Brommer volledigd ontrgrensd maar loopt niet zo hard als gedacht.

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Boazvdlinden
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 dec 2023, 11:45
Vervoersmiddel: derbi senda sm

Brommer volledigd ontrgrensd maar loopt niet zo hard als gedacht.

Ongelezen bericht door Boazvdlinden »

Ik heb een derbi senda sm bouwjaar 2006. Ik heb een polini carb er op zitten standaart uitlaat maar de prop eruit en de piemel/slurf dicht gelast.
een racing airfilter en een 14 -53 vertanding. weet niet welke sproeier er opzit maar weet wel dat hij op dit moment goed loopt en dus voor mijn gevoel prima afgesteld is. onlangs al dit loopt mijn brommer max 65 zonder overtoeren te maken. heeft iemand enig idee waarom mijn brommer max 65 gaat terwijl andere mensen op de forums al 70 gaan door alleen de prop uit de uitlaat te halen en het coperen plaatje uit de carb te halen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3679
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer volledigd ontrgrensd maar loopt niet zo hard als gedacht.

Ongelezen bericht door 42 »

Je weet niet welke sproeier er in zit maar denkt dat ie wel goed is..?
Das niet echt de juiste manier, hij kan prima lijken te rijden maar toch een te arm benzinemengsel hebben waardoor je warmlopers kan krijgen.
Heb je een grotere gestoken na het ontgrenzen ?
Je weet ook vast je bougiekleur niet na een stuk rijden op volle toeren ?
Ga eerst kijken welke sproeier er nu in zit en dan moet je wss een grotere sproeier gebruiken, rond de 90 miss.
Hier staat alles over afstellen van de carb ; https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?t=2048

Ook is 14-53 vrij zwaar vertand voor die set up, best kans dat je daardoor niet op volle toeren komt..en koppel zul je al helemaal weinig hebben, beter neem je een 11 of 12 van voor.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Brommer volledigd ontrgrensd maar loopt niet zo hard als gedacht.

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Wat 42 al zegt, maak je wel genoeg toeren?
Toen ik net een brommer had dacht ik dat hij ook maar max 60 liep maar bleek dat ik veel te vroeg overschakelde. Liep vervolgens dik 80. Wel een goede truck voor de de roller
Boazvdlinden
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 20 dec 2023, 11:45
Vervoersmiddel: derbi senda sm

Re: Brommer volledigd ontrgrensd maar loopt niet zo hard als gedacht.

Ongelezen bericht door Boazvdlinden »

Sorry heren in het vorige bericht stond een fout voortand wiel is 12. En achter 53. Hij komt makkelijk op volle touren. Het ik heb gekeken wat voor sproeier er in mijn carb zit. Dit is een 88. Mijn bougie heb ik ook gecheckt en is bruin. Dit is volgensmij zoals het hoort.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3679
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Brommer volledigd ontrgrensd maar loopt niet zo hard als gedacht.

Ongelezen bericht door 42 »

Bruin betekent iig niet te klein, maar zegt niet helemaal alles, je zou een paar maten groter kunnen proberen, misschien dat ie em dan net doorduwt naar de 70+.
Plaats reactie