Pagina 1 van 1
50-80cc uitlaten bij meer cc
Geplaatst: ma 09 okt 2023, 10:06
door danieljanse
Goedendag,
Ik had een tijdje geleden een leovince 50-80 uitlaat aangeschaft, met de gedachte om ooit meer cc aan te schaffen.
Echter hoorde ik laatst dat 50-80 met 75cc toch niet heel lekker loopt.
Ik had in gedachten Iron Max MVT 75cc te doen met een 21 mm carb
Heeft iemand hier ervaringen mee en is het de moeite waard om het toch te proberen?
Re: 50-80cc uitlaten bij meer cc
Geplaatst: ma 09 okt 2023, 11:58
door Skakelbr
Leovince x-fight neem ik aan? Het is meer een 50-70 uitlaat. Maar kan ook zeker met de MVT en 21mm. De Leovince is niet echt een sport uitlaat dus je zal vooral veel koppel hebben (trekt zeker niet traag op).
Ik rij zelf met een 72cc 17.5mm op Leovince. Rijd erg goed. Maakt ook minder kabaal dan de meeste 50ccs met een sportuitlaat. Maar trek ze er natuurlijk wel zwaar uit. Kan ook 125cc 4t bijhouden
Als je eenmaal een grotere cilinder dr op hebt wil je nooit meer terug.
Dus zeker de moeite waard om er een groter cilinder er op te zetten
Re: 50-80cc uitlaten bij meer cc
Geplaatst: do 12 okt 2023, 09:04
door danieljanse
Hartelijk bedankt voor je reactie!
Van anderen hoorde ik dat je met een niet sportuitlaat snel te maken heb met een warmloper, helemaal in combinatie met een kleine carb.
Is dat bij jou nog niet het geval? Hoeveel km heeft jou 72cc al gelopen?
Re: 50-80cc uitlaten bij meer cc
Geplaatst: do 12 okt 2023, 10:41
door 42
Dat is geen probleem zolang de carb maar goed is afgesteld.
Ik rij al ruim een jaar met de mvt75 met 21 carb en ori uitlaat zonder problemen.
De mvt is sowieso niet hoogtoerig.
Re: 50-80cc uitlaten bij meer cc
Geplaatst: do 12 okt 2023, 10:58
door Skakelbr
danieljanse schreef: ↑do 12 okt 2023, 09:04
Hartelijk bedankt voor je reactie!
Van anderen hoorde ik dat je met een niet sportuitlaat snel te maken heb met een warmloper, helemaal in combinatie met een kleine carb.
Is dat bij jou nog niet het geval? Hoeveel km heeft jou 72cc al gelopen?
Zolang je hem maar gewoon goed afsteld, maar dat is altijd van toepassing. Hij blijft perfect op temperatuur, met een buitentemperatuur van 30+ gaat hij niet boven de 80 graden. Met dit weer blijft hij netjes rond de 60. Ik denk dat ik nu 5-8k op heb rij en nu een jaartje mee (km teller doet het niet opdat is spaakvelgen heb op een gietvelg model dus weet niet precies). Heb hem nog een keer opengehad tijdens een blok revisie en zat geen krasje op.
Wel als puntje heb ik dat hij erg kan trillen mocht de orginele krukas er nog inzitten. Heb zelf bij de blok revisie er een gpr blok ingezet met een doppeler endurance en trilt nu eigenlijk niet meer.
Ik ga deze maand de zuigerveer vervangen (om de 5k) maar verwacht niks spannends
Re: 50-80cc uitlaten bij meer cc
Geplaatst: ma 16 okt 2023, 20:37
door danieljanse
Is het ook verstandig om een ander luchtfilter aan te schaffen? Of kan standaard luchtfilter?
Zou de krukas het wel volhouden ondanks de trillingen?
Re: 50-80cc uitlaten bij meer cc
Geplaatst: ma 16 okt 2023, 20:44
door Skakelbr
Wat voor krukas heb je nu? En met hoeveel kilometers
Luchtfilter heb ik zelf gewoon orgineel (dempt het geluid ook flink). Krukas houd het waarschijnlijk wel vol maar het is meer voor je eigen rijcomfort.