Pagina 1 van 1

80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: za 14 aug 2021, 11:25
door Aprilia rs 2009
Goeiedag,
Ik heb een 80cc tpr (nt blok) en ik wil van een 19mm carb naar een 22 dellortho kabelchoke vacuüm etc. In de 19 zit nu sproeier 126. Ik wil wel proberen om de standaard luchtfilter te behouden, ik heb eventueel ook een powerfilter. De vraag is welke sproeierset ik moet halen voor de 22mm. (120-138) of (140-158).
Alvast bedankt.

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: za 14 aug 2021, 19:14
door Brommert_01
Denk dat 138 wel meer dan zat is

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: za 14 aug 2021, 19:21
door Brommert_01
Denk dat 138 wel meer dan zat is

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: do 19 aug 2021, 21:29
door Aprilia rs 2009
Ik heb de carburateur erop zitten en alles aangesloten. Nu wil hij niet starten. Ik heb van 138 naar onder gewerkt. Zit nu op 100 en start nog steeds niet. Bougie is heel vet. Luchtschroef staat op 1,5. Stationair schroef op 6 hele slagen.

Wat kan ik nog proberen?
Gr Niek

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: do 19 aug 2021, 21:38
door Aprilia rs 2009
Hij zit nu op de standaard luchtfilterbox

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: do 19 aug 2021, 23:32
door Brommert_01
maakt hij wel een soort geluid? en wat heb je allemaal ''overgezet''? of heb je alles van de andere carburateur gebruikt? je kan eventueel een nieuwe bougie proberen en je vonk testen. als hij het deed moet hij nu wel ietsvan een teken van leven geven.

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: vr 20 aug 2021, 07:09
door Aprilia rs 2009
Ik heb alleen de 19mm PHVB DD eraf gehaald en de 22mm PHVB DD erop die hebben dezelfde aansluitingen. Olie, vacuüm, gaskabel en een choke voor het stuur.

Gasnaald clipje in het midden. Luchtschroef stond veel te ver naar buiten dus helemaal in gedraaid en 1,5 slag naar buiten. Stationair schroef stond op 12 halve slagen zowel bij de 22mm als de 19mm.

Ik ben begonnen met 138 dat was overduidelijk veel te veel. Toen naar 134 en met dezelfde sprongen naar beneden.

Ik probeer em eerst te starten met elektrische start. Dan maakt hij gewoon geluid maar slaat niet aan. Met aanlopen klinkt ie heel zwaar en donker (alsof hij verzuipt) en slaat hij nog steeds niet aan.

Bougie is een br8es en ik heb een br9es liggen. Als ik de br8es erin draaide was hij heel vet(die was met de 19mm mooi koffie bruin). Als ik de nieuwe br9es erin stopte bleef de elektrode zilver en verkleurde niet.

Met de 19mm is het altijd starten en lopen.

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: vr 20 aug 2021, 08:17
door Brommert_01
Zit je vlotterbak wel vol benzine? En was het een nieuwe of een 2e handse?

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: vr 20 aug 2021, 09:21
door Aprilia rs 2009
Vlotterbak zit elke keer vol. Ik heb hem helemaal nieuw gekocht bij k-parts.

Ik heb bij de vorige gehad dat ik de slangetjes had omgedraaid maar ik heb het nu gewoon goed overgezet zoals het op de ander zat.

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: vr 20 aug 2021, 09:29
door Aprilia rs 2009
Bij me 50cc ben ik van 17,5 met sproeier 102 naar 19 met sproeier 86 gegaan. Dus misschien omdat ik nu een grotere carburateur heb met dezelfde hoeveelheid lucht vanwege het origineel luchtfilter moet ik misschien een vrij kleine sproeier. Zat ik te denken.

Bij me 19mm met 70cc zat er sproeier 108 in en met 80cc ging ik ineens naar sproeier 126.

Dus ik dacht eerst grotere carb en zelfde hoeveelheid lucht= kleinere sproeier. Maar dat klopt dan dus ook niet.🤦🏻‍♂️

Re: 80cc van 19mm naar 22mm

Geplaatst: vr 20 aug 2021, 16:38
door Aprilia rs 2009
Het probleem is opgelost. Hij vonkte niet dus ging ik naar de bobine kijken. Blijkt dat me rode draad los zat. Die heb ik vast gemaakt en hij starte in 1 keer.

Alsnog Bedankt!
Deze kan dicht.