uitlaat gebeun

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
wcpi06
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 24 mei 2023, 00:06
Vervoersmiddel: cpi sm 50

uitlaat gebeun

Ongelezen bericht door wcpi06 »

ik heb op mijn top performance 80cc een stage 6 bovenlangs en ik kon goedkoop aan een leovince demper komen
ik dacht eerst is wel mooi voor handel, maar het geluid als ie op mijn stage6 uitlaat zat was ook geweldig en persoonlijk vind ik de looks van de demper ook beter, maakt het voor de performance ook uit als ik deze demper op de uitlaat zet? of verknoei ik dan snelheid?
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: uitlaat gebeun

Ongelezen bericht door chilzzz »

wcpi06 schreef: wo 24 mei 2023, 00:14 ik heb op mijn top performance 80cc een stage 6 bovenlangs en ik kon goedkoop aan een leovince demper komen
ik dacht eerst is wel mooi voor handel, maar het geluid als ie op mijn stage6 uitlaat zat was ook geweldig en persoonlijk vind ik de looks van de demper ook beter, maakt het voor de performance ook uit als ik deze demper op de uitlaat zet? of verknoei ik dan snelheid?
als het goed is doet de demper niks kwa snelheid/performance alleen het geluid
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: uitlaat gebeun

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Klopt, de demper dient enkel voor wat de naam zegt en dat is het geluid dempen. Of je moest echt een demper monteren die té klein is qua doorvoer.
Maar ik denk dat je zo'n combinatie bij een brommer zo goed als nooit kan voorhebben of je moest echt beginnen knoeien.

Op de dochter haar brommer is een Tecnigas uitlaat gemonteerd met daarachter de originele Derbi demper. Daar heb ik dan (omdat de dochter het geluid maar matig vond) met wat aanpaswerk een voka demper op gemonteerd.
chilzzz
Derbi fan
Berichten: 98
Lid geworden op: do 29 dec 2022, 00:41
Vervoersmiddel: DERBI SENDA SM DRD X-TREME LIMITED EDITION 2019

Re: uitlaat gebeun

Ongelezen bericht door chilzzz »

Kata 2.0 schreef: wo 24 mei 2023, 10:46 Klopt, de demper dient enkel voor wat de naam zegt en dat is het geluid dempen. Of je moest echt een demper monteren die té klein is qua doorvoer.
Maar ik denk dat je zo'n combinatie bij een brommer zo goed als nooit kan voorhebben of je moest echt beginnen knoeien.

Op de dochter haar brommer is een Tecnigas uitlaat gemonteerd met daarachter de originele Derbi demper. Daar heb ik dan (omdat de dochter het geluid maar matig vond) met wat aanpaswerk een voka demper op gemonteerd.
hoe heb je de voca demper gemonteerd, je moet toch je uitlaat uitboren of iets in die richting? en is het geluid veel anders?
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: uitlaat gebeun

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Het is wel wat geklus en wegens tijdsgebrek werd het een 'haastklusje' maar maar moet zeggen dat eea nog goed meevalt.

Ik zal proberen om wat foto's te uppen hier met de nodige uitleg. Kan wel dat dit pas morgen of wat later zal zijn want moet ns zoeken waar die foto's ook alweer staan.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: uitlaat gebeun

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Okay,

Heb niet meer alle foto's teruggevonden maar ik denk dat je hiermee toch al een idee krijgt van wat ik heb gedaan. Niet naar de afwerking kijken want was zoals gezegd een 'haastklusje'.

Ik heb dus het binnenwerk van de Voca uitlaat er uit gehaald en dan de gaten die niet helemaal overeen komen met de originele uitlaatdemper aansluiting overgezet met stift. Die gaten heb ik dan uitgevijld en gedremeld.

Afbeelding

Dan heb ik de bouten van het originele binnenwerk afgeslepen.

Afbeelding

Daarna de plekken waar de bouten zaten ook aangepast zodat er plaats was om nieuwe bouten te monteren die op de demperaansluiting passen.

Afbeelding

Daar dan bouten doorgestoken en vastgezet op de demperaansluitng van de uitlaat.

Afbeelding

Daarna die bouten ietwat vastgelast. (Prutswerk wegens geen goede laselektrodes bij de hand).

Afbeelding

Uiteindelijk ziet de demper er zo uit:

Afbeelding

En onder de brommer gemonteerd is het resultaat zo geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hoop dat eea wat duidelijk is?
Plaats reactie