Brommer valt uit
- NoahFlemx
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track
Brommer valt uit
Hey mijn brommer doet ineens best raar. Eerst reed hij prima maar ineens de laatse dagen en vooral vandaag valt hij de heletijd uit wanneer de toeren ook maar een beetje lager worden, als ik dan rem valt hij uit, als ik net te weinig gas geef valt die uit. Ik heb de bougie al vervangen. Als die gaat uitvallen hoor ik zo van bloap blaop blaop en dan gaat hij uit. Als ik hem daarna start gaat hij wel altijd na 1-2 keer kicken aan met choke aan, zonder choke gaat hij wat moeilijker aan. Als ik na een tijdje er weer mee ga rijden doet hij het prima voor een paar minuten en daarna valt hij steeds uit elke minuut en het word steeds erger.
Vandaag was het bijvoorbeeld in de middag toen ik de nieuwe bougie erin had gezet helemaal niet, en later op de dag vandaag was het bijna de heletijd. Het is een helemaal standaard originele beta rr 50 tack 2021, ik heb er alleen een platek 50/70 bovenlangse bocht met een voca demper op gedaan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Vandaag was het bijvoorbeeld in de middag toen ik de nieuwe bougie erin had gezet helemaal niet, en later op de dag vandaag was het bijna de heletijd. Het is een helemaal standaard originele beta rr 50 tack 2021, ik heb er alleen een platek 50/70 bovenlangse bocht met een voca demper op gedaan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
- NoahFlemx
- Derbi fan
Re: Brommer valt uit
Update: ik heb nu later die dag mijn carb eraf gehaald. Ik haalde eerst het bezineslangetje eraf om te kijken of die niet verstopt is. Nu blijkt dus als ik de benzinekraan op reserve doe stroomt er een normaal straaltje uit, maar als ik de benzinekraan op de gewone stand zet komt er bijna niks uit het bezine kraantje.NoahFlemx schreef: ↑vr 21 feb 2025, 16:56 Hey mijn brommer doet ineens best raar. Eerst reed hij prima maar ineens de laatse dagen en vooral vandaag valt hij de heletijd uit wanneer de toeren ook maar een beetje lager worden, als ik dan rem valt hij uit, als ik net te weinig gas geef valt die uit. Ik heb de bougie al vervangen. Als die gaat uitvallen hoor ik zo van bloap blaop blaop en dan gaat hij uit. Als ik hem daarna start gaat hij wel altijd na 1-2 keer kicken aan met choke aan, zonder choke gaat hij wat moeilijker aan. Als ik na een tijdje er weer mee ga rijden doet hij het prima voor een paar minuten en daarna valt hij steeds uit elke minuut en het word steeds erger.
De benzinekraan zal dus verstopt zijn op die gewone tank. Weet iemand hoe ik er nu mee verder kan?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip
Is gewoon dezelfde tank. en dezelfde slang. zit er wel genoeg benzine in dan?
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Misschien is het bovenste deel van het filter vuil.
Even het kraantje eruit halen en kijken dan sluit je dat uit.
Even het kraantje eruit halen en kijken dan sluit je dat uit.
- NoahFlemx
- Derbi fan
Ja er zit meer dan genoeg benzine is. Maar het slangetje die dus vanaf mijn gewone tank komt zit dus verstopt en het lagere gedeelte niet waar de reserve tank dus op uit komt. Als je een benzinekraantje opzoekt zie je het wel wat ik bedoel. Moet ik dan een nieuw benzinekraantje kopen of zal schoonmaken ook een optie zijn?
- 42
- Pro tuner
Ik ken benzinekraantjes..
Maar een handmatige benzinekraan met 2 slangetjes ken ik niet en zie er ook geen zo snel.
Heb je miss een linkje naar zo'n kraantje ?
Maar een handmatige benzinekraan met 2 slangetjes ken ik niet en zie er ook geen zo snel.
Heb je miss een linkje naar zo'n kraantje ?
- 42
- Pro tuner
Was vergeten dat je een beta hebt, is het zo'n kraantje ?
https://allesvoorscooters.nl/benzinekra ... 9kQAvD_BwE
Die ken en snap ik niet..waarom 2 slangetjes ?
Gaan er 2 slangen naar je carb dan ?
Sowieso ziet 1 van de aansluitpunten er maar uit of er een slang op moet, die met de ribbels.
Of die met de ribbels naar carb en op de achterste een slangetje vanaf een reservetank ?
Sowieso ziet 1 van de aansluitpunten er maar uit of er een slang op moet, die met de ribbels.
Of die met de ribbels naar carb en op de achterste een slangetje vanaf een reservetank ?
Laatst gewijzigd door 42 op za 22 feb 2025, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- 42
- Pro tuner
Een beta heeft 2 tanken dus ?
Die niet in verbinding staan met elkaar ?
Moet je die ook apart vullen dan ?
Ik snap steeds minder van beta's geloof ik
Die niet in verbinding staan met elkaar ?
Moet je die ook apart vullen dan ?
Ik snap steeds minder van beta's geloof ik

- NoahFlemx
- Derbi fan
Nee het is wel 1 slangetje met een hendel om hem op reserve, uit of gewoon te zetten.42 schreef: ↑za 22 feb 2025, 08:57 Was vergeten dat je een beta hebt, is het zo'n kraantje ?
- 42
- Pro tuner
Oke, hoe het precies werkt weet ik niet maar logisch redenerend ; als je de stand op normaal hebt dan pakt ie met het bovenste deel van het witte filter de benzine, zodra de benzine in de tank onder een bepaald niveau komt dan krijg je daar dus geen benzine meer van, zodra je em op reserve zet pakt ie ook het onderste deel van het filter ( of eigenlijk net andersom omdat ie er op zn kop inzit ahw )
Lijkt me dus dat het normale deel vies is of verstopt zit.
Idd eerst proberen schoon te maken en werkt t dan nog niet een nieuwe kopen.
Of constant op reserve stand rijden..maar dan maak je het wel spannend
Rijdt de brommer trouwens op reservestand wel probleemloos ?

Zoasl 42 zegt, normaal gezien loopt er benzine door het hele filter. Dus als je op "normaal" geen benzine krijgt en op reserve wel kan dat soms aan het filter liggen maar als die proper is zou ik eerder gokken op het intern kanaaltje dat de kraan bij normaal stand in gebruik heeft. Is dat vrij dan zou het eventueel zelfs aan het intern gedeelte van je drie-weg ventieltje kunnen zitten waar prut in zit.
Wat kan helpen is je kraantje op "normaal" zetten en dan in tegenrichting proberen blazen. Er is veel kans dat je het stukje dat dicht zat vrij krijgt. Maar ik zou dat wel doen met een gedemonteerd kraantje. Is maar dat als je de prut uit dat stukje heb geblazen dat in de binnenkant van het filter zit. En van zodra je de kraan terug gebruikt zal die prut terug in je kraan gaan zitten.
Dus:
1. Kraan demonteren.
2. Filtertje indien mogelijk er af halen.
3. In tegenzin blazen en dat in zowel "normaal" als "reserve". Krijg je overal lucht door dan is je kraantje vrij.
4. filtertje er terug op, kraantje terug monteren in benzinetank, benzine(mengsel) er in en dan zou het in orde moeten zijn.
Lukt het niet dan zou ik zoals 42 zegt gewoon een nieuw kraantje kopen. Die kosten nu ook niet de wereld en dan ben je zeker.
Wat kan helpen is je kraantje op "normaal" zetten en dan in tegenrichting proberen blazen. Er is veel kans dat je het stukje dat dicht zat vrij krijgt. Maar ik zou dat wel doen met een gedemonteerd kraantje. Is maar dat als je de prut uit dat stukje heb geblazen dat in de binnenkant van het filter zit. En van zodra je de kraan terug gebruikt zal die prut terug in je kraan gaan zitten.
Dus:
1. Kraan demonteren.
3. In tegenzin blazen en dat in zowel "normaal" als "reserve". Krijg je overal lucht door dan is je kraantje vrij.
4. filtertje er terug op, kraantje terug monteren in benzinetank, benzine(mengsel) er in en dan zou het in orde moeten zijn.
Lukt het niet dan zou ik zoals 42 zegt gewoon een nieuw kraantje kopen. Die kosten nu ook niet de wereld en dan ben je zeker.
- NoahFlemx
- Derbi fan
Ja prc dat is het waarschijnlijk. De brommer rijd zonder problemen op de reserve stand.42 schreef: ↑za 22 feb 2025, 13:57 Oke, hoe het precies werkt weet ik niet maar logisch redenerend ; als je de stand op normaal hebt dan pakt ie met het bovenste deel van het witte filter de benzine, zodra de benzine in de tank onder een bepaald niveau komt dan krijg je daar dus geen benzine meer van, zodra je em op reserve zet pakt ie ook het onderste deel van het filter ( of eigenlijk net andersom omdat ie er op zn kop inzit ahw )
- NoahFlemx
- Derbi fan
Bedankt dat zal ik dan doenKata 2.0 schreef: ↑za 22 feb 2025, 16:20 Zoasl 42 zegt, normaal gezien loopt er benzine door het hele filter. Dus als je op "normaal" geen benzine krijgt en op reserve wel kan dat soms aan het filter liggen maar als die proper is zou ik eerder gokken op het intern kanaaltje dat de kraan bij normaal stand in gebruik heeft. Is dat vrij dan zou het eventueel zelfs aan het intern gedeelte van je drie-weg ventieltje kunnen zitten waar prut in zit.
Dus:
1. Kraan demonteren.
Succes! We lezen hier natuurlijk ook graag wat het resultaat is.
- NoahFlemx
- Derbi fan
Hey hier het resultaat zover. Ik heb eerst doorgereden tot mijn tank bijna leeg is. Ik heb net mijn benzinekraantje uit mijn tank gehaald. Ik zag verder geen troep of iets. Ik blies aan bijde kanten door het slangetje en er kwam gewoon lucht doorheen, door de reserve en de gewone tank kwam lucht door. Daarna dacht ik van oh dan is het opgelost maar blijkbaar niet. Daarna had ik het teruggemonteerd en alsnog komt er geen benzine door de gewone stand op het kraantje.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of worden dit dan maar een nieuwe kopen, zo ja welke dan?
Bedankt voor de update. Tja, eerlijk gezegd zou ik verwachten dat als je er op die manier lucht door kan blazen dat je kraantje vrij is. Of moest zijn dat er wat in het "normaal" stukje van het kraantje zit dat je er bij het doorblazen richting tank uitdrukt en als je de kraan terug gebruikt drukt de benzine dat vuil terug in dat kanaaltje omdat de druk dan vanaf de andere kant komt. Dat lijkt de enige logische verklaring.
Ik vrees dat je dan toch maar voor een nieuw kraantje moet gaan. Normaal gezien ben je dan van alle miserie af als het effectief aan dat kraantje zou liggen.
Ik vrees dat je dan toch maar voor een nieuw kraantje moet gaan. Normaal gezien ben je dan van alle miserie af als het effectief aan dat kraantje zou liggen.
- NoahFlemx
- Derbi fan
Tja dan zoek ik wel voor een nieuwe. Ik blies wel aan bijde kanten, dus het gedeelde die in mijn tank zit en het slangetje die op mijn carburateur gaat, en er kwam via bijde kanten lucht uit.Kata 2.0 schreef: ↑wo 05 mar 2025, 11:33 Bedankt voor de update. Tja, eerlijk gezegd zou ik verwachten dat als je er op die manier lucht door kan blazen dat je kraantje vrij is. Of moest zijn dat er wat in het "normaal" stukje van het kraantje zit dat je er bij het doorblazen richting tank uitdrukt en als je de kraan terug gebruikt drukt de benzine dat vuil terug in dat kanaaltje omdat de druk dan vanaf de andere kant komt. Dat lijkt de enige logische verklaring.
Ok. Toch een raar dingetje dan. Hopelijk lost een nieuw kraantje je problemen op. En ook daar horen we hier graag wat over natuurlijk. Succes!
- NoahFlemx
- Derbi fan
Hey nu al weer even verder, ik had toch dus een nieuw kraantje besteld. Toen ik die ging monteren testte ik het oude kraantje nog en toen werkte hij ineens zoals het hoort, terwijl dat eerst niet het geval was. Apart dus maar het is wel opgelost
Zo, waarschijnlijk toch ergens nog een vuiltje dat er nog is uit gekomen of zo?
In elk geval, wel goed dat het opgelost is, nu heb je wel een reserve kraantje liggen om jezelf of een ander uit de nood te helpen als het nodig is.
Bedankt voor de terugmelden en ik wens je nog heel wat probleemloze brommer km's toe.

Bedankt voor de terugmelden en ik wens je nog heel wat probleemloze brommer km's toe.