Derbi senda Xtreme 2018 afstelling
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2018
Derbi senda Xtreme 2018 afstelling
Hallo allen,
Ik heb onlangs bovenstaande Derbi gekocht voor mijn zoontje.
De Derbi werdt in eerste instantie geleverd met een ontgrensde bobine en een leovince uitlaat. Met de standaard(11-53) vertanding liep hij ongeveer 70 km/h.
Omdat ik wou dat hij als beginnend bestuurder niet opgevoerd ging rijden, heb ik de standaard pijp die ik erbij kreeg gemonteerd zodat de brommer ca. 50 km/h loopt. Met in de toekomst wat mogelijkheden om de boel wat op te voeren. Ik heb zelf vroeger een derbi FDS gereden(jaren 90) en had hieronder ook een 76 CC metrakit zitten. Vandaar dat ik niet te streng wil zijn, maargoed dit terzijde.
Met beide uitlaten liep de derbi prima, alleen met de leovince liep het toerental door naar 11.000/12.000 maar dat is logisch. Qua carburateur was de afstelling goed.
Vorige week een VOCA uitlaat aangeschaft(bovenlangs). Deze gemonteerd, en de hele afstelling is van slag. Wanneer ik de bougie verwijder is deze zwart aangeslagen, wat duid op een te rijke afstelling.
Nu wil ik de sproeier gaan vervangen door een kleinere, maar ik krijg met geen mogelijkheid de carb. gedraaid, zodat ik bij de onderkant van de vlotterbak kan komen. Wellicht wat tips om dit te doen, ik zie zowiezo wel ongeveer 7 slangen zitten de carb. En er is niet veel ruimte om te draaien.
Bij voorbaat dank,
Dimitri.
Ik heb onlangs bovenstaande Derbi gekocht voor mijn zoontje.
De Derbi werdt in eerste instantie geleverd met een ontgrensde bobine en een leovince uitlaat. Met de standaard(11-53) vertanding liep hij ongeveer 70 km/h.
Omdat ik wou dat hij als beginnend bestuurder niet opgevoerd ging rijden, heb ik de standaard pijp die ik erbij kreeg gemonteerd zodat de brommer ca. 50 km/h loopt. Met in de toekomst wat mogelijkheden om de boel wat op te voeren. Ik heb zelf vroeger een derbi FDS gereden(jaren 90) en had hieronder ook een 76 CC metrakit zitten. Vandaar dat ik niet te streng wil zijn, maargoed dit terzijde.
Met beide uitlaten liep de derbi prima, alleen met de leovince liep het toerental door naar 11.000/12.000 maar dat is logisch. Qua carburateur was de afstelling goed.
Vorige week een VOCA uitlaat aangeschaft(bovenlangs). Deze gemonteerd, en de hele afstelling is van slag. Wanneer ik de bougie verwijder is deze zwart aangeslagen, wat duid op een te rijke afstelling.
Nu wil ik de sproeier gaan vervangen door een kleinere, maar ik krijg met geen mogelijkheid de carb. gedraaid, zodat ik bij de onderkant van de vlotterbak kan komen. Wellicht wat tips om dit te doen, ik zie zowiezo wel ongeveer 7 slangen zitten de carb. En er is niet veel ruimte om te draaien.
Bij voorbaat dank,
Dimitri.
- 42
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Derbi senda Xtreme 2018 afstelling
Je hebt em wel los al van spruitstuk en luchtfilterslang ?
-
- Banden plakker
Hoi,
Nee, ik dacht dat ik hem gewoon een kwartslag kon draaien terwijl de boel nog vastzat. Dus alleen de slangenklem en clip van het luchtfilter los en dan draaien, zo deed ik het vroeger altijd...
Is dus de bedoeling dat de carb. Helemaal loskomt van spruitstuk en luchtfilter?.
Nee, ik dacht dat ik hem gewoon een kwartslag kon draaien terwijl de boel nog vastzat. Dus alleen de slangenklem en clip van het luchtfilter los en dan draaien, zo deed ik het vroeger altijd...
Is dus de bedoeling dat de carb. Helemaal loskomt van spruitstuk en luchtfilter?.
- 42
- Pro tuner
Enige manier dat het mij lukt iig, misschien is er een manier om het te doen zonder em los te maken maar mij is het nog nooit gelukt iig.
Niet zonder de slangen los te gooien en dan is carb los makkelijker.
En zelfs dan is het gepruts, je hebt idd erg weinig ruimte.
Bij mn RS moet ik em dan met de onderkant door de ruimte tussen frame en blok trekken en kan er net bij, wel op die manier krassen gemaakt op mn ontstekingskapje dus leg er een doek tussen ofzo.
Niet zonder de slangen los te gooien en dan is carb los makkelijker.
En zelfs dan is het gepruts, je hebt idd erg weinig ruimte.
Bij mn RS moet ik em dan met de onderkant door de ruimte tussen frame en blok trekken en kan er net bij, wel op die manier krassen gemaakt op mn ontstekingskapje dus leg er een doek tussen ofzo.
-
- Banden plakker
Ok, dan maak ik de slangen van het spruitstuk en luchtfilter los.
Is het trouwens niet vreemd dat een snellere uitlaat een armer mengsel zou moeten hebben, zoals het er nu uitziet?...
Is het trouwens niet vreemd dat een snellere uitlaat een armer mengsel zou moeten hebben, zoals het er nu uitziet?...
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
Ik had met een voca onderlangs ook een kleinere sproeier als met een leovince
- 42
- Pro tuner
Lijkt me ook vreemd idd maar het komt blijkbaar voor.
Brommers zijn rare dingen soms..
Er zit geen prop meer in de uitlaat ?
Brommers zijn rare dingen soms..

Er zit geen prop meer in de uitlaat ?
-
- Banden plakker
Er zal toch geen prop in de voca zitten?, die zijn toch gemaakt om opgevoerd te rijden...
Heb trouwens wel de begrenzing van de carb. verwijderd.
Blijkt dat er een 68 sproeier in de dellorto zat. Ik heb de begrenzing eraf gehaald(koperen plaatje) en een 90 sproeier gemonteerd, daar loopt ie nog niet goed op, pruttelen ipv toeren maken.
Heb trouwens wel de begrenzing van de carb. verwijderd.
Blijkt dat er een 68 sproeier in de dellorto zat. Ik heb de begrenzing eraf gehaald(koperen plaatje) en een 90 sproeier gemonteerd, daar loopt ie nog niet goed op, pruttelen ipv toeren maken.
-
- Banden plakker
Kan het gebrek aan toerental echt de afstelling zijn...
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2008 75cc mvt iron max(verkocht)
Piaggio zip 2 takt 2010 stage6 racing mk2 70cc(verkocht)
Piaggio zip 4 takt 2009 (verkocht)
Gilera Runner 2002 (verkocht)
Aprillia sx80 2007 - Locatie: Middelburg
In de voca zit wel degelijk een prop. Ik zal daar eerst maar ff naar kijken XD
-
- Banden plakker
Waar zou die dan moeten zitten?, beginstuk bij de cilinder?, er zit daar wel een vernauwing maar kun je die verwijderen zonder de boel te slopen?.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Als ik mij niet vergis op 2 plekken. Voorin bij het uitlaat spruitstuk, maar ook als je de demper ar afhaalt, op het deel bij de demper flens
-
- Banden plakker
Nou, dat was dus het probleem
Loopt als een trein, bougie is wel helemaal wit uitgeslagen, dus we gaan die 90 weer monteren, kijken of ik de bougie koffiebruin kan krijgen.
Belachelijk dat ze een raceuitlaat standaard met prop leveren, of zijn dat alleen de nederlandse modellen;-)
Belachelijk dat ze een raceuitlaat standaard met prop leveren, of zijn dat alleen de nederlandse modellen;-)
- 42
- Pro tuner
Denk dat ze em dan als straat legaal mogen verkopen.
En zo'n prop scheelt best veel ja
Snel grotere sproeier en blazen.
En zo'n prop scheelt best veel ja

Snel grotere sproeier en blazen.
-
- Banden plakker
sproeier 90 gemonteerd, bougie oogt heel goed.
Morgen aan de slag met de luchtschroef en stationairschroef.
Alvast dank voor de reacties en als er iets misgaat laat ik het weten.
Dimitri.
Morgen aan de slag met de luchtschroef en stationairschroef.
Alvast dank voor de reacties en als er iets misgaat laat ik het weten.
Dimitri.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Er zit idd een prop in voor het CE keurmerk. Hij is dan ho dg keu d voor op straat en zal met de luchtfilter begrenzer en standaard sproeier niet harder dan 56 lopen. Dan had je voor de voca Warriors moeten gaan. Compleet ontgrenst