Beste,
Ik heb gisteren een leovince x-fight gemonteerd op mijn Aprilia sx50 euro 4. Grotere sproeier er in, wat verschillende geprobeerd en op het moment de 102 laten zitten.
Nu rijd die alleen wat ik vind nog iets te arm, stottert tevens net voor de powerband als je het gas volledig open draaid.
Standaard cdi zit er nog in dus dat is volgensmij 8k toeren. Begrenzer plaatje is weg van de carb. Maakt ook verschil in snelheid als ik die terug plaats
Iemand die weet wat ik kan doen om hem beter (rijker) te laten lopen? Want grotere sproeier gaat het denk ik niet zijn aangezien die al stottert.
Zelf zat ik te denken aan de oliepomp die niet genoeg mengt.
Wat denken jullie? Ik hoor het graag
Foto van de bougie
https://imgur.com/a/zldHe83
Afstellen leovince
- HenkieHans
- Beginnende tuner
- Berichten: 235
- Lid geworden op: za 18 jul 2020, 10:20
- Vervoersmiddel: Aprilia RS 50 ‘07 RSGP22 Motogp replica (verkocht)
Aprilia RS 50 '08 (verkocht) viewtopic.php?f=9&t=28160&p=367053#p367053
Aprilia RS4 50 Aprilia Xtrenta replica viewtopic.php?f=9&t=28161
Re: Afstellen leovince
Die bougie ziet er prima uit (mag wel een beetje rijker), maar aangezien jij maar tot 8k toeren komt zul je eerder met de gasnaald moeten knoeien dan de hoofdsproeier. Daarnaast is 102 wel erg hoog voor deze setup, ik zou eerst maar eens je gasnaald iets aanpassen. Stotteren voor de powerband is trouwens te rijk mengsel, haperen voor de powerband te arm. Op welke positie staat je gasnaald, hoeveer staat je luchtschroef uit en heb je al gekeken of de oliepomp nog goed afgesteld staat?
Btw, als je oliepomp niet genoeg mengt, lopen de meeste brommers een stuk beter aangezien een mengsel van alleen benzine en lucht veel 'puurder' is dan een mengsel van lucht, benzine en olie. Nadeel is alleen dat alles zo hard slijt
Btw, als je oliepomp niet genoeg mengt, lopen de meeste brommers een stuk beter aangezien een mengsel van alleen benzine en lucht veel 'puurder' is dan een mengsel van lucht, benzine en olie. Nadeel is alleen dat alles zo hard slijt