Airsal 80cc wordt te warm
Geplaatst: do 04 mar 2021, 23:06
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een derbi X-treme maar nou loop ik tegen het probleem aan dat de cilinder te warm wordt (volgens de temperatuur sensor 120 graden+). Het blok wordt ook al te warm als hij voor een 75% in de powerband zit en bij vol gas schiet de temperatuur helemaal omhoog.
Ik zelf vermoed dat de uitlaat de boosdoener is om dat deze zowel 50/70/80cc is maar ik heb weinig veel ervaring met tunen vandaar dat ik graag jullie mening zou horen over wat het zou kunnen zijn?
Hier wat details van de setup:
- Een GPR NT blok
- Airsal 80 cc cilinder
- doppler endurence krukas
- Polini cp 21 carburateur
- Sproeier 102
- polini powerfilter
- NGK B8ES bougie
- Yasuni Cross HM uitlaat
- tandwiel verhouding 14:53
met vriendelijke groet,
Kasper
P.S.
Met deze set-up trek hij wel als een malle en haalt ook zeker 100+ km/h.
Ik heb sinds kort een derbi X-treme maar nou loop ik tegen het probleem aan dat de cilinder te warm wordt (volgens de temperatuur sensor 120 graden+). Het blok wordt ook al te warm als hij voor een 75% in de powerband zit en bij vol gas schiet de temperatuur helemaal omhoog.
Ik zelf vermoed dat de uitlaat de boosdoener is om dat deze zowel 50/70/80cc is maar ik heb weinig veel ervaring met tunen vandaar dat ik graag jullie mening zou horen over wat het zou kunnen zijn?
Hier wat details van de setup:
- Een GPR NT blok
- Airsal 80 cc cilinder
- doppler endurence krukas
- Polini cp 21 carburateur
- Sproeier 102
- polini powerfilter
- NGK B8ES bougie
- Yasuni Cross HM uitlaat
- tandwiel verhouding 14:53
met vriendelijke groet,
Kasper
P.S.
Met deze set-up trek hij wel als een malle en haalt ook zeker 100+ km/h.