Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Mooi, maakte te veel toeren dus, jammer dat je geen teller hebt, ben wel benieuwd naar hoeveel hij deed eerst.
motorhispania
Beginnende Derbi fan
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 05 jun 2020, 16:42
Vervoersmiddel: brommer

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door motorhispania »

zit met een klein probleempje heb net een nieuwe 80cc cillinder geplaats maar de cillinderkop raakt het frame ... heb bang dat de cillinderkop uiteindelijk scheurd ofz iemand tips?
Kjellscherlippens
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 20:24
Vervoersmiddel: 2takt brommer

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Kjellscherlippens »

Joww heb een paar vraagjes waar ik nooit egt een goed en duidelijk antwoord op gekregen heb
Ik heb momenteel een hm derapage rr 50 van het jaar 2009
Heb daar een arrow uitlaat opgezet en het reed met een top performance 50cc cilinder en een 19 mm carbu 85km/h
Heb nu een maand geleden een top performance 70 cc erop gemonteerd en ik voel veel verschil in koppel optrekken dus maar de topsnelheid is niet egt gaan veranderen
Zou graag met deze brommer 100+ rijden hoe zou ik dit kunnen doen zonder mijn volledige blok kapot te rijden na een paar 1000 km?

Ik hoop op een snelle reactie alvast bedankt iedereen!!!!
Kjellscherlippens
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 08 nov 2020, 20:24
Vervoersmiddel: 2takt brommer

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Kjellscherlippens »

Joww heb een paar vraagjes waar ik nooit egt een goed en duidelijk antwoord op gekregen heb
Ik heb momenteel een hm derapage rr 50 van het jaar 2009
Heb daar een arrow uitlaat opgezet en het reed met een top performance 50cc cilinder en een 19 mm carbu 85km/h
Heb nu een maand geleden een top performance 70 cc erop gemonteerd en ik voel veel verschil in koppel optrekken dus maar de topsnelheid is niet egt gaan veranderen
Zou graag met deze brommer 100+ rijden hoe zou ik dit kunnen doen zonder mijn volledige blok kapot te rijden na een paar 1000 km?

Ik hoop op een snelle reactie alvast bedankt iedereen!!!!
Bleach
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: do 06 mei 2021, 12:08
Vervoersmiddel: Derbi senda sm 2006

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bleach »

ik weet niet wat standaard tandwiel verhouding is op zoon HM derapage rr maar toen ik op mijn derbi een 70cc deed heb ik mijn voor tandwiel groter gemaakt door er inplaatsvan een 12 een 14 van te maken. en wat voor uitlaat heb je er op?
Amaury
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 18 mar 2022, 14:42
Vervoersmiddel: Ksr Tr50sm competition 2019

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Amaury »

Ik heb geen derbi dus hoor niet helemaal thuis op dit forum maar heb toch een vraagje. Ik heb een ksr tr50 sm uit 2019 en heb de prop en geluidsdemper uit zijn originele uitlaat gehaald. Hij trekt nu een stukje beter maar hij rijdt nog steeds maar 50. wat moet ik nog veranderen zodat hij harder gaat en ik geen al te grote kosten moet doen?

Mijn tweede vraag is hoe ik mijn carburateur zo goed mogelijk afstel? Ik heb er wat aan gesprutst nadat ik mijn prop uit de uitlaat had gehaald maar nu weet ik niet of ik vermogen en snelheid misloop door dat ik er ben aangeweest…

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Heb je al grotere sproeier gestoken ?
Wat precies is gepruts trouwens ?
Voor je dit soort dingen gaat doen is het aan te raden je een beetje in te lezen of vooraf hier te vragen.
Als je een prop verwijdert of andere uitlaat neemt oid en je doet er geen grotere sproeier in dat krijg je warmlopers en andere ellende.
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Toeren begrenzer zit er waarschijnlijk nog op. Ik ben niet zo bekend met die ksr dingen, maar vgm moet je de cdi vervangen. Verder is enkel aan die schroefjes draaien wel te herstellen. Gewoon op d Woude setting zoeken als je die nog weet. Verder moet je ook een grotere sproeier erin doen zoals 42 zei.
Tygogras
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 16 jul 2023, 23:27
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Tygogras »

Ik heb een Derbi Senda Xtreme uit 2009, volledig ontgrenst, Voca rookie uitlaat, prop is eruit, twv 13-53. En is goed afgesteld, alleen loopt hij maar 70. Is er een mogelijkheid om hem harder te laten lopen?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Hij zou teminste 80 moeten lopen met die setup. Hoeveel toeren maakt ie op top?
RemcoVDB
Beginnende Derbi fan
Berichten: 36
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:26
Vervoersmiddel: Derbi senda sm drd 2012

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door RemcoVDB »

Beste forumleden,

Dit is mijn setup;
Derbi senda xtreme 2008, Airsal 72 cc aluminium, doppler endurance, std dellorto 17.5 mm. Stage 6 streetrace 50/70/80. Twv 14/52

Mijn blok is recentelijk gereviseerd met een nieuwe krukas, alle lagers (ook baklagers) pakkingen etc. Met een leuke cilinder. Heb deze setup zo’n 80km ingereden. Was vandaag een stukje aan het rijden en trok hem even een keer door. Toen hij toeren begon op te bouwen ging ik dus steeds harder en opeens schoot hij zo’n 1000 toeren omhoog. Zat al op een redelijk hoog toerental (heb geen teller dus weet niet hoeveel precies) dus ik schrok me rot en liet het gas los. Daarna merkte ik niks geks. Is dit een kleine vastloper? Temp was 65 graden op mijn koso meter. Of is dit iets anders?


Gr
Remco
jesse evers
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 02 nov 2023, 16:19
Vervoersmiddel: Gilera gsm (derbi blok)

cilinderkop 70cc

Ongelezen bericht door jesse evers »

Beste brommer eigenaren, ik vroeg mij af of ik een andere cilinderkop moet kopen als ik een 70cc cilinder op mijn brommer zet? het is een OT blok dus voor 2006
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Wat voor 70cc wil je gaan kopen? De meeste komen namelijk al met een cilinderkop die bij de cilinder hoort. Bij die hele goedkope moet je de orginele gebruiken vgm maar ik zou het afraden om die te kopen
jesse evers
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: do 02 nov 2023, 16:19
Vervoersmiddel: Gilera gsm (derbi blok)

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door jesse evers »

mezoly 70cc giet want rij nog geen 1000km per jaar er mee. dus dat het wat sneller slijt maakt mij dan ook niet uit
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ik zou voor de zelfde prijs op marktplaats kijken voor een 2e hands merk. Airsal is al stukken beter dan mezoly. Zolang je er geen krassen in zitten en de orginele hoon sporen te zien zijn rijden ze als nieuw. Maargoed als je nieteens 1k rijd maakt het miss ook niet zo veel uit
JNaprilia
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 16:33
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 (Bidalot 96)

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JNaprilia »

Over melzoly heb ik persoonlijk nog niks positiefs gehoord, ik zou zelf naar een mooi 2e hands cilindertje gaan kijken (wat skakelbr ook al zei).
(Geen idee of ik het zo goed plaats. 1e keer dat ik iets op dit forum zeg hahahaha :D )
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

JNaprilia schreef: ma 20 nov 2023, 13:54 Over melzoly heb ik persoonlijk nog niks positiefs gehoord, ik zou zelf naar een mooi 2e hands cilindertje gaan kijken (wat skakelbr ook al zei).
(Geen idee of ik het zo goed plaats. 1e keer dat ik iets op dit forum zeg hahahaha :D )
Ja, een leuke Bidalot ofzo, lol, leuk cilindertje heb jij :D
JNaprilia
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 16:33
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 (Bidalot 96)

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JNaprilia »

42 schreef: ma 20 nov 2023, 17:19
JNaprilia schreef: ma 20 nov 2023, 13:54 Over melzoly heb ik persoonlijk nog niks positiefs gehoord, ik zou zelf naar een mooi 2e hands cilindertje gaan kijken (wat skakelbr ook al zei).
(Geen idee of ik het zo goed plaats. 1e keer dat ik iets op dit forum zeg hahahaha :D )
Ja, een leuke Bidalot ofzo, lol, leuk cilindertje heb jij :D
Hahahahaha dankjewel, Ik stiekem al weer aan het kijken voor een mooi 100cc 2fast cilindertje. :D
Als die er komt open ik wel zo'n project log, Dan kan iedereen mooi mijn projectje volgen :dry: :thumbup:
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 42 »

Klinkt goed, altijd leuk :thumbup:
JNaprilia
Banden plakker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 04 okt 2023, 16:33
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 (Bidalot 96)

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JNaprilia »

42 schreef: di 21 nov 2023, 12:09 Klinkt goed, altijd leuk :thumbup:
M'n bankrekening vind 't alleen niet zo leuk. :lol:
Maarja je moet toch wat over hebben voor je hobby.... :D
Plaats reactie