Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Davie04 »

Dat zal alleen gaan als de huidige koppelingsplaten goed versleten zijn. Naar mijn weten behaal je niet extra trekkracht omdat je extra frictie heb. Bij 80cc+ cilinders installeer je inderdaad stevigere koppelingsplaten omdat een cilinder met meer inhoud nou eenmaal meer pk levert en dat is meestal teveel voor de standaard koppelingsplaten.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Je haalt geen extra trek kracht, enige dat de koppeling doet is je krukas en versnellings bak met elkaar verbinden of loskoppelen. Als je te weinig vrijving hebt verlies je wel vermogen, dan "slipt" je koppeling. Je moet zorgen dat het hard genoeg tegen elkaar aandrukt, dat kan dus te zacht zijn voor een 80cc of als ze versleten zijn bij een 50cc.
tijn.born
Beginnende Derbi fan
Berichten: 40
Lid geworden op: za 16 mei 2020, 20:07
Vervoersmiddel: Aprillia sx50 Factory 2020

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door tijn.born »

Oke dus eigenlijk heeft het geen zin
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Nee, tenzij je koppeling slipt omdat hij versleten is.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Ben ook maar weer eens verder af gaan stellen, brommer liep al wel aardig maar nog niet perfect.
Loop nu tegen vreemd probleem aan.
Er zat een 100 in waarmee hij gemiddeld 75 liep.
Ik had wel af en toe als ik een stuk vol gas in zn zes had gereden dat hij even hoge toeren bleef maken als ik gas los liet en koppeling inkneep maar dat was maar af en toe en vrij kortdurend.
Gister een 106 geprobeerd maar dat rijdt voor geen meter, wou niet boven de 70 komen en veel gestotter in zn eerste versnelling met vol gas.
Toen een 94 geprobeerd, rijdt prima, trekt heerlijk en doe gemiddeld 77, net iets harder dan met de 100 dus.
Mooi, klaar zou je denken, alleen heb ik nu als ik een stuk in zn zes met vol gas rij dat zodra ik gas los laat en koppeling in dat ie echt lang hoog in toeren blijft, rond de 7 a 8 k en pas als ik mn koppeling wat los laat zakt ie terug.
Heb het alleen als ik lang vol gas geef, in zn vrij kan ik gas geven en zakt ie gelijk netjes terug.
Luchtschroef staat bijna helemaal in, halve slag uit hooguit.
Ikke nie snap nie.. :problem:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Luchtschroef moet je altijd 1,5 slag als ik mij niet vergis. Miss 98 proberen. Het fijt dat hij bij armer harder gaat lopen is logisch, tot een bepaald punt. Maar kan ook net te arm wezen
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Ik was ook weer te lui om mn bougiekleur te checken eigenlijk, lol.
Zal dat nog wel doen vd week.
Die anderhalve slag klopt ja, stond ie eerst ook op maar een maat is er ook bezig geweest en stond nu op maar een halve uit blijkbaar.
Zal em op anderhalf zetten en kijken wat ie dan doet, vraag me af of ie nu juist niet te weinig lucht krijgt miss.
Ik vind t alleen zo raar dat het alleen is na vol gas op topsnelheid, als ik stil sta en in zn vrij toeren maak gaat ie echt snel terug naar stationair.
En je zou verwachten als je een kleinere sproeier steekt dat het dan minder wordt ipv erger.

Edit : Ik lul uit mn nek. Logisch dat je met minder benzine door kleinere sproeier meer last hebt als je valse lucht hebt. Snap alleen nog niet waarom dat alleen is als ik op topsnelheid gereden heb. Zou dat op keerringen duiden ?
Laatst gewijzigd door 42 op za 08 mei 2021, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, maar aan de andere kant als je valse lucht hebt blijft hij ook raar hoog hangen, dus te arm mengsel kan ook gevolgen hebben.
moltygo
Derbi fan
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door moltygo »

Hallo ik heb een vraag ik heb een probleem met mijn brommer bij hoge toeren loopt die te arm en bij lage toeren te rijk of net andersom maar het gaat om het idee waar kan het aan liggen kan kan het iets anders zijn dan alleen verkeerde sproeier of? Alvast bedankt.
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door gpr050 »

Wat bedoel je precies met lage toeren? Is dat stationair? En hoe merk je het dat’ie bij die lage toeren te rijk loopt?
moltygo
Derbi fan
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door moltygo »

Nee geen stationair gewoon tijdens rijden stottert die soms heel erg en komt die niet meer op toeren alsof die gewoon te weinig of te veel benzine krijgt
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

dit zal je gasnaald zijn. dan krijgt hij met weinig gas te veel benzine omdat de klip te laag zit, maar zodra je hem opengooit is je sproeier te klein en krijgt hij te weinig. daarnaast is het met afstel vragen handig dat je even vermeld welke carburateur, cilinder uitlaat en sproeier je momenteel gebruikt. dan hebben we ook een indicatie.
moltygo
Derbi fan
Berichten: 92
Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door moltygo »

Een mhr 80 7t 28mm stage 6 sproeier weet ik zo even niet uit me hoofd maar eerst liep die wel goed maar nu steeds slechter het word wel warmer buiten maar lijkt me niet dat dat zoveel scheelt
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Davie04 »

Ik mag bij
moltygo schreef: het word wel warmer buiten maar lijkt me niet dat dat zoveel scheelt
Ik mag met bijna elke 10 graden mn sproeiers verwisselen want dan loopt ie al ruk, dus het kan soms wel wat uitmaken. Denk idd dat je beter even de stand van je gasnaald kan checken zoals brommert al had vermeld.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Maar het is echt wel degelijk van invloed. Koude lucht is dichter en met meer zuurstof. Als je dan warmere lucht hebt met dus minder zuurstof maar de zelfde sproeier gaat hij rijker lopen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Zo snap ik heulemaal niks meer van mijn brommert.
Bleef zoals gezegd eerst als een malle hoog in toeren hangen als ik gas los liet, tot ik koppeling wat op liet komen waardoor hij terugzakt.
Niks aan veranderd, 80 km mee naar Flakkee gereden met probleem nog steeds aanwezig.
Staat een nacht buiten, ga weer stukje rijden en heel het probleem is spontaan weg ??
Het is wat warmer nu maar zo veel verschil kan dat toch niet maken lijkt me ?
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Das wel een hel rare. Daar raar hangen heb ik ook wel eens gehad, maar dan moet as m'n spruitstuk gescheurd. Maar dat overnacht kan het verschil niet wezen.
Gebruikersavatar
Davie04
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Davie04 »

42 schreef:Zo snap ik heulemaal niks meer van mijn brommert.
Bleef zoals gezegd eerst als een malle hoog in toeren hangen als ik gas los liet, tot ik koppeling wat op liet komen waardoor hij terugzakt.
Niks aan veranderd, 80 km mee naar Flakkee gereden met probleem nog steeds aanwezig.
Staat een nacht buiten, ga weer stukje rijden en heel het probleem is spontaan weg ??
Het is wat warmer nu maar zo veel verschil kan dat toch niet maken lijkt me ?
De kaboutertjes hebben t opgelost voor je.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door 42 »

Zou kunnen..Rien Poortvliet ( kaboutertekenaar ) komt van hier geloof ik.
Ik vin t prima al was t Tinkerbell herself.
Zeker als het probleem niet terugkomt.
Word alleen wat nerveus als er zulke dingen gebeuren en lichtelijk geirriteerd dat ik niet weet waarom en hoe.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Ja, dat heb ik ook altijd. Als je niet weet wat het is is het klote
Plaats reactie