Beta opvoeren

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Jobbp
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 13:48
Vervoersmiddel: Beta sport rr 50 euro 2021

Beta opvoeren

Ongelezen bericht door Jobbp »

Ik heb me beta rr 50 euro sport 2021 net een racing uitlaat gegeven en loop nu 80 ermee en dan houd hij een beetje in moet ik dan me cdi ontgrenzen want dat worden me toeren niet meer tegengehouden snelheid maakt niet uit maar meer de vraag kan me brommer dat aan of gaat hij dan stuk heb alles vervangen uitlaat sproeier tandwiel dan loopt tie 80 kan dan toch gewoon me cdi ontgrenzen zonder problemen met de brommer en wat doet dat kwa snelheid?
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Dat kan idd, met een onbrgensde cdi moet je afhankelijk van welke racing uitlaat rond de 90-100 kunnen halen.
Je hebt de carb ook echt opnieuw afgesteld of gewoon de sproeier erin geduwd die bij zo'n opvoersetje zit ?
Jobbp
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 13:48
Vervoersmiddel: Beta sport rr 50 euro 2021

Re: Beta opvoeren

Ongelezen bericht door Jobbp »

Ik heb het laten doen geloof dat ze dat niet afgesteld hebben kan ik dat zelf, maar wat moet ik doorknippen of uitschakelen aan me cdi weet niet welke kabel het precies is. Maar dus gewoon met het setje wat ik besteld hebt en laten monteren kan ik zonder de brommer stuk te maken me cdi eruit halen en 90/100 halen alleen dan wil ik weten hoe ik cdi uitschakel
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Doorknippen of uitschakelen gaat niet werken, je hebt een cdi nodig voor de ontsteking, gewoon een ontgrensde cdi er op zetten..zat die niet bij het setje ?
Welk setje is het, dan weten we meteen welke sproeier er nu in zit.
En welke uitlaat ?
Prop is uit uitlaat ?
Zit er nog een begrenzerplaatje in de carb of een begrensde luchtbuis ?
Jobbp
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 13:48
Vervoersmiddel: Beta sport rr 50 euro 2021

Re: Beta opvoeren

Ongelezen bericht door Jobbp »

Ik moet alleen mijn toerenbegrenzer doorknippen
Als het goed is zit er geen prop in de uitlaat loopt nu 78 alleen vanaf 69 Hapert hij een beetje waarschijnlijk omdat die toerenbegrenzer uitgeschakeld moet worden
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Oke...ik snap em even niet ; heeft een Beta dan een cdi en een aparte toerenbegrenzer en niet een toerenbegrensde cdi ?
Gebruikersavatar
mikevdweele
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 20 sep 2017, 11:32
Vervoersmiddel: - **Verkocht** Derbi drd evo limited edition #075/999 met SCR Corse Chrome bovenlangs.
- Beta RR Track 50 2021

Re: Beta opvoeren

Ongelezen bericht door mikevdweele »

In de beta's van 2021 zit in de cdi een dikke stekker. Die moet je loshalen en daar zit vgm een zwarte kabel ergens in (vgm de 5de in de 2de rij). Ik dacht dat als je deze loshaalde dat je m dan tot 13000 toeren hebt ontgrensd.

Er staan videos online van euro 4 riejus waar ze dat laten zien wat vgm hetzelde zit.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3603
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Beta opvoeren

Ongelezen bericht door 42 »

Aha..dat gaat boven mijn kennis van ( Beta ) cdi's dan.
Jobbp
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: di 04 jan 2022, 13:48
Vervoersmiddel: Beta sport rr 50 euro 2021

Re: Beta opvoeren

Ongelezen bericht door Jobbp »

Zit er eigenlijk nog een prop in me einddemper en wat gebuert er als ik die eruit haal en hoe haal ik die eruit want ga toerenbrgernezer eruit doen heb nieuwe voorbicht
Maar weet niet of er een prop inzit en wat dat dan doet
Plaats reactie