info nodig over oud type blokje
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi DRD 2003
info nodig over oud type blokje
ik ben van plan wat onderdelen te kopen voor mijn drd 2003, die komen af van een senda van 1998.
mijn vraag is dit hetzelfde blokje ? de onderdelen zijn;
- metrakit pro race
- metrakit 70cc
- krukas metrakit kan ik er ook bij kopen ( 300 km oud )
nu zijn mijn vragen;
- is dit hetzelfde blokje ?
- is het verstandiger om met de metrakit 70 en de prorace ook de krukas van metrakit te kopen, ik rij nu met de originele krukas?
- nu zal ik natuurlijk ook een andere carb. moeten kopen, ik zat zelf te denken aan een 19mm is dat groot genoeg ?
- en zullen er verder nog aanpassingen moeten gebeuren aan het blokje voor de 70 en de pro race ?
alvast bedankt!
mijn vraag is dit hetzelfde blokje ? de onderdelen zijn;
- metrakit pro race
- metrakit 70cc
- krukas metrakit kan ik er ook bij kopen ( 300 km oud )
nu zijn mijn vragen;
- is dit hetzelfde blokje ?
- is het verstandiger om met de metrakit 70 en de prorace ook de krukas van metrakit te kopen, ik rij nu met de originele krukas?
- nu zal ik natuurlijk ook een andere carb. moeten kopen, ik zat zelf te denken aan een 19mm is dat groot genoeg ?
- en zullen er verder nog aanpassingen moeten gebeuren aan het blokje voor de 70 en de pro race ?
alvast bedankt!
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Re: info nodig over oud type blokje
Ja, die passen. Als het om de Pro Race 70 cilinder gaat is het verstandig de krukas ook te nemen. Een 28mm is dan ook aan te raden. Wil je de eruit halen wat erin zit zul je de carters aan moeten passen op de cilinder zodat de spoeling klopt.
-
- Banden plakker
okee bedankt! Is de keihin replica 28mm daar een goede carburateur voor of is dat niets ?
En als ik me carters niet aanpas zal dat nadelen hebben zoals; snellere slijtage. En lijkt het je sowieso beter om de carters aan te passen ?
En als ik me carters niet aanpas zal dat nadelen hebben zoals; snellere slijtage. En lijkt het je sowieso beter om de carters aan te passen ?
- Daan
- Beheerder
- Contacteer:
Is zowiezo beter om carters aan te passen, er past dan meer mengsel in het carter en er kan dan met een grotere carburateur gereden worden.
28mm replica is niks
Beter is het om dan een 2dehands Keihin te kopen voor rond de 100 euro.
Even voor de duidelijkheid, de Metrakit cilinder heeft de goude kop? Dan is dat de pro race. Heeft hij dat niet dan is 28mm wat overdreven.
28mm replica is niks

Even voor de duidelijkheid, de Metrakit cilinder heeft de goude kop? Dan is dat de pro race. Heeft hij dat niet dan is 28mm wat overdreven.
-
- Banden plakker
nee het is volgens mij geen pro race, hij was wel vies. maar ik zag dat hij geen gouden kop had.
hij had er zelf met een 17,5mm op gereden, ik denk zelf dat hij net wat groter moet.
hij had er zelf met een 17,5mm op gereden, ik denk zelf dat hij net wat groter moet.
- Daan
- Beheerder
- Contacteer:
-
- Banden plakker
bedankt voor alle info, misschien start ik binnenkort een project op het forum. kan je kijken als je wilt ;p
-
- Banden plakker
en nog een laatste vraagje, omdat het geen prorace cilinder is zal je dan nog steeds je carters aan moeten passen ?
- Daan
- Beheerder
- Contacteer:
Dat kan, hoeft niet. Op straat zul je het niet erg merken