Derbi senda Xtreme 2018 afstelling
Geplaatst: di 06 jul 2021, 20:33
Hallo allen,
Ik heb onlangs bovenstaande Derbi gekocht voor mijn zoontje.
De Derbi werdt in eerste instantie geleverd met een ontgrensde bobine en een leovince uitlaat. Met de standaard(11-53) vertanding liep hij ongeveer 70 km/h.
Omdat ik wou dat hij als beginnend bestuurder niet opgevoerd ging rijden, heb ik de standaard pijp die ik erbij kreeg gemonteerd zodat de brommer ca. 50 km/h loopt. Met in de toekomst wat mogelijkheden om de boel wat op te voeren. Ik heb zelf vroeger een derbi FDS gereden(jaren 90) en had hieronder ook een 76 CC metrakit zitten. Vandaar dat ik niet te streng wil zijn, maargoed dit terzijde.
Met beide uitlaten liep de derbi prima, alleen met de leovince liep het toerental door naar 11.000/12.000 maar dat is logisch. Qua carburateur was de afstelling goed.
Vorige week een VOCA uitlaat aangeschaft(bovenlangs). Deze gemonteerd, en de hele afstelling is van slag. Wanneer ik de bougie verwijder is deze zwart aangeslagen, wat duid op een te rijke afstelling.
Nu wil ik de sproeier gaan vervangen door een kleinere, maar ik krijg met geen mogelijkheid de carb. gedraaid, zodat ik bij de onderkant van de vlotterbak kan komen. Wellicht wat tips om dit te doen, ik zie zowiezo wel ongeveer 7 slangen zitten de carb. En er is niet veel ruimte om te draaien.
Bij voorbaat dank,
Dimitri.
Ik heb onlangs bovenstaande Derbi gekocht voor mijn zoontje.
De Derbi werdt in eerste instantie geleverd met een ontgrensde bobine en een leovince uitlaat. Met de standaard(11-53) vertanding liep hij ongeveer 70 km/h.
Omdat ik wou dat hij als beginnend bestuurder niet opgevoerd ging rijden, heb ik de standaard pijp die ik erbij kreeg gemonteerd zodat de brommer ca. 50 km/h loopt. Met in de toekomst wat mogelijkheden om de boel wat op te voeren. Ik heb zelf vroeger een derbi FDS gereden(jaren 90) en had hieronder ook een 76 CC metrakit zitten. Vandaar dat ik niet te streng wil zijn, maargoed dit terzijde.
Met beide uitlaten liep de derbi prima, alleen met de leovince liep het toerental door naar 11.000/12.000 maar dat is logisch. Qua carburateur was de afstelling goed.
Vorige week een VOCA uitlaat aangeschaft(bovenlangs). Deze gemonteerd, en de hele afstelling is van slag. Wanneer ik de bougie verwijder is deze zwart aangeslagen, wat duid op een te rijke afstelling.
Nu wil ik de sproeier gaan vervangen door een kleinere, maar ik krijg met geen mogelijkheid de carb. gedraaid, zodat ik bij de onderkant van de vlotterbak kan komen. Wellicht wat tips om dit te doen, ik zie zowiezo wel ongeveer 7 slangen zitten de carb. En er is niet veel ruimte om te draaien.
Bij voorbaat dank,
Dimitri.