Pagina 1 van 1

Begrenzing op luchtfilter???

Geplaatst: ma 28 jun 2021, 18:44
door GingerLion
Jo allemaal, ik heb een Yamaha DT 50 X uit 2008 (am6 blok), compleet origineel, maar wel ontgrensd. In ieder geval zijn de uitlaat en de CDI ontgrensd en heb ik 11, 53 twv. Echter zie ik dingen over dat deze setup zo rond de 80 zou moeten lopen, maar deze loopt in werkelijkheid ongeveer 65. Met het uit elkaar halen van het ding kwam ik op de luchtfilterbox, deze heeft naast de inlaat en het deel waar de carb op gaat een aantal andere aansluitpunten die dicht zitten. Heeft iemand enig idee waar deze voor bedoeld zijn en of dit eventueel met begrenzing te maken kan hebben, dat dit de reden is dat hij wat trager is? Zonder luchtfilter nog niet geprobeerd te rijden, dan loopt ie wat minder en luchtschroef staat zo perfect dus weet niet of ik daarmee wil gaan kloten.

Aantal foto's van de luchtfilterbox: ( Met pijlen de andere aansluitpunten aangegeven als het niet duidelijk was ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Begrenzing op luchtfilter???

Geplaatst: ma 28 jun 2021, 19:42
door gpr050
Die kleine transparante slangetjes lijken me afwaterings punten.

Re: Begrenzing op luchtfilter???

Geplaatst: di 29 jun 2021, 09:28
door 42
Denk t ook ja, ik heb ook twee van die tepels er op zitten.
Die grotere heb ik niet, zou dat te maken hebben met euro normen en dat een deel vd uitlaatgassen weer terug gaan voor nogmaals verbranding ?
Er is zo'n systeem geweest, of nog (?), maar of dat bij 2008 modellen ook al was en of dat via luchtfilter gaat geen idee.

Staat de carb wel goed afgesteld ?
Heb je sproeier veranderd met ontgrenzen ?
Is plaatje uit carb ?
Is die 65km/h gps of teller ?

Re: Begrenzing op luchtfilter???

Geplaatst: do 08 jul 2021, 14:23
door kiris
die slang gaat als ik me niet vergis naar de uitlaat gas recirculatie pijp die op de originele voorbocht zit. die aansluiting is dus geen probleem als ie maar dicht zit.
de andere 2 zijn zoals gezegd afwatering.
wat je kunt proberen is een sproeier rond de 100 en even die haakse pijp boven op de carburateur demonteren. bij sommige modellen werkt dat, bij sommige niet.