Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een derbi X-treme maar nou loop ik tegen het probleem aan dat de cilinder te warm wordt (volgens de temperatuur sensor 120 graden+). Het blok wordt ook al te warm als hij voor een 75% in de powerband zit en bij vol gas schiet de temperatuur helemaal omhoog.
Ik zelf vermoed dat de uitlaat de boosdoener is om dat deze zowel 50/70/80cc is maar ik heb weinig veel ervaring met tunen vandaar dat ik graag jullie mening zou horen over wat het zou kunnen zijn?
Hier wat details van de setup:
- Een GPR NT blok
- Airsal 80 cc cilinder
- doppler endurence krukas
- Polini cp 21 carburateur
- Sproeier 102
- polini powerfilter
- NGK B8ES bougie
- Yasuni Cross HM uitlaat
- tandwiel verhouding 14:53
met vriendelijke groet,
Kasper
P.S.
Met deze set-up trek hij wel als een malle en haalt ook zeker 100+ km/h.
Airsal 80cc wordt te warm
- DaanH
- Derbi fan
- Berichten: 61
- Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 22:45
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016 - Locatie: Genemuiden
Re: Airsal 80cc wordt te warm
Waarschijnlijk is het gewoon de koeling moet je even kijken og dat niet verstopt zit oid. De slangen en dergelijke
Remmen is angst, Gang is alles!
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 14:10
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Re: Airsal 80cc wordt te warm
ik zal het eens gaan controlerenDaanH schreef:Waarschijnlijk is het gewoon de koeling moet je even kijken og dat niet verstopt zit oid. De slangen en dergelijke
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Airsal 80cc wordt te warm
Uitlaat (mits de prop eruit) zou het wel aardig moeten doen. Koeling inderdaad even goed nakijken/ontluchten.
Verder goed controleren of de temperatuur echt klopt.
Verder goed controleren of de temperatuur echt klopt.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4186
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Airsal 80cc wordt te warm
Bougiekleur is koffiebruin ?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Airsal 80cc wordt te warm
Grootste is het koelsysteem en lucht erin of verstopt zoals de rest zegt, maar je moet ook echt kijken tijdens het rijden. Als er geen rijwind komt door de radiator koelt de radiator minder, ook zijn toeren daarbij belangrijker, hoe meer toeren hoe vaker de pomp draait. Kijk dus als je een klein rondje hebt gereden.
-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 22 jan 2021, 14:10
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Re: Airsal 80cc wordt te warm
Hallo allemaal,
Ik heb vandaag het hele koel circuit uit elkaar gehad en er bleek een slang deels verstopt te zitten en wat rotzooi in de radiateur te zitten waardoor het systeem niet helemaal ontlucht was. Na een test rit met vol gas bleef de temperatuur rond de 90 graden.
bedankt voor jullie hulp!
met vriendelijke groet,
Kasper
Ik heb vandaag het hele koel circuit uit elkaar gehad en er bleek een slang deels verstopt te zitten en wat rotzooi in de radiateur te zitten waardoor het systeem niet helemaal ontlucht was. Na een test rit met vol gas bleef de temperatuur rond de 90 graden.
bedankt voor jullie hulp!
met vriendelijke groet,
Kasper