Hallo brommerfanaten ik heb een probleempje.
(Ik heb niet super veel verstand van brommers)
Mijn beta rr 50 track 2021 houd een soort van in ongeveer voor de powerband. Ik heb er alleen een platek 50/70 bovenlangs opgezet en de cdi ontgrenst, voor de rest alles origineel. Die platek uitlaat heeft de powerband bij 8k-14k toeren.
Als ik rustig wegrij bijvoorbeeld dan gaat het prima, wanneer de toeren ongeveer voor de powerband komen stottert hij een beetje en als ik dan vol gas geef gaat hij heel langzaam optrekken, als hij dan even zo rijd en de toeren gaan wat hoger dan trekt hij hard en goed op. Als ik op datzelfde moment mijn koppeling in doe en dan gas geef houd hij ook in. Wat ook gek is is dat de kleur van mijn bougie eigenlijk hetzelfde is met sproeier 102 als met 114.
Op ezrider staat een uitleg hoe ik het moet afstellen, daar zeggen ze dat als hij inhoud en stottert dat het een te grote sproeier is, ook als je de choke indoet en dan loopt hij nog slechter is de sproeier ook te groot, en dat gebeurt ook bij mij. Maar de kleur van mijn bougie is een beetje wit-creme kleurig. Ik heb nu sproeier 114. Toen ik sproeier 102 had was dit probleem niet maar dan is mijn bougie wel best wit en dus ook te arm wat weer niet goed is voor me blok?
Alvast bedankt!
Brommer houd in
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Re: Brommer houd in
Bougie kleur zegt niet altijd alles. soms duurd t ook even voordat hij echt verkleurd. wat je kunt proberen is bijvoorbeeld sproeier 114 te nemen en dan je gasnaald clip 1tje of msschien zelfs 2 hoger te zetten.
welke maat carb heb je>?
welke maat carb heb je>?
- NoahFlemx
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track
Nog helemaal standaard op de uitlaat na, 16mm dellorto carb dus
- NoahFlemx
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track
Ik heb er nu sproeier 104 in gedaan en dan is dat stotteren en inhouden niet meer, maar de bougie is wel te wit. Ik heb een vermoeden dat dat komt omdat er ook wat vocht rondom mijn bougie lekt. Ik denk dus dat de bougie niet zwarter word maar dat het eruit lekt en dat daardoor de bougie ook even wit blijft als met een stuk kleinere sproeier. Kan dit kloppen?