Hoge koppel

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Brombuilder03
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi

Hoge koppel

Ongelezen bericht door Brombuilder03 »

Hey goedendag lezers!

Ik wil binnenkort weer een Derbi aanschaffen en ik wil dan een setup er bij bouwen met veel koppel en een snelheid rond de 100, zouden jullie mij hierbij kunnen helpen? :)

Ik zat zelf te denken aan een 94 italkit of een 96 bidalot maar dat zijn volgensmij vrij hoogtoerige cilindertjes. Voorderest had ik nog eigenlijk geen idee, hierom hoor ik graag suggesties van jullie bouwers! ;) en graag hoor ik ook jullie ervaringen er bij als jullie die hebben.
Skakelbr
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc (verkocht)
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt 70 (verkocht)
Speedfight 2 70cc mhr lc (verkocht)
Honda civic 1998
Honda del sol (verkocht)
Seat Leon 1.8 topsport

Re: Hoge koppel

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Heb je een beetje ervaring met brommers/scooters/motoren?

Met 80+cc's heb je meestal al koppel zat. Wel neemt slijtage en kosten flink toe. Met 88+ moet je eigenlijk alles vervangen voor echt sterk spul, versnellingsbak kan nog wel origineel blijven maar zal het ook zwaar hebben.

Waar ga je hem voor gebruiken?

Als je hem regelmatig gaat gebruiken zou een 86 tpr ook een goede optie zijn. Deze zou redelijk slijtvast moeten zijn. De meeste cilinders rond die inhoud gaan hoogtoerig zijn maar auto wheelies maken zal geen probleem zijn.
100 is met een 70 ook al te halen dus dat zal vooral een kwestie zijn van de juiste tandwiel verhouding.
Brombuilder03
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi

Re: Hoge koppel

Ongelezen bericht door Brombuilder03 »

Hallo schakelbr, dankuwel voor uw reactie.

Budget is er niet perse aangezien ik het een langen duur project wil maken. Dus als u iets voor mij kunt samenstellen zou dit helemaal tof zijn! Top mag ook hoger dan 100 zijn maar mijn doel is meer hoge optreksnelheden dan een hoge top.

Kortsamen gevat is mijn doel gewoon een high end build met zo snelmogelijke
Plaats reactie