Pagina 1 van 3

kan close

Geplaatst: ma 07 nov 2011, 21:36
door luco
Mijn brommer begon moeilijker te starten naarmate het steeds kouder werd in Holland, hier begon het hele verhaal...

Omdat ik erachter kwam dat mijn choke kabel bleef hangen, heb ik die vervangen. Toen ik toch de carb eraf had, heb ik die maar gelijk even schoon gemaakt! ook had ik het idee dat mijn brommer een sproeier te klein had, dus heb ik er 84 in gedraaid(er zat 82 in). Nu heb ik alles weer in elkaar gezet, het lucht op 1.5 slag. En gestart. dat deed hij gewoon goed, maar hij schoot gelijk hoog in de toeren. Omdat ik dit apart vond omdat mn stationair schroef normaal stond deed ik hem op de choke(van het stuur). Dan begint hij normaal stationair te lopen. En hij reageert dan gewoon netjes op het gas. De gas kabel zit gewoon nog helemaal goed.

Nu dus de problemen op een rijtje

stationair hoog lopen wanneer hij niet op de choke staat
goed lopen op de choke( alleen bij lang vol gas terug vallen)

wat zou het probleem kunnen zijn?

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: ma 07 nov 2011, 22:53
door the skullkid
Had de mijne ook als het koud was buiten en hij pas gestart was. Kijk eens of je het ook nog hebt als hij warm is gereden?

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: ma 07 nov 2011, 23:15
door jeffreydb
heb ik eens gehad toen mijn gasschuif niet goed in elkaar zat naald bleef hangen dus bleef volledig open staan

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: di 08 nov 2011, 14:08
door Job0172
Loop je gaskabel even na of die nergens knel zit die splitter kan namelijk makkelijk dubbel zitten, en alles even chekke op valselucht

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 09:09
door luco
gaskabel loopt overal netjs. Valse lucht zou het niet kunnen zijn want op choke loopt hij gewoon goed...

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 09:32
door Job0172
Staat die dan zowiezo niet te arm als die op choke wel goed loopt

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 11:23
door Erwin P
stationair schroef misschien wat draaien...
dan kun je m in praktsch elk gewenst toerntal stellen.

ik kan van uitvallen 1500 oid tot 8000 rpm dus je kunt genoeg verstellen.

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 16:41
door luco
nee hij staat niet te arm... want er zit 86 in voor een volledig originele brommer...
Erwin P schreef:stationair schroef misschien wat draaien...
dan kun je m in praktsch elk gewenst toerntal stellen.

ik kan van uitvallen 1500 oid tot 8000 rpm dus je kunt genoeg verstellen.
waar heb je het over?

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 17:24
door royvi
Ik zou toch een grotere sproeier erin doen en kijken wat hij doet, je hebt natuurlijk altijd op choke gereden ofniet?
Ik had mijn derbi standaard ontgrenst een 96 erin.

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 17:33
door Job0172
Sproeiermaat is namelijk bij elke brommer anders :happy:

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 18:39
door royvi
Daarom ;) Hij denkt dat 86 al meer dan voldoende is, maar daar dacht mijn brommer anders over :emo:

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 20:29
door the skullkid
luco schreef:gaskabel loopt overal netjs. Valse lucht zou het niet kunnen zijn want op choke loopt hij gewoon goed...
Valse lucht zou het dus wel kunnen zijn. Als je je choke opzet, zet je je luchttoevoer gedeeltelijk af. Dan krijgt die dus minder lucht waardoor die beter start. Als je dan valse lucht hebt krijgt niet toevallig een goede verhouding. Als je je choke afzet krijgt hij teveel lucht en is je verhouding dus te arm. een arme verhouding is een 'agressievere' verbranding wat de hoge toeren verklaart.

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 21:10
door Dick
controleer is je gaskabel bij dat buisje op je carburateur waar die naar je gasschuif toe gaat...
of die goed zit.. bleef namelijk gister bij mij klem zitten en liep ook vreselijk hoog..

denk dat die anders verder ook wel slecht liep :dry:

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 21:15
door Erwin P
luco schreef:nee hij staat niet te arm... want er zit 86 in voor een volledig originele brommer...
Erwin P schreef:stationair schroef misschien wat draaien...
dan kun je m in praktsch elk gewenst toerntal stellen.

ik kan van uitvallen 1500 oid tot 8000 rpm dus je kunt genoeg verstellen.
waar heb je het over?
op iedere fantsoenlijke carb zit een stationair schroef. die kun je verdraaien en daar kun je het statioair toerental mee regelen

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 21:25
door luco
pff wat een reacties allemaal!
royvi schreef:Ik zou toch een grotere sproeier erin doen en kijken wat hij doet, je hebt natuurlijk altijd op choke gereden ofniet?
Ik had mijn derbi standaard ontgrenst een 96 erin.
mijn brommer is niet standaard ontgrenst. volledig origineel. Nee reed nooit op choke, starte altijd zonder, en dan soms op top liep die iets sneller met choke erop.
the skullkid schreef:
luco schreef:gaskabel loopt overal netjs. Valse lucht zou het niet kunnen zijn want op choke loopt hij gewoon goed...
Valse lucht zou het dus wel kunnen zijn. Als je je choke opzet, zet je je luchttoevoer gedeeltelijk af. Dan krijgt die dus minder lucht waardoor die beter start. Als je dan valse lucht hebt krijgt niet toevallig een goede verhouding. Als je je choke afzet krijgt hij teveel lucht en is je verhouding dus te arm. een arme verhouding is een 'agressievere' verbranding wat de hoge toeren verklaart.
valse lucht proberen met deo?
Dick schreef:controleer is je gaskabel bij dat buisje op je carburateur waar die naar je gasschuif toe gaat...
of die goed zit.. bleef namelijk gister bij mij klem zitten en liep ook vreselijk hoog..

denk dat die anders verder ook wel slecht liep :dry:
kan het niet zijn, want hij loopt op choke wel het toerental dat de stationair schroef regelt...
Erwin P schreef:
luco schreef:nee hij staat niet te arm... want er zit 86 in voor een volledig originele brommer...
Erwin P schreef:stationair schroef misschien wat draaien...
dan kun je m in praktsch elk gewenst toerntal stellen.

ik kan van uitvallen 1500 oid tot 8000 rpm dus je kunt genoeg verstellen.
waar heb je het over?
op iedere fantsoenlijke carb zit een stationair schroef. die kun je verdraaien en daar kun je het statioair toerental mee regelen
dat wist ik ja :emo:

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 21:28
door Job0172
Je kan veel zeggen, maar als die op top harder gaat met choke aan dan staat die egt te arm :emo:

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 21:31
door luco
haha daarom had ik ook één maat grotere sproeier gekocht! :wub:

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: wo 09 nov 2011, 21:40
door Job0172
Erg verstandig, maar valse lucht check je inderdaad met deo

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: do 10 nov 2011, 11:07
door royvi
Standaard begrensd is sproeier 86 idd wel groot. Dan lijkt mij valse lucht logischer, houdt er wel rekening mee dat hij dan waarschijnlijk ook op valse lucht is afgesteld en dat je opnieuw moet afstellen als het valse lucht is.
Heb je eigenlijk altijd op choke gereden?

Re: Brommer loopt heel hoog stationair.

Geplaatst: do 10 nov 2011, 13:10
door luco
royvi schreef:Standaard begrensd is sproeier 86 idd wel groot. Dan lijkt mij valse lucht logischer, houdt er wel rekening mee dat hij dan waarschijnlijk ook op valse lucht is afgesteld en dat je opnieuw moet afstellen als het valse lucht is.
Heb je eigenlijk altijd op choke gereden?
zoals hierboven ook al gezegd, nee rij bijna nooit op choke! bedankt voor het mee denken allemaal!
derbi-0172 schreef:Erg verstandig, maar valse lucht check je inderdaad met deo
bij het spruitstuk het best kijken neem ik aan? die originele klemmen kan je gewoon her gebruiken toch?