Pagina 1 van 2
Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 09:56
door youri--jansen
hallo,
Setup:
Mk 70cc (gouden kop)
Scr corse chrome onderlangs
19,5mm carburateur
Carters bewerkt en getuned.
Ori ontsteking (wil ik houden)
Hoe kan ik nu nog verder tunen, ik heb een top van 90 denk ik en trekt hard op
Tw verhouding is 13-52 ik ga naar 14-52 helpt dit veel?
Dus ik wil nog harder maar hoe?
Alvast bedankt
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 10:16
door marklodeweges
een opmaat uitlaat zou denk ik wel helpen. maar ik weet niet hoe veel geld je eraan wilt besteden.
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 10:38
door Marc
dat je hier maar 90 mee gaat klopt al niet.
maar goed je kan een andere uitlaat nemen zoals metrakit pro race, scr corse racingline, yasuni r3 zijn er genoeg van moet je maar is de search gebruiken.
en een 24 mm ofzo
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 12:15
door youri--jansen
Ja oke maar hoe kan het dan dat ik maar 90 ga, en dat helemaal in de toeren bovenin....?
vond ik ook al raar.
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 12:25
door Marc
is het toch niet de 50 cc ?
en wat is je tandwielverhouding ?
heb je hem wel fatsoenlijk afgesteld ?
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 12:44
door youri--jansen
ja 70cc mk, hij loopt ook echt mooi maar ik ga maar 90 heel raar?
tw 13-52
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 13:02
door Marc
moet je een stuk harder mee kunnen.. hoeveel toeren maaktie dan ?
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 13:23
door JeroenR
Die uitlaat knijpt af en ori ontsteking kun je beter ook vervangen, 24mm carberateur scr racingling, prorace onderlangs, en hpi'tje ofzo dan tik je wel wat harder als 90

Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 15:00
door youri--jansen
met een hpi ontsteking was het niet veel beter want dat had ik eerst.
en scr corse chrome onderlangs is toch wel goeie 70cc uitlaat?
ik heb ook wel een 28mm carbu maar die past niet onder de tank.
loopt hij op een 24 zoveel harder dan?
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 15:04
door Marc
scr corse is wel een goeie voor een airsal ofzo niet voor een pro race,
ik weet niet of jij wel enig idee hebt met wat voor cilinder je rijd ?
en een 24 mm maakt zeker wel verschil.
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 17:00
door Wovter
aan je gebrabbel kan ik al opmaken hoe je carters getjoend en bewerkt zijn, als je dat zelf hebt gedaan
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 17:33
door huub79
in menno stijl ej wouter
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 22:57
door youri--jansen
Haha wat een onzin, dat blok heb ik zo gekocht en zelf niets aan gedaan, bovendien heb ik wel een monteur wat dat eventueel zou kunnen doen, ik doe zelf aan motocross nederlands kampioenschap... maarja zal wel een andere uitlaat proberen.
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 22:59
door Job0172
Andere uitlaat en mischien een 21mm, en van tandwiel 13 naar 14 scheelt ongeveer 10km en rijdt fijner dus is zeker het proberen waard
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: vr 02 dec 2011, 23:03
door Marc
youri--jansen schreef:Haha wat een onzin, dat blok heb ik zo gekocht en zelf niets aan gedaan, bovendien heb ik wel een monteur wat dat eventueel zou kunnen doen, ik doe zelf aan motocross nederlands kampioenschap... maarja zal wel een andere uitlaat proberen.
dit was te verwachten, daarom vroeg ik weet je zeker dat je een 70 cc heb ?
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: za 03 dec 2011, 00:09
door youri--jansen
Oeps foutje ik had er 12 op, nu 13, loopt beter... ik zou morgen even een 14 proberen en dan andere uitlaat miss.
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: za 03 dec 2011, 00:11
door youri--jansen
Ja is wel 70 ja, heb er meteen nieuwe zuiger in gezet dus
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: za 03 dec 2011, 00:12
door Marc
andere uitlaat, 21 of 24 mm en tandwiel 14 of 15 voorop, dan rijdie wel hard zat.
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: za 03 dec 2011, 11:01
door Daan
28mm, pro race/racingline uitlaat, 14/53 dan zal je top en trek kracht een stuk hoger liggen. Vforce membraam is ook niet verkeerd.
Re: Hoe nog verder tunen?
Geplaatst: za 03 dec 2011, 12:01
door youri--jansen
Ja oke, ga ik zeker wat mee doen.