Wat voor setup is het best voor mij?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Ghost »

Hallo,

Ik was van plan een andere setup op mijn schakel te zetten maar heb geen idee wat het beste is voor een daily setup.
Dus ik wil dat het zo betrouwbaar mogelijk is voor zover het kan en dus een cilinder die niet gemaakt is voor races ofzo. Kan ik dan het beste voor een stage 6 gaan of voor een tpr 86? En wat kan ik daar dan het beste bij nemen voor carburateur, membraan etc en heb ik dan ook een andere ontsteking nodig?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Wat voor cilinder inhoud wil je/hoeveel kracht heb je nodig? Wat is je budget? Maakt geluid uit? Wat voor afstanden moet je afleggen? Wat voor brommer heb je?
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: vr 19 jan 2024, 15:21 Wat voor cilinder inhoud wil je/hoeveel kracht heb je nodig? Wat is je budget? Maakt geluid uit? Wat voor afstanden moet je afleggen? Wat voor brommer heb je?
Ik heb een beta rr50 track, ik wil tussen de 70 en 86cc blijven. Maakt me niet echt iets uit, het gaat mij er vooral om dat het gewoon krachtiger is dan standaard. Budget heb ik niet echt maar liever wat goedkoper dan duurder en geluid maakt niet heel erg uit zolang er geen geluidsoverlast van komt. En ik hoef geen grote afstanden af te leggen.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ik zou dan sws naar aluminium kijken, is veel sneller op temperatuur. Verschil tussen 70 en 86 is redelijk groot, zowel in kracht als kosten. Bij 70 hoef eigenlijk bijna niks te veranderen (dit hangt ook erg af van wat je wil, als je meer kracht uit je 70 wil moet je uiteraard wel dingen veranderen). Bij 70+ moet je zo'n beetje alles geen vervangen: krukas, carb, membraan enz.


Wat is je precieze budget? Bij een 70cc kan je al voor rond de 300 klaar zijn. Bij 86 begin je pas bij 800.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: za 20 jan 2024, 11:57 Ik zou dan sws naar aluminium kijken, is veel sneller op temperatuur. Verschil tussen 70 en 86 is redelijk groot, zowel in kracht als kosten. Bij 70 hoef eigenlijk bijna niks te veranderen (dit hangt ook erg af van wat je wil, als je meer kracht uit je 70 wil moet je uiteraard wel dingen veranderen). Bij 70+ moet je zo'n beetje alles geen vervangen: krukas, carb, membraan enz.


Wat is je precieze budget? Bij een 70cc kan je al voor rond de 300 klaar zijn. Bij 86 begin je pas bij 800.
Ja in dat geval denk ik dan eerder een 86. Mijn preciese budget zou max 1500 zijn. En is het niet btrouwbaarder om bij je 70 ook de krukas enzo te vervangen?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ligt aan je km stand de meeste orginele krukassen kunnen prima een 70cc aan. Nu is het voor het rijcomfort wel fijner om er andere krukas in te zetten omdat deze beter gebalanceerd zijn.

Met dat budget kan je wel wat. Een 86 is echt bloed snel te maken en erg goed voor wheelies. Je moet een 86 alleen niet zien als iets sneller dan orgineel. Je maakt er echt wel een lichte motor van
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: za 20 jan 2024, 17:03 Ligt aan je km stand de meeste orginele krukassen kunnen prima een 70cc aan. Nu is het voor het rijcomfort wel fijner om er andere krukas in te zetten omdat deze beter gebalanceerd zijn.

Met dat budget kan je wel wat. Een 86 is echt bloed snel te maken en erg goed voor wheelies. Je moet een 86 alleen niet zien als iets sneller dan orgineel. Je maakt er echt wel een lichte motor van
Ah oke. En ik wil trouwens ook zo min mogelijk gezeik met politie omdat het mn daily is. Is de 86 dan nog steeds de beste keus? Want weet niet hoe dat zit qua geluid enzo. Want voor de snelheid zelf heb ik er een begrenzer op zitten.

En hoe zit het eigenlijk met ontstekingen? Is het nodig om het aan te passen?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ik weet niet in welke omgeving je woont, als je elke dag door de binnenstad moet is geluid iets meer een ding. Politie zijn de meest voorspelbare en onvoorspelbaarheid mensen tegelijk. De een geeft niks om geluid, zo werd ik een x aangehouden met een 80cc met onderlangse voca. Bloedsnel ding, maar had elke keer een piep in m'n oren na het rijden. Maar ik mocht gewoon doorrijden. Maar ken ook een aantal die een wok voor geluid hebben gekregen.

Ik heb zelf een 72cc met leovince uitlaat als daily. Rijd super fijn, erg veel koppel, niet zo luid. Maar ik mis wel echt die felle powerband. Mocht je dat niet heel erg uitmaken is het wel een aanrader.

86 is wel erg leuk maar iets lager mss iets beter voor een daily
77 stage 6 is ook een erg vlot cilindertje. Uitlaat is lastig omdat ze allemaal zo luid zijn. Ik was zelf nog van plan om een leovince demper op een sport uitlaat te lassen.

Onsteking zou ik lekker orgineel laten, zeker omdat je een begrenzer hebt.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: ma 22 jan 2024, 00:47 Ik weet niet in welke omgeving je woont, als je elke dag door de binnenstad moet is geluid iets meer een ding. Politie zijn de meest voorspelbare en onvoorspelbaarheid mensen tegelijk. De een geeft niks om geluid, zo werd ik een x aangehouden met een 80cc met onderlangse voca. Bloedsnel ding, maar had elke keer een piep in m'n oren na het rijden. Maar ik mocht gewoon doorrijden. Maar ken ook een aantal die een wok voor geluid hebben gekregen.

Ik heb zelf een 72cc met leovince uitlaat als daily. Rijd super fijn, erg veel koppel, niet zo luid. Maar ik mis wel echt die felle powerband. Mocht je dat niet heel erg uitmaken is het wel een aanrader.

86 is wel erg leuk maar iets lager mss iets beter voor een daily
77 stage 6 is ook een erg vlot cilindertje. Uitlaat is lastig omdat ze allemaal zo luid zijn. Ik was zelf nog van plan om een leovince demper op een sport uitlaat te lassen.

Onsteking zou ik lekker orgineel laten, zeker omdat je een begrenzer hebt.
Ja dan ga ik denk ik voor de 77 stage 6. Er staat namelijk nog ook 50cc op de zeikant voor wat het waard is. Er is wel een kans dat ze kijken naar de kop zelf toch? En als hij dan 45 rijdt dan is het wel verdacht met een 86cc
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door 42 »

Skakelbr schreef: ma 22 jan 2024, 00:47 Ik weet niet in welke omgeving je woont, als je elke dag door de binnenstad moet is geluid iets meer een ding. Politie zijn de meest voorspelbare en onvoorspelbaarheid mensen tegelijk. De een geeft niks om geluid, zo werd ik een x aangehouden met een 80cc met onderlangse voca. Bloedsnel ding, maar had elke keer een piep in m'n oren na het rijden. Maar ik mocht gewoon doorrijden. Maar ken ook een aantal die een wok voor geluid hebben gekregen.

Ik heb zelf een 72cc met leovince uitlaat als daily. Rijd super fijn, erg veel koppel, niet zo luid. Maar ik mis wel echt die felle powerband. Mocht je dat niet heel erg uitmaken is het wel een aanrader.

86 is wel erg leuk maar iets lager mss iets beter voor een daily
77 stage 6 is ook een erg vlot cilindertje. Uitlaat is lastig omdat ze allemaal zo luid zijn. Ik was zelf nog van plan om een leovince demper op een sport uitlaat te lassen.

Onsteking zou ik lekker orgineel laten, zeker omdat je een begrenzer hebt.
Echt oppassen met die piep trouwens, ik heb een blijvende 7000hz piep in mn rechteroor...wordt je nie blij van zeg maar.. :wall: :sad:
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: ma 22 jan 2024, 00:47 Ik weet niet in welke omgeving je woont, als je elke dag door de binnenstad moet is geluid iets meer een ding. Politie zijn de meest voorspelbare en onvoorspelbaarheid mensen tegelijk. De een geeft niks om geluid, zo werd ik een x aangehouden met een 80cc met onderlangse voca. Bloedsnel ding, maar had elke keer een piep in m'n oren na het rijden. Maar ik mocht gewoon doorrijden. Maar ken ook een aantal die een wok voor geluid hebben gekregen.

Ik heb zelf een 72cc met leovince uitlaat als daily. Rijd super fijn, erg veel koppel, niet zo luid. Maar ik mis wel echt die felle powerband. Mocht je dat niet heel erg uitmaken is het wel een aanrader.

86 is wel erg leuk maar iets lager mss iets beter voor een daily
77 stage 6 is ook een erg vlot cilindertje. Uitlaat is lastig omdat ze allemaal zo luid zijn. Ik was zelf nog van plan om een leovince demper op een sport uitlaat te lassen.

Onsteking zou ik lekker orgineel laten, zeker omdat je een begrenzer hebt.
Wat is dan de beste krukas, carb, membraan enzo voor een betrouwbare setup. Of zal ik dat gewoon vragen aan ezrider ofzo.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Verschilt dus per setup. Tot 80cc is een doppler endurance prima, een voca is net iets sterker. daarboven ligt aan je cilinder aangezien die meestal een grotere slag hebben. Maar van italkit, stage 6, bidalot (zou nog wel even research doen) zijn erg goede krukassen.
Hou zelf wel erg van polini carbs. Maat verschilt ook erg van wat je wil. 70cc kan al met een 17.5 maar een 21 loopt wat beter (ligt aan je uitlaat enz). Bij een 80cc 21 minimaal 24-28 ook afhankelijk van je setup.

Een berichtje naar ezrider kan nooit kwaad.

Malossi membraan is in principe al goed, maar als je val alles het beste neemt kan je ook een Vforce membraan er op zetten (hiervoor moet je wel je inlaat bewerken)
Ghost
Derbi fan
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: ma 22 jan 2024, 19:53 Verschilt dus per setup. Tot 80cc is een doppler endurance prima, een voca is net iets sterker. daarboven ligt aan je cilinder aangezien die meestal een grotere slag hebben. Maar van italkit, stage 6, bidalot (zou nog wel even research doen) zijn erg goede krukassen.
Hou zelf wel erg van polini carbs. Maat verschilt ook erg van wat je wil. 70cc kan al met een 17.5 maar een 21 loopt wat beter (ligt aan je uitlaat enz). Bij een 80cc 21 minimaal 24-28 ook afhankelijk van je setup.

Een berichtje naar ezrider kan nooit kwaad.

Malossi membraan is in principe al goed, maar als je val alles het beste neemt kan je ook een Vforce membraan er op zetten (hiervoor moet je wel je inlaat bewerken)
En is een extra radiateur nodig?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Wat voor setup is het best voor mij?

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ik denk van niet. Ik zou er sws een temperatuursensor op zetten. Mocht deze snel erg heet worden (80+) is het wel verstandig.
Plaats reactie