Opvoeren Derbi senda

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Manelitho
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 06 jan 2024, 15:24
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2021
Locatie: Venlo

Opvoeren Derbi senda

Ongelezen bericht door Manelitho »

Zelf heb ik een Derbi senda XTreme sm uit 2021 ik zou deze graag willen opvoeren hij loopt nu max 75 op teller en reageert aardig snel er zit een onbegrensde voorbocht en onbegrensde cdi in

Graag zou ik hem rond de 80-85 laten lopen wat is het beste wat ik zou kunnen doen heb gehoord van een andere uitlaat met een vroegere powerband en andere sproeier maat 90 alles is nu nog geheel origineel zou ik met 90 sproeier en originele uitlaat de 80-85 kunnen halen?
vibratoropwielen_
Banden plakker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 24 nov 2023, 17:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo 2013

Re: Opvoeren Derbi senda

Ongelezen bericht door vibratoropwielen_ »

Een grotere sproeier zou kunnen helpen, maar dat zal niet het grootste verschil brengen denk ik. Onthoud dat als je een uitlaat koopt dat er verschil zit in een bovenlangse en onderlangse, bovenlangs heeft meer koppel (sterker) en onderlangs heeft meer vermogen (sneller) DIT IS NIET ALTIJD HET GEVAL. Je zou ook je tandwiel verhouding aan kunnen passen, ik weet niet wat je er nu onder hebt zitten aan tandwielen?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Opvoeren Derbi senda

Ongelezen bericht door 42 »

Welke sproeier zit er nu in dan ?
Heb je de carb sowieso opnieuw afgesteld na het ontgrenzen ?
Meestal zit je dan al rond de 90 qua sproeier namelijk.

Met de originele uitlaat en 50cc cilinder is 75 wel de max, veel sneller zul je em niet krijgen.
Met een leovince x fight heb je nog steeds lekker wat koppel ( trekkracht ) en kun je rond de 85 halen.
Of een grotere cilinderinhoud, ik doe met een 75cc met originele uitlaat ook rond de 85.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Opvoeren Derbi senda

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Sproeier heeft niks met snelheid te maken (uit eindelijk wel natuurlijk) dit is iets wat je goed moet afstellen zodat je brommer optimaal loopt. Als hij beroerd loopt moet je hem opnieuw afstellen. Sproeier op zich is geen manier om hem op te voeren. Je verandert er dingen omheen (bijvoorbeeld een andere cilinder of uitlaatl) waardoor je een andere sproeier moet.

Op dit forum staan erg veel topics over hoe je hem perfect moet afstellen.

Een andere uitlaat kan idd flink helpen met de snelheid het toerenbereik wordt hierdoor veel groter. Welke uitlaat gaat puur op voorkeur.

hoogtoerig uitlaten hebben namelijk totaal geen kracht onderin en je daarom constant in toeren moet rijden. En laagtoerige onderin een stuk makkelijker wegrijden maar dus minder toeren aankunnen en langzamer gaan.

Dit kan je nagaan door de powerband van wat uitlaaten op te zoeken. Orgineel is iets van 5 tot 7k terwijl de leovince x-fight van 7 tot 11k. Iets hoger in toeren maar veeel langer.

De makkelijkste manier om hem een hogere top te geven is de tandwielverhouding veranderen. Dit gaat overigens altijd ten kosten van optrek snelheid.
Plaats reactie