Help met nieuwe setup bouwen!

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Vaakbenjetebang
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 nov 2021, 15:41
Vervoersmiddel: Gilera GSM

Help met nieuwe setup bouwen!

Ongelezen bericht door Vaakbenjetebang »

Ik ben binnenkort van plan om een am6 96cc bidalot te maken, met natuurlijk een 32mm carb. Uitlaat daar heb ik jullie hulp mee nodig want ik zit te twijfelen tussen redelijk wat uitlaten zoals de:

KRM 90

Of een yz85 of yz125 pijp (van andere crossers is ook goed)

De bidalot uitlaat natuurlijk

Of zo’n voca 80/90 of een scr corse 80/90

Zijn hier mensen met een bidalot96 setup die mij kunnen vertellen hoe en wat? Daarnaast had ik ook nog vragen over ontsteking. Kan je een standaard onsteking runnen op zo’n setup of toch nog een binnenrotor?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3602
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Help met nieuwe setup bouwen!

Ongelezen bericht door 42 »

Geen idee welke van die het beste is, ik kan de keuze wel nog wat moeilijker maken misschien https://www.blackmambapartsshop.com/a-6 ... escription :p

Ik ga er vanuit dat je weet dat je het blok aan moet passen op speciale krukas e.d.
En ik vermoed dat je met een binnenrotor meer uit de set up zal halen..wat je wilt met zo'n setup lijkt me.
Vaakbenjetebang
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 30 nov 2021, 15:41
Vervoersmiddel: Gilera GSM

Re: Help met nieuwe setup bouwen!

Ongelezen bericht door Vaakbenjetebang »

42 schreef: di 30 nov 2021, 17:53 Geen idee welke van die het beste is, ik kan de keuze wel nog wat moeilijker maken misschien https://www.blackmambapartsshop.com/a-6 ... escription :p

Ik ga er vanuit dat je weet dat je het blok aan moet passen op speciale krukas e.d.
En ik vermoed dat je met een binnenrotor meer uit de set up zal halen..wat je wilt met zo'n setup lijkt me.


Dat klopt maar je verliest redelijk wat koppel door een binnenrotor omdat je je massa van je vliegwiel kwijt bent.
je maakt het inderdaad wel wat lastiger :lol:
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Help met nieuwe setup bouwen!

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

Tja, je kan voor een Polini front rotor gaan. Volgens Polini heeft het het meeste en optimale koppel
Plaats reactie