Afstellen lukt niet.

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Davey verhoeven
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 sep 2021, 00:43
Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme 50 sm 2018

Afstellen lukt niet.

Ongelezen bericht door Davey verhoeven »

Hoi forum leden,
Ik heb een derbi senda extreme euro 4
Ik heb een leovince xfight uitlaat met prop, standaard sproeier en een ontgrensde cdi daarmee heb ik lange tijd rondgereden. Laatste was ik een rondje rijden en had de brommer ineens tijdens het rijden geen vermogen meer en sloeg hij steeds af tenzij ik met choke reed. Ik dacht meteen eraan dat de prop uit de uitlaat was getrilt aangezien dat meer gebeurd. Toen heb ik de uitlaat eraf gehaald en inderdaad de prop was los wel raar dat dat zo laat pas gebeurd maargoed. Nu krijg ik de brommer niet meer vatsoenlijk afgesteld. Ik heb van alles geprobeerd.
Zoals, de sproeier vervangen 68 zat er standaard in en heb ondertussen bijna alles tussen de 60 en 118 gehad geen verschil! Toen heb ik de carb er helemaal afgehaald en schoon geblazen met de compressor. Geen verschil toen kwam ik er achter door andere berichten op dit forum dat ie begrensd was bij het lucht filter. Dus ik die stalen cirkel eruit gehaald bij de carb. Maakt ook nog geen verschil. Nu heb ik weer alle sproeiers zn beetje gehad en er veranderd gwn niks. Ik kan er wel een beetje mee rijden zolang ik hem op de choke hou. Ik weet nu verder geen stappen te nemen. Ik dacht nog aan nog grotere sproeiers maar lijkt mij vrij groot als je van 68 tot 118 geen verschil merkt lijkt het me niet nodig om nog groter te gaan. Ik hoop zo genoeg informatie te hebben gegeven.

Kan iemand mij hier mee helpen?
Mvg davey
Brommer fan
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3654
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Afstellen lukt niet.

Ongelezen bericht door 42 »

68 lijkt me vrij klein met een x fight, zelfs begrensd, misschien heb je een warmloper gehad of extreme slijtage van zuigerveren en zuiger waardoor je geen goede compressie meer hebt.
Gokje maar anders zou ik t even niet weten.
Davey verhoeven
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 sep 2021, 00:43
Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme 50 sm 2018

Re: Afstellen lukt niet.

Ongelezen bericht door Davey verhoeven »

Oke bedankt,
En wat zou ik er dan het beste aan kunnen doen?
Brommer fan
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3654
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Afstellen lukt niet.

Ongelezen bericht door 42 »

Je kan even je uitlaat er af halen en dan door de poort kijken of je wat ziet aan de zuiger, anders zou de cilinder er even af moeten maar das best even een werkje en het is niet zeker dat dat het probleem is natuurlijk, dus dat mag je lekker zelf beslissen :p
Je zou eerst je compressie even kunnen laten meten bij een brommerboer.
Davey verhoeven
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 sep 2021, 00:43
Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme 50 sm 2018

Re: Afstellen lukt niet.

Ongelezen bericht door Davey verhoeven »

Oke bedankt voor de info,
Ik ga ff kijken bij de poort of ik beschadigingen zie en denk dat als dat zo is ik het beste er gewoon een nieuwe cillinder op kan zetten, dan ben je overall vanaf lijkt mij?
Brommer fan
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3654
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Afstellen lukt niet.

Ongelezen bericht door 42 »

Ligt er een beetje aan of de cilinder zelf ook beschadigd is, soms is een nieuwe zuiger ook genoeg, maar dat weet je pas als de hele cilinder er af is.
Davey verhoeven
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 sep 2021, 00:43
Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme 50 sm 2018

Re: Afstellen lukt niet.

Ongelezen bericht door Davey verhoeven »

Ja inderdaad, nou ik ga er is naar kijken.
Bedankt
Brommer fan
Davey verhoeven
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 07 sep 2021, 00:43
Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme 50 sm 2018

Re: Afstellen lukt niet.

Ongelezen bericht door Davey verhoeven »

Mijn cillinder is nog in perfecte staat.
Wat zou het dan kunnen zijn?
Brommer fan
Plaats reactie