Het afstellen lukt niet :(

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Rikkert
Pro tuner
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Het afstellen lukt niet :(

Ongelezen bericht door Rikkert »

Hoi,

Ik was vandaag maar even grotere sproeiers gaan halen vandaag. Ik heb dus een senda OT blok, DRD pijpje zonder prop. Verder is maar dan ook echt alles standaard. Enja, ik heb ook dat tuutje die bovenop het luchtfilter zat eraf gehaald. Ik heb dus bij de brommerboer (De Jager Scooters in Winkel) advies gevraagd en uitgelegd wat mijn probleem is. Als ik hem start, dan loopt ie wel goed stationait opzich, maar als ik dan maar ook een beetje gas geef (kheb snelgas) dan gaat hij wel wat omhoog maar komt niet verder dan de 4000 toeren.. Hij houd in zegmaar, en dan soms opeens dan gaat hij wel gewoon richting de 10000 toeren en dan is het: *plop* en dan valt ie uit. en daarna wilt ie gewoon niet meer starten :(

Ik heb dus sproeier 86, 92, 98 meegekregen. ik heb ze ook allemaal geprobeerd en dan beetje met mijn luchtschroef zitten spelen maar het helpt allemaal geen ruk.. ik weet het niet meer.

Wat kan ik het beste doen?

Ik hoor het wel...

mvg
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
royvi
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het afstellen lukt niet :(

Ongelezen bericht door royvi »

Nieuwe bougie halen en even kijken wat je bougie zegt (hier heb je vaak ook geen ruk aan) maartoch.
Als je afstelt begin met de gasnaald in het midden.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

Heb je de gasnaald wel goed zitten ?
luchtstelschroef gewoon op standaard 1.5 slag zetten en dan met de hoofdsproeier aan de gang

heb je trouwens ook al eens de ontsteking (spietje) bekeken/gecheckt ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Rikkert
Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Oke wat ik net even heb gedaan is dit:

Ontsteking net voor het BDP zo gesteld dat zit wel snor,
Maar ook, ik moet eerst nog zelf mengen omdat ik nog geen origineel gashandel en gaskabel heb :( oliepompje doet het wel.
Maar ook als hij even hebt gelopen perst het vet gewoon tussen de bougie door, dus dat moet ik ook maar is naar gaan kijken :s

En bedankt Royvi, over de gasnaald wist ik niks, en toen ik mijn brommer in 1000 stukjes thuis had staan na de aanschaf zat er sproeier 76 in. ik heb er nu 86 inzitten, maar daar wil die niet eens mee starten.. dusja ik zal morgen de gasnaald wel even regelen en die luchtschroef op 1,5 slag zetten. En over die 1,5 slag, dat is dus je schroevendraaier 1 heel rondje draaien en dan een halve erbij? zal natuurlijk wel, maar omdat dit de eerste keer brommer afstellen is, vraag ik gewoon alles wat ik tegenkom :)

Enja RaliasR, het spietje zit er wel in en de grondplaat+ontsteking+vliegwil zit allemaal goed vast. :)

Bedank voor deze tipjes mannen :D
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
royvi
Pro tuner

Rikkert schreef:Oke wat ik net even heb gedaan is dit:

Ontsteking net voor het BDP zo gesteld dat zit wel snor,
Maar ook, ik moet eerst nog zelf mengen omdat ik nog geen origineel gashandel en gaskabel heb :( oliepompje doet het wel.
Maar ook als hij even hebt gelopen perst het vet gewoon tussen de bougie door, dus dat moet ik ook maar is naar gaan kijken :s

En bedankt Royvi, over de gasnaald wist ik niks, en toen ik mijn brommer in 1000 stukjes thuis had staan na de aanschaf zat er sproeier 76 in. ik heb er nu 86 inzitten, maar daar wil die niet eens mee starten.. dusja ik zal morgen de gasnaald wel even regelen en die luchtschroef op 1,5 slag zetten. En over die 1,5 slag, dat is dus je schroevendraaier 1 heel rondje draaien en dan een halve erbij? zal natuurlijk wel, maar omdat dit de eerste keer brommer afstellen is, vraag ik gewoon alles wat ik tegenkom :)

Enja RaliasR, het spietje zit er wel in en de grondplaat+ontsteking+vliegwil zit allemaal goed vast. :)

Bedank voor deze tipjes mannen :D
Schroef helemaal in, en dan inderdaad 1,5 rondjes uit.
Maar perst hij olie bij je bougie langs? :|
Op welke verhouding meng je?
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Rikkert
Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ik heb geen idee welke verhouding mijnes gemengd is. Ik kreeg deze benzine erbij, maar ik ga morgen nieuwe halen, is 1:40 voldoende?

1 liter 40 ml olie?
Afbeelding
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Het hoog in toeren schieten duid op valse lucht, check even of je spruitstuk goed vastzit, en doe de Deotest.
Dan moet je de brommer stationair laten lopen, dan deo bij het spruitstuk spuiten, en als hij dan ANDERS gaat lopen of zelf uitvalt, trekt hij valse lucht.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Rikkert
Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ruben'94 schreef:Het hoog in toeren schieten duid op valse lucht, check even of je spruitstuk goed vastzit, en doe de Deotest.
Dan moet je de brommer stationair laten lopen, dan deo bij het spruitstuk spuiten, en als hij dan ANDERS gaat lopen of zelf uitvalt, trekt hij valse lucht.
hmm zit gloedjenieuw spruitstuk op met nieuwe klemmen :problem: maarja, het proberen is het altijd waard natuurlijk!
Bedankt voor de tip :thumbup:
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Rikkert schreef:Ik heb geen idee welke verhouding mijnes gemengd is. Ik kreeg deze benzine erbij, maar ik ga morgen nieuwe halen, is 1:40 voldoende?

1 liter 40 ml olie?

Hooow!
1:40 à 1:50 mengen is goed. Maar dit betekent 1 liter olie op 40 liter benzine.
Oftewel 25ml olie op 1 liter benzine!

En doe inderdaad valseluchttest, hierdoor kan hij ook kut starten.
Houd er ook rekening mee dat de linker krukaskeerring ook lek kan zijn, dan trekt hij ook valse lucht.
Airsal cilinder te koop:
Rikkert
Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Nou, ik heb het geprobeerd, met alle sproeiers die ik heb, 76 (die erin zat toen ik em kocht) 86, 92, 98.
Ook de gasnaald heb ik steeds wat lager laten hangen omdat hij steeds al zo veel benzine kreeg, ook met mijn 76 sproeier. Maar hij trekt nergens valse lucht, ook heb ik mijn ontsteking net voor het BDP afgesteld, maar bij het kicken en aanrennen geeft hij nog steeds klappen.... En blijft hij wel eventjes stationair lopen, en dan valt hij uit.. En ook met de luchtschroef spelen werkt het niet.

Ik zou graag in het echt een handje hulp kunnen gebruiken zegmaar, want ik weet het niet meer :(
Afbeelding
royvi
Pro tuner

Zuiger/cilinder naar de kloten?
Airsal cilinder te koop:
Rikkert
Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

royvi schreef:Zuiger/cilinder naar de kloten?
Hmm wat wel zo is ja, kan best wezen, hij bouwt weinig druk op, want als me pa en ik hem hebben aangeduwd, (pa vind het prachtig om te helpen xD) dan hebben we hem in zijn 2 met koppeling in als hij stationair draaide en stilstond, maar toen zakte hij gewoon weg en was hij uit. Maar ook, als hij stationair draaide was het gas vol open. met stationair schroef bijna helemaal in..
Afbeelding
Ruben'94
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Gaat de kickstarter lichter dan normaal?
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Rikkert
Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

Ruben'94 schreef:Gaat de kickstarter lichter dan normaal?
Tsjah, het is moeilijk uit te leggen, dan zou je het zelf moeten voelen zegmaar,
Maar mijn pa zei ook al dat hij een comressie van likmekut had.
Dat snap ik ook wel want een gewone derbi (nieuw) kan je ook wel gewoon met de hand aan duwen. mijnes ook, maar hij is niet zwaar en ook niet licht. :/

Maar ik denkdat ik toch maar eens een setje zuigerveren ga halen, al mocht dat niet veel helpen word het een nieuwe zuiger en cilinder, want op mijn tellertje staat ook al bijna 11000 :happy:
Afbeelding
royvi
Pro tuner

bij 11000 hoef je echt nog geen nieuwe cilinder als er normaal mee omgegaan is.
Kijk anders even door de uitlaatpoort, misschien zie je wat krassen zitten dan.
Airsal cilinder te koop:
Rikkert
Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

royvi schreef:bij 11000 hoef je echt nog geen nieuwe cilinder als er normaal mee omgegaan is.
Kijk anders even door de uitlaatpoort, misschien zie je wat krassen zitten dan.
Ik heb het blok in onderdelen meegekregen en het blok zelf opgebouwd :happy: en de cilinder was al gehoond en zag er nog prima en netjes uit, de zuiger en de veertjes ook.
Afbeelding
jurjen27
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi Xtreme 05

Ongelezen bericht door jurjen27 »

ik denk toch valse lucht.. is de voetpakking goed?, Linker krukas kering?(achter de grondplaat van de ontsteking) geen scheuren in het spruitstuk/bovenste kapje op de cabr. en is je membraan nog wel goed? ( even je membraan er uithalen en dan tegen het licht inhouden en er door kijken, als er licht door heen komt is het wss het membraan
Derbi Xtreme 05 & Honda Cr 125 04 (Verkocht! http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=1187" onclick="window.open(this.href);return false;)
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Je zegt dat je die benzine erbij hebt gekregen? Doe eens nieuwe mengen en tanken :) Benzine kan soms 'slecht' worden, zeker met zo'n bots olie erbij ;)
Rikkert
Pro tuner
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia

the skullkid schreef:Je zegt dat je die benzine erbij hebt gekregen? Doe eens nieuwe mengen en tanken :) Benzine kan soms 'slecht' worden, zeker met zo'n bots olie erbij ;)
Heb ik ook gedaan, verse euro 95 met nieuwe q8 2takt olie.

En Jurjen, ik ga morgen wel even kijken bij het membraan. Voetpakking is ook gewoon van een gloednieuwe pakkingset, en de tapeinden zitten zover in de carters als ze maar kunnen, en de koppbouten zitten op 10nm vast, altijd handig zon momentsleuteltje :)
Afbeelding
royvi
Pro tuner

10nm? Is dat aanbevolen?
Man dat doe je met je vingers, bij mij crosser moettie 20 nm dacht ik. (handvast)
Ow wacht, volgens mij zijn dat ook dikkere bouten.
Airsal cilinder te koop:
Plaats reactie