Derbi stottert voor powerband; pwk carb probleem?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Tsoeterbroek
Beginnende Derbi fan
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 22 jul 2020, 00:41
Vervoersmiddel: 2009 Derbi Senda DRD Racing 85cc Barikit BRK
2001 Volkswagen Bora 1.9TDI PD115
2007 Derbi Senda X-treme 50sm Doppler Vortex(sold)
2004 Peugeot Speedfight 2 70 Malossi MHR Rep(sold)
1998 Volvo V70 2.5(sold)
2015 Orion RX125 Xtreme SM(sold)
Locatie: Steenbergen, Noord Brabant

Derbi stottert voor powerband; pwk carb probleem?

Ongelezen bericht door Tsoeterbroek »

Ha Allen,
Ik heb een senda drd racing met devolgende setup:
85 barikit brk blauzafir getuned
Barikit 43mm krukas
Voca 80/90 onderlangs
28mm polini pwk(sproeier 150)
Vforce mebraan
Top perf 360 graden inlaat
Malossi veren, polini 5 plaats
Ducati ontsteking origineel derbi (uitprobeersel, normaal heeft hij een mvt dd11 binnenrotor maar ook hier is het probleem hetzelfde.)

Ik zit dus met het volgende;

Als ik rij en de powerband in wil met volgas gaat ie zo erg stotteren dat hij gewoon niet op snelheid komt. Zelfs niet in zijn 1. (Hij gaat dan viertakten, brrrrrr)

Als ik rustig onder de powerband rij met een beetjr gas klinkt hij zo zuiver als een gek en trekt hij heel goed weg. Voor de stad ideaal.

Als ik nu mijn gas helemaal opendraai onder de powerband trekt hij even goed maar na 3 seconden gaat ie stotteren. Als je het gas dan dicht draait stottert hij heel erg, als je dan even op 1/4de gas rijdt gaat het na 10 seconden weg en loopt ie weer soepel.

Als je m helemaal opentrekt in zn vrij dan wil ie na een paar keer flink de toeren in. Als je dan meteen wegrijdt, doet ie even moeizaam, maar dan gaat hij toch de powerband in en trekt ie als een beest.

Ik heb het vlotterniveau een keer aangepast en de naald terug in het midden gezet, dit omdat ie na monteren nieuw luchtfilter telkens moaaaap deed in de powerband na heel even powerband hebben rijden(ook flinke klappen uit de uitlaat)

Hierna was het probleem weg maar liep de carb over. Na beetje klooien met de vlotterniveau heeft hij dus dit probleem(maar loopt niet meer over) als ik het vlotterniveau nog lager maak stroomt er geen brandstof meer de carb in.

Wat doe ik fout? Ik heb echt allws geprobeerd(sproeiers, naalden, naald clipje, schroeven, etc) maar krijg het gewoon niet weg. Morgen komt de mvt er weer op zoals hij was waar hij ruim 150 mee liep(mvt dd11, 0.4mm voorontsteking)
Maar zelfs met de mvt had hij dit ook.
Jazeker.
MaxLimited07
Beginnende Derbi fan
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 10:01
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing limited edition 2007

Re: Derbi stottert voor powerband; pwk carb probleem?

Ongelezen bericht door MaxLimited07 »

Heb je dit kunnen oplossen?
Heb atm het zelfde probleem met mijn 88cc stage 6
Plaats reactie