Airsal 80 of 70?Of Dmp beste keus

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Airsal 80 of 70?Of Dmp beste keus

Ongelezen bericht door Richard »

Ey

wat doet dit?
Airsal 80cc
21mm dellortho
13-53
giannelli conti??? of moet je echt een andere uitlaat?

Wat is beter 70 of 80?

Hoe hard zou je ongeveer gaan? Ik wil ongeveer 100, maar trekke als een beer welke verhouding ongeveer?
Laatst gewijzigd door Richard op di 18 okt 2011, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Jasper »

Als je conti wilt houden zou ik de airsal 70 nemen.
Loopt wel leuk, maar je haalt er niet alles uit. Je heb vooral koppel en wel wat trekkracht (niet optimaal maar wel beter als met je 50ccc) en top zal rond de 100 liggen dan indd.
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Richard »

Met 13-53? 100 met 70cc? maar ik ga denk liever voor de 80. Haal je niet super veel vermogen er uit met conti denk je?
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Daan »

Gewoon die conti weg doen en koop iets anders, pro race en racingline lopen goed op Airsal 80
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Richard »

70cc DR? Is dat beter als airsal?
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Dick
Pro tuner
Berichten: 1744
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Locatie: Ederveen

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Dick »

Die is laagtoeriger, dus slijtvaster...
Airsal is stukken sneller, doe die 80 en zet er een racingline op, of een Scr corse..

en hij blaast!

gr dick
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Richard »

Oke, hoelang gaat het Ongeveer mee dan? 80 airsal
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Jasper »

Cilinder? Km of 15 a 20.00km.
Zuiger om de 5 a 8.000km vervangen.
Hangt beetje van je rijstijl af, gewoon goed smeren en zorgen dat die goed afgesteld is.
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Daan »

Als je pech hebt is het na een paar 100km al over
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Jasper »

Ja jij smeert 1 op 50 vent, da lag aan jouw :wub:
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Daan »

Hij deed het anders nog prima, op die veegjes na :wub:

ik bedoel het meer met montage fout, slechte squish, vuil of falende pistonpenclipjes
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Richard »

kga denk dan voor 70 dr , dan kan ik met conti rije, anders moet ik weer een nieuwe uitlaat
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Daan »

Conti is een hoogtoerige 50cc uitlaat, zal wel lopen op een DR maar niet erg lekker.
prikracing
Schakelrijder
Berichten: 138
Lid geworden op: di 22 feb 2011, 17:02
Vervoersmiddel: derbi senda

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door prikracing »

Daan schreef:Conti is een hoogtoerige 50cc uitlaat, zal wel lopen op een DR maar niet erg lekker.
en al heb je nou een getunde dr loopt die conti dan wel goed
rokend rubber=dubbel vermogen
TimKroese
Schakelrijder
Berichten: 121
Lid geworden op: za 09 jul 2011, 20:17
Vervoersmiddel: Brommer uiteraard

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door TimKroese »

Ga voor 80 airsal en rijd dan noodgedwongen tijdelijk met originele uitlaat, tot je wat nieuws hebt. Dan heb je echt kopelbeest
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Boeki »

Vriend van me rijdt met Airsal 70cc en Gianelli Conti met de carters aangepast op de Airsal en tikt te 115 aan op autoteller met 14-52. Rijdt wel lekker, alleen je kunt wel echt goed merken dat de Conti hem inhoud bovenin. Mijn Jollymoto bijvoorbeeld gaat veeeel langer door ik de toeren.
Open the Throttle and Smile
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Richard »

Wat is beter/sneller

80cc airsal met conti of originele pijp, ik wil gewoon heeeel veel koppel, welke vertanding ongeveer voor ongeveer 100-11km en veel koppel?
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Daan »

80 airsal en conti
Gebruikersavatar
Richard
Schakelrijder
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 10 jun 2011, 09:52
Vervoersmiddel: senda sm 2010
Locatie: Pijnacker

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Richard »

Nu op mn 50 is conti onderin helemaal niks, is het niet zo als ik 80 neem dat ie ook alleen in hoge toeren als een beer rijd maar ook onderin?
Alleen een inter start natuurlijk in de winter
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Airsal 80 of 70?

Ongelezen bericht door Daan »

Onderin zal hij nog steeds slecht lopen. Maar al wel beter als met 50cc.

Overigens, Airsal 80 is ook geen laagtoerige cilinder.
Plaats reactie