he

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 12:44
door Joenne88
origi ontgrenst of v6 ?

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 12:48
door dessie5
presteert die goed op een dr70 cilinder en tog goeie trekkracht?

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 12:51
door Joenne88
ik heb het zelf niet geprobeerd, maar dr cilinder zijn middeltoerige koppelcilinders.... en een v6 ofiets is ook redelijk midden.
anders kijk even in het pro forum, welke uitlaten voor 50/70cc zijn die een wat lagere powerband hebben. die zullen het dan ook wel redelijk doen lijkt me.

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 13:46
door dirk van raalte
Ik had een dr70 met v6 dat reed heerlijk al had ik wel een 14 mm carburateur.
Overal veel koppel alleen ik had niet zon felle powerband maar met een 17.5 of 21 mm moet dat wel lukken. :)
maarja ik heb die dr 70 nu te koop want bij jos dijkman hadden ze mn vader gebeld dat er 70 onder zat en dat mocht natuurlijk neit. :oops:

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: vr 17 dec 2010, 13:52
door Joenne88
sow dat wordt je wel even genaaid :o.

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: zo 19 dec 2010, 21:07
door dessie5
close!

Re: DR70 cilinder

Geplaatst: zo 19 dec 2010, 21:24
door Joenne88
/close