Beta rr50

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

Hallo, ik vroeg mij af of het mogelijk was om een schakelaar in een beta rr50 te krijgen en op welke manier dat kan. (Het liefst zo verstopt mogelijk of via een afstandsbediening) ook vroeg ik mij af wanneer je een carburateur eigenlijk moet vervangen voor een andere? Ik weet dat die tweede best random is. Ook vroeg ik mij af of je het ingebouwde oliepompje kan blijven gebruiken als je bijv de uitlaat veranderd of moet je dan zelf gaan mengen?
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Je hebt van die eurobegrezers (zoals de naam zegt even groot als een euro) deze werken via een schakelaar en zijn goed te verstoppen door hun voormaat, met afstandsbediening zijn ook te verkrijgen maar zijn vaak gekoppeld aan de cdi en redelijk prijzig.
Wanneer je je carb wilt vervangen ligt aan hoeveel potentie je uit je cilinder wilt halen zo is loopt een 70cc prima op een 17.5mm maar kan je er een stuk meer kracht uithalen door er een 21/24mm op te zetten. Bij een 80cc zou ik sws een grotere nemen.
Ik neem aan dat je een redelijk nieuwe beta hebt, dus je kan waarschijnlijk zonder problemen het pompje blijven gebruiken met een andere uitlaat. Toch zit hier altijd een risico aan en is het de veiligste optie om zelf te mengen ook omdat je vaak meer toeren gaat maken. Als je een grotere carb of cilinder erop zet zou ik sws zelf gaan mengen.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Hoezo dan ?
Je blijft toch gewoon 1:50 mengen ?
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: di 14 mar 2023, 09:32 Je hebt van die eurobegrezers (zoals de naam zegt even groot als een euro) deze werken via een schakelaar en zijn goed te verstoppen door hun voormaat, met afstandsbediening zijn ook te verkrijgen maar zijn vaak gekoppeld aan de cdi en redelijk prijzig.
Wanneer je je carb wilt vervangen ligt aan hoeveel potentie je uit je cilinder wilt halen zo is loopt een 70cc prima op een 17.5mm maar kan je er een stuk meer kracht uithalen door er een 21/24mm op te zetten. Bij een 80cc zou ik sws een grotere nemen.
Ik neem aan dat je een redelijk nieuwe beta hebt, dus je kan waarschijnlijk zonder problemen het pompje blijven gebruiken met een andere uitlaat. Toch zit hier altijd een risico aan en is het de veiligste optie om zelf te mengen ook omdat je vaak meer toeren gaat maken. Als je een grotere carb of cilinder erop zet zou ik sws zelf gaan mengen.
Oh oke bedankt voor je reactie. Ja ik was niet van plan de cilinder aan te passen. Ik was alleen van plan de uitlaat te vervangen aangezien daar een begrenzer in zit en de cdi begrenzer doorknippen aangezien een nieuwe onbegrensde cdi kopen redelijk prijzig is volgens mij. Voor de rest was ik niet echt van plan iets meer aan te passen dan dat. Ook geen sproeier aangezien ik niks aan de carb en cilinder ga aanpassen tenzij dat nodig was geweest. Ik ga natuurlijk wwl ff kijken nadat alles klaar is of het dan toch nog nodig is de sproeier aan te passen maar ik denk het niet als het goed is. En die begrenzer natuurlijk. Maar die eurobegrenzer is dus het beste? Of beter die met de afstandsbediening. Want dan kan je hem begrensd zetten als je ineens een rollerbank tegenkomt en met een knopje ofzo gaat dat wat lastiger denk ik.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

Weet iemand trouwens de exacte begrenzers van een beta? Of zijn die in de uitlaat en in de cdi de enige?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Ook met een andere uitlaat en ontgrensde cdi moet je absoluut je carb opnieuw afstellen dmv grotere sproeier, als je dat niet doet ga je wss warmlopers of hoge slijtage krijgen.
Afstandsbediening werkt t beste idd, knopje kunnen ze vinden of zien als je em indrukt.
Ik weet niet bij Beta maar miss ook nog een begrenzer in de carb zelf, plaatje of stijgbuis.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: di 14 mar 2023, 14:51 Ook met een andere uitlaat en ontgrensde cdi moet je absoluut je carb opnieuw afstellen dmv grotere sproeier, als je dat niet doet ga je wss warmlopers of hoge slijtage krijgen.
Afstandsbediening werkt t beste idd, knopje kunnen ze vinden of zien als je em indrukt.
Ik weet niet bij Beta maar miss ook nog een begrenzer in de carb zelf, plaatje of stijgbuis.
Maar hoe zou ik moeten weten met welke sproeier ik ubergaupt moet beginnen? Want als je met een verkeerde begint kan je al wat mollen en daar heb ik geen zin in. Ik zag wel bij een derestrictiekitje dat er al automatisch een sproeier van 115 bij zat alleen in dat setje zit alleen de uitlaatbocht en tandwielen dus ik weet niet of dat dan een goeie sproeier is voor als je ook nog de uitlaat aanpast. En kunnnen die begrenzers met afstandsbedieningen niet voor startproblemen zorgen trouwens?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

115 is best groot voor een standaard ontgrensde set up dus je zal wss kleiner uitkomen.
Met 115 beginnen zal geen warmloper geven.

Meeste begrenzers staan aan op het moment dat je start, die zet je dus uit voordat je de motor start, als je het doet met draaiende motor dan kun je schade krijgen.
Als je dus rondrijdt met de begrenzer uit dan hoeft alleen de motor even uitgezet te worden en dan is de begrenzer weer actief.
Vervelende daarvan is dat je elke x dat je gaat rijden eerst de begrenzer uit moet zetten voordat je de motor start.
Of dat bij de nieuwe modellen brommers met een ander soort ontgrensde, instelbare cdi ook zo werkt weet ik niet.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Ghost schreef: di 14 mar 2023, 23:43
42 schreef: di 14 mar 2023, 14:51 Ook met een andere uitlaat en ontgrensde cdi moet je absoluut je carb opnieuw afstellen dmv grotere sproeier, als je dat niet doet ga je wss warmlopers of hoge slijtage krijgen.
Afstandsbediening werkt t beste idd, knopje kunnen ze vinden of zien als je em indrukt.
Ik weet niet bij Beta maar miss ook nog een begrenzer in de carb zelf, plaatje of stijgbuis.
Maar hoe zou ik moeten weten met welke sproeier ik ubergaupt moet beginnen? Want als je met een verkeerde begint kan je al wat mollen en daar heb ik geen zin in. Ik zag wel bij een derestrictiekitje dat er al automatisch een sproeier van 115 bij zat alleen in dat setje zit alleen de uitlaatbocht en tandwielen dus ik weet niet of dat dan een goeie sproeier is voor als je ook nog de uitlaat aanpast. En kunnnen die begrenzers met afstandsbedieningen niet voor startproblemen zorgen trouwens?

Ik zou sowieso geen derestrictiekitje kopen als je hem wilt opvoeren, zet er dan gewoon een andere uitlaat op. Ben je hetzelfde geld voor kwijt en haal je een stuk meer kracht uit. Ik zou eerst kijken welke sproeier er nu in je carb zit en vervolgens een sproeierkitje kopen met grotere maten 90-110 of iets in die richting. Elke brommer is net anders dus je moet er zelf achter komen met welke sproeier hij uit eindelijk het best loopt. 115 zal ongetwijfeld veel te groot zijn voor een originele setup met alleen een andere uitlaat daar zit ik met m'n 70cc nog niet eens in de buurt mee haha. Ik gok dat je rond de 92 goed zit. Aan de hand van de luchtschroef stand en bougiekleur kan je hem het best afstellen. Er staan een paar hele duidelijk topics over afstellen op dit forum.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

42 schreef: di 14 mar 2023, 11:02 Hoezo dan ?
Je blijft toch gewoon 1:50 mengen ?
Dat is eigenlijk ook een vraag die ik me al heb gesteld.

Is maar dat je oliepompje gewoon pompt adh van het toerental. Als je nu bij hetzelfde toerental door middel van een grotere carbu meer lucht/benzinemengsel gaat aanvoeren zal je motor normaal gesproken meer toeren maken en dus zal je pompje ook meer olie aanleveren. Dan zou ik denken dat de verhouding hetzelfde blijft. Maar zou het ook niet kunnen dat dat pompje het op de hogere toerentallen net iets minder aankan en je olie/benzineverhouding niet meer optimaal is?

Is gewoon maar een vraag hoor.
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: wo 15 mar 2023, 09:11 115 is best groot voor een standaard ontgrensde set up dus je zal wss kleiner uitkomen.
Met 115 beginnen zal geen warmloper geven.

Meeste begrenzers staan aan op het moment dat je start, die zet je dus uit voordat je de motor start, als je het doet met draaiende motor dan kun je schade krijgen.
Als je dus rondrijdt met de begrenzer uit dan hoeft alleen de motor even uitgezet te worden en dan is de begrenzer weer actief.
Vervelende daarvan is dat je elke x dat je gaat rijden eerst de begrenzer uit moet zetten voordat je de motor start.
Of dat bij de nieuwe modellen brommers met een ander soort ontgrensde, instelbare cdi ook zo werkt weet ik niet.
En was er met een begrenzer een soort limiet? Niet dat je zegmaar 90 kan en als je de begrenzer aanzet dat je ineens 40 gaat en waarom zou dat dan niet mogen?
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

Skakelbr schreef: wo 15 mar 2023, 10:37
Ghost schreef: di 14 mar 2023, 23:43
42 schreef: di 14 mar 2023, 14:51 Ook met een andere uitlaat en ontgrensde cdi moet je absoluut je carb opnieuw afstellen dmv grotere sproeier, als je dat niet doet ga je wss warmlopers of hoge slijtage krijgen.
Afstandsbediening werkt t beste idd, knopje kunnen ze vinden of zien als je em indrukt.
Ik weet niet bij Beta maar miss ook nog een begrenzer in de carb zelf, plaatje of stijgbuis.
Maar hoe zou ik moeten weten met welke sproeier ik ubergaupt moet beginnen? Want als je met een verkeerde begint kan je al wat mollen en daar heb ik geen zin in. Ik zag wel bij een derestrictiekitje dat er al automatisch een sproeier van 115 bij zat alleen in dat setje zit alleen de uitlaatbocht en tandwielen dus ik weet niet of dat dan een goeie sproeier is voor als je ook nog de uitlaat aanpast. En kunnnen die begrenzers met afstandsbedieningen niet voor startproblemen zorgen trouwens?

Ik zou sowieso geen derestrictiekitje kopen als je hem wilt opvoeren, zet er dan gewoon een andere uitlaat op. Ben je hetzelfde geld voor kwijt en haal je een stuk meer kracht uit. Ik zou eerst kijken welke sproeier er nu in je carb zit en vervolgens een sproeierkitje kopen met grotere maten 90-110 of iets in die richting. Elke brommer is net anders dus je moet er zelf achter komen met welke sproeier hij uit eindelijk het best loopt. 115 zal ongetwijfeld veel te groot zijn voor een originele setup met alleen een andere uitlaat daar zit ik met m'n 70cc nog niet eens in de buurt mee haha. Ik gok dat je rond de 92 goed zit. Aan de hand van de luchtschroef stand en bougiekleur kan je hem het best afstellen. Er staan een paar hele duidelijk topics over afstellen op dit forum.
Ja ik bedoelde zegmaar dat setje van ezrider.nl en dan een van die uitlaten die ook op die site staan als je beta rr50 opzoekt. Want met alleen een andere uitlaat heb je niet genoeg toch, of wel? En ik wilde niet al te hard gaan aangezien ik nog een begrenzer erop wil kunnen zetten dat ie niet te hard gaat voor de rollerbank.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Met een snelle uitlaat ga je al gauw richting 90-100km/h, de uitlaat is behoorlijk bepalend bij 2 takt brommers van nu.
Zo'n uitlaat komt meestal met bocht erbij, wel met een prop maar die kun je verwijderen.

Dat je zo'n begrenzer heel gemakkelijk aan en uit kan zetten is dus precies de reden dat t niet mag, anders zou iedereen dat kunnen doen en 120 rijden op straat en 40 op rollerbank.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Kata 2.0 schreef: wo 15 mar 2023, 15:22
42 schreef: di 14 mar 2023, 11:02 Hoezo dan ?
Je blijft toch gewoon 1:50 mengen ?
Dat is eigenlijk ook een vraag die ik me al heb gesteld.

Is maar dat je oliepompje gewoon pompt adh van het toerental. Als je nu bij hetzelfde toerental door middel van een grotere carbu meer lucht/benzinemengsel gaat aanvoeren zal je motor normaal gesproken meer toeren maken en dus zal je pompje ook meer olie aanleveren. Dan zou ik denken dat de verhouding hetzelfde blijft. Maar zou het ook niet kunnen dat dat pompje het op de hogere toerentallen net iets minder aankan en je olie/benzineverhouding niet meer optimaal is?

Is gewoon maar een vraag hoor.
Dat dus, zo vraag ik me af of de verhouding nog wel klopt als er door een grotere carb meer benzinemengsel aangeleverd wordt..is de oliepomp idd niet afgesteld op een volume voor 50cc bijvoorbeeld ? :think:
Dan zou zelf mengen idd beter zijn.
Te ingewikkeld voor mn ouwe hoofd.. :crazy:
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: wo 15 mar 2023, 18:52 Met een snelle uitlaat ga je al gauw richting 90-100km/h, de uitlaat is behoorlijk bepalend bij 2 takt brommers van nu.
Zo'n uitlaat komt meestal met bocht erbij, wel met een prop maar die kun je verwijderen.

Dat je zo'n begrenzer heel gemakkelijk aan en uit kan zetten is dus precies de reden dat t niet mag, anders zou iedereen dat kunnen doen en 120 rijden op straat en 40 op rollerbank.
Maar is dat wel mogelijk van 120 naar 40 begrenzen? Want dan klopt die sproeier toch ook helemaal niet meer? Want de verbranding is een stuk lager als hij dan begrensd is. Of moet je gewoon alleen begrenzen als het echt nodig is. Zijn er trouwens ook begrenzers die via de afstandsbediening aangaan in plaats van uit? Dat lijkt me een stuk makkelijker als je 9/10 keer onbegrensd wilt rijden.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

Dat probleem heb je idd ook nog ja, als je em begrensd van 100 naar 50 dan loopt je motor vrij slecht met veel gesputter..wat opvalt en reden is tot verder onderzoek.
Ik geloof dat ze aanraden met niet meer dan een 20-30 km/h te begrenzen.
Enige begrenzers die ik ken die aangaan met een ab zijn voor 4 takt scooters, denk dat em dat er in zit dat als je em met draaiende motor aanzet je de cdi sloopt en dat zal bij 4 takt anders zijn ofzo.
Maar ik heb geen verstand van de onbegrensde cdi's met ingebouwde begrenzer van de modellen na 2018 die je op afstand aan en uit kan zetten, daar zou je de leverancier even naar moeten vragen..en ze zijn duuuur.. :s

Ben er ook niet helemaal zeker van of die er wel is voor de Beta, net even gezocht maar zie alleen deze voor Derbi, geen idee of die ook met een Beta werkt https://josdijkman.nl/cdi-ecu-begrenzer ... euro4.html
Ghost
Derbi fan
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 sep 2022, 19:46
Vervoersmiddel: Beta rr50 Track

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Ghost »

42 schreef: wo 15 mar 2023, 19:24 Dat probleem heb je idd ook nog ja, als je em begrensd van 100 naar 50 dan loopt je motor vrij slecht met veel gesputter..wat opvalt en reden is tot verder onderzoek.
Ik geloof dat ze aanraden met niet meer dan een 20-30 km/h te begrenzen.
Enige begrenzers die ik ken die aangaan met een ab zijn voor 4 takt scooters, denk dat em dat er in zit dat als je em met draaiende motor aanzet je de cdi sloopt en dat zal bij 4 takt anders zijn ofzo.
Maar ik heb geen verstand van de onbegrensde cdi's met ingebouwde begrenzer van de modellen na 2018 die je op afstand aan en uit kan zetten, daar zou je de leverancier even naar moeten vragen..en ze zijn duuuur.. :s

Ben er ook niet helemaal zeker van of die er wel is voor de Beta, net even gezocht maar zie alleen deze voor Derbi, geen idee of die ook met een Beta werkt https://josdijkman.nl/cdi-ecu-begrenzer ... euro4.html
Ah oke. En ik wist niet dat die begrenzers uit konden voordat je de brommer start? Ik dacht dat ze altijd automatisch aangingen zodra je hem start.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door 42 »

De gewone dus wel ja, die moet je dus eerst uitzetten met contact aan maar motor uit, ik heb er zelf 1 gekocht maar nog niet afgesteld en in werking maar kan me nu al voorstellen dat ik dat heel snel zat ben eigenlijk.
En je krijgt nog een extra boete als ze em vinden bij controle dus ik ben er nog niet over uit of ik em wel ga gebruiken.
Ik vind het systeem met die cdi met ingebouwde begrenzer mooier, zou bijna mn bedrading aan gaan passen op zo'n ding, zeker als je em idd aan moet zetten en niet automatisch aangaat.
Denk dat ik zelf Jos Dijkman eens een mailtje ga sturen over hoe die precies werken.
Skakelbr
Tuner
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 23 sep 2022, 20:55
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 72cc
Derbi xtreme 50 (verkocht)
Rieju mrt
Speedfight 2 70cc mhr lc
Honda civic 1998

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Skakelbr »

Kata 2.0 schreef: wo 15 mar 2023, 15:22
42 schreef: di 14 mar 2023, 11:02 Hoezo dan ?
Je blijft toch gewoon 1:50 mengen ?
Dat is eigenlijk ook een vraag die ik me al heb gesteld.

Is maar dat je oliepompje gewoon pompt adh van het toerental. Als je nu bij hetzelfde toerental door middel van een grotere carbu meer lucht/benzinemengsel gaat aanvoeren zal je motor normaal gesproken meer toeren maken en dus zal je pompje ook meer olie aanleveren. Dan zou ik denken dat de verhouding hetzelfde blijft. Maar zou het ook niet kunnen dat dat pompje het op de hogere toerentallen net iets minder aankan en je olie/benzineverhouding niet meer optimaal is?

Is gewoon maar een vraag hoor.

Klopt daarom zei ik dat het waarschijnlijk ook kan zonder problemen. Maar het pompje is niet gemaakt voor zulke toeren (origineel gaan ze vaak maar max 8k en opgevoerd makkelijk 12k). Het is geen nieuws dat pompjes er om bekend staan om te falen bij opgevoerde setups. Heb zelf ook gehad dat m'n pompje ermee stopte gelukkig controleerde ik deze om de dag, dus de schade bleef beperkt. Nu ging dat om een derbi uit 2012 en heb jij waarschijnlijk een nieuwere beta.
Ligt er een beetje aan hoe je er in staat. Vind het zelf geen moeite om te mengen aangezien je dan altijd weet hoeveel en dat je hebt gemengd.
Kata 2.0
Tuner
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 09 feb 2022, 12:46
Vervoersmiddel: Brommer

Re: Beta rr50

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

42 schreef: wo 15 mar 2023, 18:55
Kata 2.0 schreef: wo 15 mar 2023, 15:22
42 schreef: di 14 mar 2023, 11:02 Hoezo dan ?
Je blijft toch gewoon 1:50 mengen ?
Dat is eigenlijk ook een vraag die ik me al heb gesteld.

Is maar dat je oliepompje gewoon pompt adh van het toerental. Als je nu bij hetzelfde toerental door middel van een grotere carbu meer lucht/benzinemengsel gaat aanvoeren zal je motor normaal gesproken meer toeren maken en dus zal je pompje ook meer olie aanleveren. Dan zou ik denken dat de verhouding hetzelfde blijft. Maar zou het ook niet kunnen dat dat pompje het op de hogere toerentallen net iets minder aankan en je olie/benzineverhouding niet meer optimaal is?

Is gewoon maar een vraag hoor.
Dat dus, zo vraag ik me af of de verhouding nog wel klopt als er door een grotere carb meer benzinemengsel aangeleverd wordt..is de oliepomp idd niet afgesteld op een volume voor 50cc bijvoorbeeld ? :think:
Dan zou zelf mengen idd beter zijn.
Te ingewikkeld voor mn ouwe hoofd.. :crazy:
Ik heb er dus ook al heel veel over zitten denken en kom er niet helemaal uit. Zoals u zegt regelt die pompt naar 1 op 50 bij een 50CC, als je een groter cylindervolume monteert klopt de rekening ook al niet meer. Maar ik denk wel dat die pompjes sowieso naar de veilige kant doseren en dus meer naar 1 op 45 zitten dan 1 op 55.

Ik neem in elk geval geen risico (ook een 2-takt oliepomp kan stuk gaan) en meng zelf 1 op 50. Komt bij dat ik voor mijn kart ook 1 op 50 meng en na een dagje rijden wel ns wat overschot heb. Dat kan dan gewoon in de brommer zijn benzinetank. Een beetje zuinig zijn is geen zonde hé. :mrgreen:
Plaats reactie