Inhouden bij hoge toeren?
Geplaatst: wo 31 mar 2021, 13:54
Hallo forumleden,
Ik heb laatst een niet goed lopende Derbi DRD gekocht met Malossi MHR Team 80 cilinder, SCR Corse Racingline uitlaat, Stage6 28mm carburateur en een HPI ontsteking. Nu ben ik hem aan het afstellen en begon ik met een hoofdsproeier 160 en liep hij onderop “prima”, niet fel maar hij liep. Totdat ik in de hogere toeren kwam waar hij eerst in vermogen afneemt en daarna gewoon compleet inhoudt en niet meer ontbrandt. Vervolgens ben ik in hoofdsproeiermaat naar beneden gegaan en ben uiteindelijk belandt bij een maatje 100. Dit maakt het een klein beetje beter maar is volgensmij veel en veel te klein. De vlotterhoogte is iets lager dan parallel aan de vlotterbak en ik weet nou niet meer wat er aan de hand is. De symptomen dat hij ineens stopt met ontbranden lijken op dat hij te arm loopt, maar hetzelde deed hij met de grotere hoofdsproeiers en de uitlaat en achterlamp zijn nat van de olie. Als iemand hier een goed inzicht over heeft zou ik het enorm waarderen.
Ik heb laatst een niet goed lopende Derbi DRD gekocht met Malossi MHR Team 80 cilinder, SCR Corse Racingline uitlaat, Stage6 28mm carburateur en een HPI ontsteking. Nu ben ik hem aan het afstellen en begon ik met een hoofdsproeier 160 en liep hij onderop “prima”, niet fel maar hij liep. Totdat ik in de hogere toeren kwam waar hij eerst in vermogen afneemt en daarna gewoon compleet inhoudt en niet meer ontbrandt. Vervolgens ben ik in hoofdsproeiermaat naar beneden gegaan en ben uiteindelijk belandt bij een maatje 100. Dit maakt het een klein beetje beter maar is volgensmij veel en veel te klein. De vlotterhoogte is iets lager dan parallel aan de vlotterbak en ik weet nou niet meer wat er aan de hand is. De symptomen dat hij ineens stopt met ontbranden lijken op dat hij te arm loopt, maar hetzelde deed hij met de grotere hoofdsproeiers en de uitlaat en achterlamp zijn nat van de olie. Als iemand hier een goed inzicht over heeft zou ik het enorm waarderen.