Mvt iron max 50

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Thomas05
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: di 12 apr 2022, 13:07
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing 85th 2007 75cc

Mvt iron max 50

Ongelezen bericht door Thomas05 »

Hallo, ik heb een mvt iron max 50 cilinder maar die heeft geen al geboorde gaten om een thermostaat in te zetten. Nou vroeg ik me af of dit super erg is?

Ik snap dat het langer duurt om hem warm te rijden dan en ik heb een koso temp meter maar moet nu de cilinder inrijden en vroeg me af of er ook voordelen zijn behalve dat die totaal niet snel warm word (wat wel fijn is want na het inrijden rij ik wel is 50km heen naar school en 50km terug)

Ook vroeg ik me af aangezien ik 2 vastlopers heb gehad vanwege kapotte lagers en nu een net revisie heb gedaan met nieuwe lagers en keeringen maar ook een nieuwe doppler origin krukas en dus de cilinder.
Hoelang ongeveer moet ik dit allemaal inrijden? Dacht zelf beetje aan 100/150km totaal niet hoog in toeren gaan en daarna iets hoger en rond de 250 af en toe beetje gas geven maar niet vol gas. Dit dan 500/600km inrijden.
Derbi DRD Racing 2007 85th:
- MVT 75cc
- Barikit Competition
- Polini/Sunworld 24mm PWK
- Polini Spruitstuk
- Malossi vl6
- DMP 5 Plaats
- Malossi Drukveren
- MVT S-Race 70/80
- Polini Powerfilter
- MVT DD Ontsteking
- TWV 14-53
Erwin P
Pro tuner
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS
Locatie: Lemelerveld

Re: Mvt iron max 50

Ongelezen bericht door Erwin P »

Hij komt vaak ook helemaal niet op temperatuur. Alles slijt wat harder, vooral je zuigerveren.

Inrijden doe ik meestal de eerste 200km rustig aan. Trek m tot in de 4 langzaam tot top toerental. Vooral niet alleen maar laag in de toeren rijden.
Thomas05
Derbi fan
Berichten: 53
Lid geworden op: di 12 apr 2022, 13:07
Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing 85th 2007 75cc

Re: Mvt iron max 50

Ongelezen bericht door Thomas05 »

Als je de cilinder opzoekt en dan een foto van binnenkant van de cilinderkop ziet, denk je dan dat ik heel kort gaten kan boren voor toch een thermostaat er in te maken?
Derbi DRD Racing 2007 85th:
- MVT 75cc
- Barikit Competition
- Polini/Sunworld 24mm PWK
- Polini Spruitstuk
- Malossi vl6
- DMP 5 Plaats
- Malossi Drukveren
- MVT S-Race 70/80
- Polini Powerfilter
- MVT DD Ontsteking
- TWV 14-53
Plaats reactie