Pagina 1 van 2
project setup edit beginpost stage 6 26mm.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 00:52
door Sander
wij hebben een project en heb ff een vraagje over de setup van deze brommer het wordt het volgende:
dr 70 getuned pro race look
scr corse chroom
top racing krukas
mallossi membraam vl6.
19/21/24/26 mm carb.
13/53
mijn vraag is: Wat is de beste carburateur maat hiervoor en wat zal de topsnelheid ongeveer zijn?
edit: wat zijn de precieze aansluitingen op de carburateur en welke sproeiers moeten erin? het gaat om de stage 6 26 mm r/t black edition. en met deze setup zonder dat membraam welke sproeier kit zou ik dan moeten kopen ongeveer?
op 1tje stond 38 en de andere 125. die 125 zat in de schroef gedraait met een 6 kant boutje waar de naald in gleed. die 38 moest je echt de vlotter eraf halen om die te verwisselen.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 10:27
door sii3m3nVdB
voor een dr is een 19mm genoeg , beetje meer top dan een 21mm
en top rond de 100/105 met de 21mm
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 11:12
door Sander
oke dankjewel voor je antwoord. wat zullen we met de kopplingsplaten doen? we hebben er overna zitten denken om er stage 6 in te doen maar zou dit nodig zijn ofniet? en een 26 mm gaat hij dan verzuipen?
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 12:20
door Ruben'94
Waarom zou je 26mm doen? zuipt hij alleen maar meer, en veel beter zal het niet lopen.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 12:51
door n00n
Ruben'94 schreef:Waarom zou je 26mm doen? zuipt hij alleen maar meer, en veel beter zal het niet lopen.
Jij weet soms echt niet waar je over praat he?
Tuurlijk zal het wel beter lopen. Het verschil qua gasreactie tussen een 21 en een 26 is aanzienlijk.
Met die 26 zal de gasreactie stukken beter zijn. Zou dan wel voor de vlakschuif gaan.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 13:10
door Wovter
Ruben'94 schreef:Waarom zou je 26mm doen? zuipt hij alleen maar meer, en veel beter zal het niet lopen.

Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 16:20
door Ruben'94
Okay, dan druk ik gelijk een 46mm van een KTM erop.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 16:58
door n00n
Nee, dat is teveel van het goede, die krijg je niet meer afgesteld op zulke cc's.
Een 32 zou nog wel kunnen, dit hebben ze geloof ik ook nog op de 85 crossers, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Jij hebt nou eenmaal nog veel te leren ruben, stop fighting it, denk niet dat je alles weet.
En voor de reactie komt, nee ik weet ook niet alles.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 17:08
door Ruben'94
Jij vergelijkt een toerenbeukende,aluminium, 85cc crosser-cilinder waar alles is uitgeperst met een laagtoerige, gietijzeren 70cc laagtoerige Derbi-cilinder met elkaar?
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 17:43
door Wovter
Dat zie je toch
Als je pr0 bent in afstellen wilt dat wel lopen hoor
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 17:44
door Wovter
En bij die standaart 85's is nog niet alles uitgeperst hoor
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 17:44
door Ruben'94
Ik heb nooit gezegd dat het niet zou lopen slimmerik.
En dan nog zijn die 2 cilinder's niet met elkaar te vergelijken, en dan is het blok ook nog weer heel anders.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 17:46
door Wovter
Ruben'94 schreef:Waarom zou je 26mm doen? zuipt hij alleen maar meer, en veel beter zal het niet lopen.
Nee, maar je zegt ook niet dat het beter gaat lopen, slimmerik
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 17:48
door Ruben'94
Ik zeg alleen maar, dat het vooral meer gaat zuipen en dat je niet teveel moet verwachten van de winst in prestaties.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 17:51
door n00n
En daar heb je het fout. Daar valt wel winst in te halen.
En het gaat qua carburateur over de hoeveelheid wat deze aanleverd, niet over de wat voor cilinder of blok, wel de inhoud.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 17:54
door Wovter
Nou, in een 21 of 26 zit wel degelijk verschil in prestatie hoor, met name de gasreactie, maar met een kleinere carb komtie niet zo snel in toeren als met een grotere carb hoor, dus winst heb je er zeker wel mee, weet niet wat je thuis zelf in de schuur hebt staan?
Dit wordt net zoon lultopic als over dat filter, als je filter maar een beperkte hoeveelheid lucht kan aanzuigen, duz niet optimaal, dan looptie ook niet zo mooi,
Met je carb, precies tzelfde
Het is met name de hoeveelheid lucht/mengsel hij erin kan knallen, als je dat beperkt, tja, dan beperk je het vermogen van je brommer
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 18:01
door Ruben'94
Vanalles, maar ik heb wel eens met een kennis van mij gewerkt aan een peugeot fox 65cc.
Er zat een dellhorto 14mm op, die hebben we toen veranderd naar een 19mm, en het verschil(ook 5mm dus) was nauwelijks te merken, hij trok iets meer in lage toeren maar meer niet, en hij zoop een stuk meer. alles bijna optimaal afgesteld.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 18:04
door Sander
nou bedankt voor de reacties in ieder geval. maar het is zo dat ik een 26 heb liggen bij degene die samen doet met et project en we waren aant twijfelen om die erin te doen. maar ik denk dat het dat dus wel gaat worden samen met een twin air filter.
Re: project setup.
Geplaatst: ma 18 jul 2011, 18:05
door n00n
Zou ik er gewoon op zetten ja!

Re: project setup edit beginpost stage 6 26mm.
Geplaatst: di 19 jul 2011, 01:17
door Sander
update beginpost!