Pagina 1 van 1
Derbi voortandwiel
Geplaatst: wo 17 feb 2021, 19:06
door Stijn1601
Hoi ik heb een derbi senda 50cc met leovince X fight uitlaat heeft een sproeier 102 er in en valt weg in 6 de versnelling op hoge toeren en loopt maar 72 nu wil ik iets harder gaan en heb ik een voortandwiel 13 gekocht nu was ik het voortandwiel aan het vervangen en zag ik dat er al een 14 in zat wat betekend dat hij hiermee een hoge top moet halen maar ik vindt 72 best langzaam voor ontgrenst weet iemand hoe ik hem harder kan laten lopen?
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: wo 17 feb 2021, 19:31
door Davie04
Zodra je op je voortandwiel omlaag gaat dan gaat je topsnelheid ook omlaag, trekkracht omhoog. Als je je topsnelheid omhoog wilt helpen zou je voor omhoog moeten en achter omlaag. Nou behaal je met vertanding niet opeens 85 kmph. Dan zou je al de proppen uit je uitlaat moeten halen, misschien een 19mm carb als je die nog niet hebt. Conclusie, met je 13 tandwiel ga je sneller vooruit met een lagere top, en een 14 andersom.
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: wo 17 feb 2021, 21:21
door Stijn1601
Hoi, mijn uitlaat is hellemaal ontgrenst zit wel standaard 17,5 carb op met standaard luchtfilter
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: wo 17 feb 2021, 23:46
door 42
Plaatje is ook uit carb neem ik aan ?
Wat bedoel je dat hij wegvalt in zn zes, dat hij inhoudt of stotterd ?
Ga je harder als je net wat minder gas geeft op topsnelheid ?
Hoeveel toeren maak je op top ?
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: do 18 feb 2021, 13:14
door Brommert_01
Niet om het een of ander, maar is 102 voor 17,5 met een provincie niet iets te enthousiast?
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: do 18 feb 2021, 13:24
door Stijn1601
Als ik in zen 6 op de hoogste toeren rijd geen idee hoeveel heb geen toeren teller valt hij na 10 sec hellemaal weg en als dan geen gas meer geef voor een paar seconden en weer gas ga geven dan komt hij weer . Ik heb 102 gepakt opdat deze tot nu toe nog het beste werkte want met 94-96 gaat hij vanaf 4 de versnelling niet meer hoger in de toeren en blijft hij op zon 60% van de toeren steken . de carb plaatjes is der uiterraard uit
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: do 18 feb 2021, 13:49
door 42
102 is redelijk groot maar zou kunnen.
Maar dat 94-96 niet genoeg is om zelfs maar boven de 60% te komen is raar.
Heb je al eens op valse lucht gecheckt ?
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: do 18 feb 2021, 17:54
door Brommert_01
Haal je bougie er maar uit, 100% dat die niet koffiebruin is.
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: vr 19 feb 2021, 01:17
door Stijn1601
valse lucht heb ik heen gekeken rond spruitstuk en lucht filter geen valse lucht uitlaat wel een beetje . bougie had ik er uit gehaald en had eigenlijk beetje zelfde kleur als 94-96 bruin met grijs iets achtigs rare kleur waarschijnlijk groteren sproeier
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: vr 19 feb 2021, 01:55
door Stijn1601
Zou het helpen als ik 21 mm carb koop? Of moet ik dan ook de gaskabel vervangen omdat die dan te kort is? Zal dit met snelheid iets uitmaken?
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: vr 19 feb 2021, 08:47
door 42
Grijs achtig is niet goed..zou op te arm duiden maar dat is wel heel onwaarschijnlijk met een 102 sproeier, dan heb je een ander probleem zoals bijv. valse lucht.
Rookt je brommer veel ?
Is het blok al eens gereviseerd, nieuwe krukaskeerringen etc ?
Heb je het membraan al eens gecontroleerd ?
Een 21 op een 50 cc heeft geen zin, 19 zou nog net kunnen maar met een 17,5 moet je ook 75-85 kunnen halen met een Leo.
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: za 20 feb 2021, 02:13
door Stijn1601
Het membraan heb ik nog niet heen gekeken kan dit het zijn opdat hij wel gewoon goed start goed stationair loopt en regelmatig loopt dus veranderd niet in toeren? Keerring bij krukas weet ik ook niet is daar een makkelijk manier voor om dit te testen dat ik het blok niet uit elkaar hoef te halen? Hij rookt wel vooral op choke mer heb hem ook 1 op 45 gemegd en rookt niet echt extreem erg vooral stationair niet onder rijden wel redelijk
Re: Derbi voortandwiel
Geplaatst: za 20 feb 2021, 02:57
door 42
Versleten membraan zorgt iig dat je verlies van vermogen hebt, zou de lage snelheid zeker kunnen verklaren.
Hij zal misschien goed zijn maar je zal alles moeten checken om dingen uit te sluiten, nieuwe bougie, membraanplaatjes controleren, valse lucht etc.
En misschien ook nieuwe krukaskeerringen als al het andere niks oplevert, blok kan blijven zitten, wel moeten je koppeling en ontsteking er af.
1:50 is ook prima trouwens, scheelt bagger in je uitlaat.