Derbi gpr 50 opvoeren
Derbi gpr 50 opvoeren
Hallo,
Ik heb onlangs mijn rijbewijs behaald en wil een derbi gpr 50 halen, ik heb al ervaring met het rijden van brommers die wat harder gaan.
Nu is mijn vraag, wat voor blok is het meest voor de hand liggend.
Ik wil de brommer namelijk gebruiken as daily en af en toe lange afstanden met maten van mij.
Nu zit ik te kijken om een 88cc in te bouwen, maar is dit wel zo handig?
Groet shay
Ik heb onlangs mijn rijbewijs behaald en wil een derbi gpr 50 halen, ik heb al ervaring met het rijden van brommers die wat harder gaan.
Nu is mijn vraag, wat voor blok is het meest voor de hand liggend.
Ik wil de brommer namelijk gebruiken as daily en af en toe lange afstanden met maten van mij.
Nu zit ik te kijken om een 88cc in te bouwen, maar is dit wel zo handig?
Groet shay
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4184
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Derbi gpr 50 opvoeren
Ligt eraan wat je wilt, betrouwbaarheid, koppel, snelheid ?
Het is niet alleen de cilinder die je dan moet vervangen, bij een 88cc heb je sowieso een speciale krukas nodig, grotere carb, andere uitlaat etc.
Koop eerst maar die GPR lijkt me en kijk wat die er al op heeft, van daaruit zou ik gaan kijken wat er veranderd kan worden als dat al nodig is.
Of haal je een nieuwe ?
Het is niet alleen de cilinder die je dan moet vervangen, bij een 88cc heb je sowieso een speciale krukas nodig, grotere carb, andere uitlaat etc.
Koop eerst maar die GPR lijkt me en kijk wat die er al op heeft, van daaruit zou ik gaan kijken wat er veranderd kan worden als dat al nodig is.
Of haal je een nieuwe ?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Derbi gpr 50 opvoeren
Ik zou het alleen doen als je van jezelf weet dat je handig genoeg bent, anders is er HEEL veel te slopen, vraag maar aan ManuDRD
88cc vind ik zelf onnozel, als er iets mis is moet je aparte cilinders blijven kopen of een nieuwe krukas en cilinder, daarnaast, ik snap dat het "cool" klinkt, maar een 80cc Malossi, metrakit of Polini is net zo rap, geen zorgen. Die 8cc merk je zo goed als niet

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 282
- Lid geworden op: di 14 apr 2020, 13:17
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Re: Derbi gpr 50 opvoeren
Hij heeft ergens wel een punt....Brommert_01 schreef: ↑zo 10 okt 2021, 21:32 Ik zou het alleen doen als je van jezelf weet dat je handig genoeg bent, anders is er HEEL veel te slopen, vraag maar aan ManuDRD![]()
-
- Schakelrijder
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
- Locatie: Klundert
Re: Derbi gpr 50 opvoeren
Gewoon eerst lekker wat rij ervaring op doen op een gewone opgevoerde brommer zou ik zeggen. Als je nog niet veel hebt gereden en je gaat gelijk op zo'n opgefokte ding zitten kan het bijna alleen maar fout gaan (denk ik). Verder inderdaad wat brommert zegt 88cc is wat ''exotischer'' en daarmee ook gelijk duurder. Als je je brommer ook echt als daily wilt gebruiken word het wel tricky om hem zo hard op te voeren.
Re: Derbi gpr 50 opvoeren
Dit is de eerste keer dat ik deze forum gebruik dus controleer me als ik het fout doe.
Ik heb net gelezen dat het verschil tussen 80 en 88 cc bijna niet te merken.
Ik heb zelf een Vespa lx en heb deze met vrienden opgevoerd en loopt 65.
Ik heb nooit aan een derbi gesleuteld.
Het is inderdaad niet alleen de cilinder maar ook al het andere.
Ik wil de derbi gebruiken als daily, maar ook in me vrije tijd.
Ik heb net gelezen dat het verschil tussen 80 en 88 cc bijna niet te merken.
Ik heb zelf een Vespa lx en heb deze met vrienden opgevoerd en loopt 65.
Ik heb nooit aan een derbi gesleuteld.
Het is inderdaad niet alleen de cilinder maar ook al het andere.
Ik wil de derbi gebruiken als daily, maar ook in me vrije tijd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Derbi gpr 50 opvoeren
Ja, dan zou ik het niet doen.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za 02 jan 2021, 21:45
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50 2020
- Locatie: Klundert
Re: Derbi gpr 50 opvoeren
Als je die Derbi echt elke dag nodig hebt voor werk/school zou ik het echt niet doen je gaat toch geen vol gas rijden als je naar school of werk rijd. Als het een brommer is die je voor er naast gebruikt als fun dan zou het wel kunnen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Derbi gpr 50 opvoeren
Als je heb echt met alle man en macht wilt opvoeren voor het "hij is opgevoerd" raad ik je aan een goedkoop 70cc cilindertje en uitlaat te nemen. Dan kan je de standaard krukas nog wel gebruiken.