bougie brandt kapot

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Lukas de
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 12:31
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD racing limited edition 2007

bougie brandt kapot

Ongelezen bericht door Lukas de »

Goedemiddag .
Ik heb een vraag . Mijn kleinzoon heeft een Derbi Senda SM DRD x-treme limited edition 2007 .
Deze brommer heeft hij gekocht een maand of 6 geleden . We hebben problemen gehad met de ontsteking en die is opgelost .
De brommer is opgevoerd maar wat erop zit weet ik niet . Het probleem is nu dat hij vorige week na een kilometer of 7 rijden , de brommer ermee ophield doordat de bougie verbrandt was en er een gat in de zuiger zat . Dit alles is weer opgelost door een vriend van de brommereigenaar .
Dit weekend had hij de brommer terug en hij liep weer prima . Op het gemak rijden om alles weer te laten inlopen op elkaar .
Maar na een paar uur stopte hij er weer mee met hetzelfde euvel . Wie heeft hier een oplossing voor en wat moeten we doen om het probleem op te lossen . Ik hoor het graag . Alvast bedankt . Luc
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: bougie brandt kapot

Ongelezen bericht door 42 »

Welke bougie zit er in ?
En weet je de sproeiermaat, zou wel handig zijn als je meer specs weet zoals cilinder, carb en uitlaat.
Lukas de
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 12:31
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD racing limited edition 2007

Re: bougie brandt kapot

Ongelezen bericht door Lukas de »

De sproeier zou 110 zijn en de bougie BP7ES . Ik weet niet of je hier wat aan hebt maar voor de rest zou ik het moeten nakijken .
Ze hebben nog een bougie no 9 liggen en die willen ze nog gaan proberen .
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: bougie brandt kapot

Ongelezen bericht door 42 »

Aanbevolen bougie is een br8es of br9es.
7 is al sowieso geen goede hittegraad en de p staat er voor dat ie een verschoven isolatiepunt heeft, lijkt me niet de juiste bougie maar ik kan het mis hebben.
Verder is sproeier 110 behoorlijk groot maar dat ligt een beetje aan de rest vd setup.
gpr050
Tuner
Berichten: 399
Lid geworden op: za 16 jun 2018, 22:39
Vervoersmiddel: Derbi gpr50

Re: bougie brandt kapot

Ongelezen bericht door gpr050 »

Wat 42 bedoeld is, als we set-up weten kunnen we wat zeggen over de sproeier grootte, het lijkt er nl op dat’ie te arm staat. Je zegt een ontstekings probleem gehad te hebben, wat was dat dan, en welke type ontsteking heb je er in zitten? Ook als de ontsteking niet op tijd staat kan dit zelfde zich voordoen…
Lukas de
Banden plakker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 14 apr 2022, 12:31
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD racing limited edition 2007

Re: bougie brandt kapot

Ongelezen bericht door Lukas de »

Dat zal ik allemaal moeten navragen . Ik zal erop terugkomen . Dat moet ik checken . Bedankt in ieder geval .
Plaats reactie