74 italkit/gilardoni.

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
dylan-46
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 12:33
Vervoersmiddel: derbi senda drd edition

74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door dylan-46 »

hallo,

ik heb een italkit 74cc gekocht maar nu is mijn vraag wat zal dit geven met een 17.5 mm en een yasuni cross en twv 12-52
wil dit een beetje lope.
hij loopt nu maar 75 met het zelfde setup alleen 49cc....
heeft wel een paar vegen in de cilinder.

gr.dylan
Gebruikersavatar
nope
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
Locatie: Gemeente Staphorst

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door nope »

80-90 niet veel harder, omdat hij niet meer toeren gaat maken. alleen de pk's worden meer. dus kun je zwaarder vertanden. dan gaat hij wel richting de 100 en met een andere pijp nog wat verder.
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
dylan-46
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 12:33
Vervoersmiddel: derbi senda drd edition

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door dylan-46 »

nope schreef:80-90 niet veel harder, omdat hij niet meer toeren gaat maken. alleen de pk's worden meer. dus kun je zwaarder vertanden. dan gaat hij wel richting de 100 en met een andere pijp nog wat verder.
bedankt!
ik had ook al zo een idee.
80 90 vind ik prima dus daar kan je wel whielies mee maken.

groetjes
Blanken
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 21:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race MHR Team 80

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door Blanken »

Het vermogen bepaalt juist je snelheid, niet het aantal toeren dat je draait. Nope praat als een noob.
Ruben'94
Beginnende tuner
Berichten: 287
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:58
Vervoersmiddel: X-treme R '08

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door Ruben'94 »

Ik weet niet wat jij nou uit je nek loopt te kletsen, maar de toeren bepalen weldegelijk de topsnelheid, en niets anders.
Als je een laagtoerige 70er koopt loopt ie ook langzamer dan met de standaard cilinder, maar omdat je hem dan zwaarder kan vertanden zonder op snelheid in te leveren, kan je harder gaan.

Dus weet waar je over praat.
Derbi Slideshow- Stuur je hoge kwaliteit foto's naar rubenlinden@live.nl, dan zorg ik dat hij erin komt, topic in café.
Blanken
Beginnende tuner
Berichten: 216
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 21:32
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-race MHR Team 80

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door Blanken »

Ik weet heel goed waar ik over praat, dus als ik een brommer heb met 1pk die 16000 toeren draait ga ik dus harder dan met een brommer die 6pk heeft en 12000 toeren draait? Nee dus. Toeren heeft niets met eindsnelheid te maken, om hard te gaan ben je veel vermogen nodig. Waarom denk je dat een bugatti veyron 400+ rijd? Omdat hij enorm veel toeren maakt? Nee. Omdat hij heel licht is? Nee dat ding weegt 2 ton. Omdat hij 1000pk heeft? Ja heel goed jongen.
Gebruikersavatar
nope
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
Locatie: Gemeente Staphorst

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door nope »

Blanken schreef:Ik weet heel goed waar ik over praat, dus als ik een brommer heb met 1pk die 16000 toeren draait ga ik dus harder dan met een brommer die 6pk heeft en 12000 toeren draait? Nee dus. Toeren heeft niets met eindsnelheid te maken, om hard te gaan ben je veel vermogen nodig. Waarom denk je dat een bugatti veyron 400+ rijd? Omdat hij enorm veel toeren maakt? Nee. Omdat hij heel licht is? Nee dat ding weegt 2 ton. Omdat hij 1000pk heeft? Ja heel goed jongen.
ga maar weer snel terug naar je schoolbankje. als je toeren hetzelfde blijven gaat je snelheid nooit hoger worden met dezelfde vertanding. ookal heb je 10000000000000 pk.
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
Dick
Pro tuner
Berichten: 1744
Lid geworden op: vr 21 jan 2011, 13:28
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 2009 Racing
Locatie: Ederveen

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door Dick »

Waarom waren alle race auto 's vroeger en nu, hoogtoerige motoren????

Dat zullen ze niet gedaan hebben als die er niet sneller van werd.... hoge toeren zorgt met de goede vertanding voor meer snelheid...
Afbeelding

http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=3344.." onclick="window.open(this.href);return false;.
Gebruikersavatar
nope
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
Locatie: Gemeente Staphorst

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door nope »

leg het dan nog een keer uit.
Hoge toeren = PK's
Lage toeren = Koppel.
Pk's= topsnelheid
Koppel = trekkracht
daarom draaien vrachtwagens 1500 toeren op de motor en racers 15000

maar dat heeft niks met de vraag te maken welke topsnelheid deze jongeman gaat halen. want hij wil met een vaste vertanding rijden. dus niet gaan wisselen. in dat geval bepalen je toeren dus je topsnelheid.
Geniept, gesnapt, gesnopen?

kan dus ook dicht.
kan wel modje worden xD
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
dylan-46
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 12:33
Vervoersmiddel: derbi senda drd edition

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door dylan-46 »

bedankt allemaal voor de reacties
ik wist niet dat er een hele discussie was losgebarste:p

ik laat het jullie nog weten.

hij word deze week gemonteerd als ik een pakkingset kan vinden (uit productie...)

groetjes
Gebruikersavatar
nope
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
Locatie: Gemeente Staphorst

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door nope »

haal pakkingpapier bij je bromboer.
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
dylan-46
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 12:33
Vervoersmiddel: derbi senda drd edition

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door dylan-46 »

pakkingset gevonde bij een oud vertrouwd brommerboertje 9.95 eurotjes:D
zie mijn nieuwe toppic !

probleem!
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

@nope ik vind je reacties wel grappig eigenlijk :P

racers maken veel toeren omdat het een manier is om veel vermogen te realiseren met een klein motor gewicht en dus een klein totaal gewicht waardoor je sneller optrekt en weer minder weerstanden hebt en dus ook sneller gaat. Je wilt natuurlijk zo licht en gestroomlijnt ogelijk zijn.

als ik nou een standaard senda koop die perfect 45 loopt. en ik vervang mijn complete setup waardoor hij van 8000 toeren naar 10500 toeren gaat. Dan zeg jij dat je alleen die 2500 toeren sneller zal gaan dus bijvoorbeeld 60km/h. Terwijl je vergeet te zeggen dat je eigenlijk 1 of 2 vtw maten groter moet omdat je anders gruwelijk overtoeren maakt. Het streefpunt met vertanding is een hoogste versnelling die niet zn max. toerental haalt maar onderin de powerband blijft zodat je een overdrive effect krijgt(voor op de straat dan)

Met dat streefpunt in je achterhoofd ga je dus een zwaardere vertanding nodig hebben want die gilardoni/italkit heeft geen zin om gigantisch overtoeren te maken en binnen 25km vast te lopen. oftewel je gaat onvermijdelijk sneller
dylan-46
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 12:33
Vervoersmiddel: derbi senda drd edition

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door dylan-46 »

dus dan kies ik voor tandwiel 13 of 14 en dan ga ik een stuk sneller:P
een uitlaat om aan te bevelen?
JoopKarelSpank
Tuner
Berichten: 436
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 09:30
Vervoersmiddel: Derbi Senda R Extreme 2007 E2

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door JoopKarelSpank »

ja mits je setup genoeg vermogen heeft dan he ;) je kan kijken naar een 70/80cc uitlaat of je kan deze proberen. ik zou t even aanzien als ik jou was. kan natuurlijk altijd harder ;)
dylan-46
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 12:33
Vervoersmiddel: derbi senda drd edition

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door dylan-46 »

ik woon in het heuvellandje dus wat trekkracht is geen overbodige luikse zeker niet met een persoon achterop.

gr.dylan :D
Wovter
Beginnende tuner
Berichten: 229
Lid geworden op: wo 06 apr 2011, 21:03
Vervoersmiddel: Senda DRD Evo limited '10

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door Wovter »

SCR Corse Racing line loopt hier schön op, heb het zelf ook, wel hoogtoerig.
Hannes schreef:Ga nou es eerst de feiten opzoeken voordat ik de hele avond loop te facepalmen om hoe achterlijk je bent.
dylan-46
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 12:33
Vervoersmiddel: derbi senda drd edition

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door dylan-46 »

haha dat denk ik dat dat loopt maar zoek iets laagtoerigers ook zachtergeluid ivm politie ik woon tussen 2 bureaus in:P
Gebruikersavatar
nope
Schakelrijder
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 13 apr 2011, 15:21
Vervoersmiddel: Derbi GPR Nude
Locatie: Gemeente Staphorst

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door nope »

ok, mag ik je een tip geven? neem silentsport vulling. (van die draden) die dempen heel mooi.
Derbi Gpr nude. Dr70, 21mm, ori paip
CRF 250, 2006
CR 250 1989
dylan-46
Derbi fan
Berichten: 64
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 12:33
Vervoersmiddel: derbi senda drd edition

Re: 74 italkit/gilardoni.

Ongelezen bericht door dylan-46 »

nope schreef:ok, mag ik je een tip geven? neem silentsport vulling. (van die draden) die dempen heel mooi.
waar kan ik dat krijgen

bedankt!
Plaats reactie