hoe laat ik mijn beta 65 lopen?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
betaspm
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: beta rr50 sport 2023

hoe laat ik mijn beta 65 lopen?

Ongelezen bericht door betaspm »

Hey, Ik heb dus al efjes een beta en ik heb er een voca opgezet, wat redelijk wat problemen gaf met afstellen. Maar na een tijdje proberen is die mooi afgesteld. Het probleem is eig dat mijn cdi begrensd is en dit moet absoluut zo blijven van mijn ouders (of ik kan stieken de toerenbegrenzer door knippen) maar liever niet. eerst was mijn setup een 11 tand vanvoor met een 98 sproeier en toen diep die netjes en trok goed tot 45 en daarna begon die een mega hard haperend lawaai te maken maar trok die wel gewoon nog door tot 55-57. Ik probeerde van alles om dit geluid op te lossen (behalve toerenbegrenzer eraf te halen) en kwam dan uiteindelijk bij een sproeier maat 108 en een 12 tandwiel vanvoor (beide scenario's std achtertandwiel)
en toen ging die tot 53kmh en begon die toen pas dat zelfde rare geluid te maken maar bleef wel door trekken tot 65(met kutgeluid wel) Ik denk dat dit komt omdat ik een overdreve grote sproeier had dat die bleef door trekken. Maar ik was nog steeds niet helemaal tevreden met hoe die liep. Dus heb ik er een 13 tand vanvoor opgestoken en een maat 95 sproeier (waardoor die veel trager optrok) ... Maaaar het geluid van de toerenbegrenzer begon pas op 56-57 deze keer . Dus het ligt wel degelijk aan de begrenzer dat rare geluid en elke keer als ik een tand meer vanvoor steek dan schuift het begin van dit geluid ietsjes op.

Maar nu zou ik dus graag 60-65 lopen zonder dat irritante geluid altijd te moeten aanhoren van mijn begrenzer en iets sneller trekken mag ook wel, dus is het mogelijk om vanachter mijn tandwiel groter te maken dat ik sneller op trek maar toch dat geluid pas laat beginnen op 57kmh of gaat dit er juist voor zorgen dat het geluid van mijn begrenzer vroeger begint? (als ik 13 van voor heb en groter vanachter)
Mijn ander idee was om er terug een prop in te lassen en een tandwiel 10 vanvoor te steken met een onbegrensde cdi (en afstellen ofc) maar geen idee wat dit dan zal geven.

Als iemand weet wat ik kan doen voor mijn brommer 60 te laten lopen en lekker te laten trekken met een onbegrensde voca en begrensde cdi laat het me ajb weten! Of als iemand weet wat er zou gebeuren als ik mijn 2de idee uitvoer. En of ik mijn doel kan bereiken met twv te veranderen. Alvast Bedankt!!!
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Re: hoe laat ik mijn beta 65 lopen?

Ongelezen bericht door pog »

Mijn advies. Stop er tandwiel 11 in en stel dat eerst eens goed af. Uit je verhaal lijkt het alsof je maar wat met sproeiers aan het gokken bent zonder hem echt goed proberen af te stellen.
betaspm
Beginnende Derbi fan

Hallo, bedankt voor het antwoord maar wat bedoel je dan precies met helemaal afstellen? is dat niet alleen je hoofdsproeier vervangen?
pog
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Rieju MRX (2008), Aprilia sx 50 (2016), Piaggio Zip

Ongelezen bericht door pog »

Heb je ondertussen ook naar de bougie gekeken hoe die reageerde op de hoofdsproeier of deed je alles op gevoel?

viewtopic.php?t=2048
betaspm
Beginnende Derbi fan

Jaja tuurlijk, heb wel bij elke verandering naar de bougie gekeken
Plaats reactie