Pagina 1 van 1
Trekkracht
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 11:51
door Ruben'94
Hoe laat ik mijn Derbi optimaal optrekken terwijl de topsnelheid rond de 80 blijft?
Ik heb nu een Leovince v6, gaat hij sneller optrekken met een Yasuni cross? en wat is mijn top dan ongeveer met TWV: 12/53?
Re: Trekkracht
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 12:20
door Dick
70cc eronder, of een andere tandwielverhouding 11-53....
Re: Trekkracht
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 12:27
door Ruben'94
Kan ik met 70cc een top van rond de 80 houden? en maakt ie met 11/53 geen overtoeren?
Re: Trekkracht
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 15:43
door hopke
met 70cc zal de top veel hoger komen te liggen en ik had een beetje zwaarder vertand
de heu,
Re: Trekkracht
Geplaatst: vr 06 mei 2011, 16:39
door Bob1993
En ik zou de foto van uw onderschrift wat kleinder maken

Re: Trekkracht
Geplaatst: za 07 mei 2011, 19:25
door JB1
Ruben'94 schreef:Hoe laat ik mijn Derbi optimaal optrekken terwijl de topsnelheid rond de 80 blijft?
Ik heb nu een Leovince v6, gaat hij sneller optrekken met een Yasuni cross? en wat is mijn top dan ongeveer met TWV: 12/53?
Wat bedoel jij met optimaal optrekken?
Binnen 3s op de 80?
Ik zou eens gaan kijken naar een andere cilinder, een leuke laagtoerige 80cc oid.
Re: Trekkracht
Geplaatst: za 07 mei 2011, 19:27
door Jasper
hopke schreef:met 70cc zal de top veel hoger komen te liggen en ik had een beetje zwaarder vertand
de heu,
als de 70cc niet hoogtoeriger is als de cilinder die je nu hebt en je niks aan de tandwielverhouding doet ga je niks harder hoor

.
Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 12:51
door Ruben'94
jasperrr91 schreef:hopke schreef:met 70cc zal de top veel hoger komen te liggen en ik had een beetje zwaarder vertand
de heu,
als de 70cc niet hoogtoeriger is als de cilinder die je nu hebt en je niks aan de tandwielverhouding doet ga je niks harder hoor

.
Klopt, toren blijven dan immers hetzelfde maar dan maakt ie wel overtoeren en trek je op buiten de powerband.
Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 08 mei 2011, 22:55
door Jasper
Dan zou je nu ook overtoeren draaien

.
Re: Trekkracht
Geplaatst: za 14 mei 2011, 12:16
door Ruben'94
jasperrr91 schreef:Dan zou je nu ook overtoeren draaien

.
Nee, want een zwaardere cilinder trekt hem makkelijker door de toeren heen dan een 50cc.
Re: Trekkracht
Geplaatst: za 14 mei 2011, 13:55
door nope
als je een mhr80 op die leo drukt dan knijpt die hem wel zover af dat je cilinder wel heel blijft.
DR is er niet voor nieuw type dus...
Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 01:41
door derbiii
wat is laagtoeriger mhr 80 repl of gila 74?
Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 01:57
door J03P
Ruben'94 schreef:jasperrr91 schreef:Dan zou je nu ook overtoeren draaien

.
Nee, want een zwaardere cilinder trekt hem makkelijker door de toeren heen dan een 50cc.
een cilinder met meer vermogen heeft meer koppel ja

Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 01:58
door J03P
nope schreef:als je een mhr80 op die leo drukt dan knijpt die hem wel zover af dat je cilinder wel heel blijft.
DR is er niet voor nieuw type dus...
Kap eens met die onzin!

Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 11:30
door nope
J03P schreef:nope schreef:als je een mhr80 op die leo drukt dan knijpt die hem wel zover af dat je cilinder wel heel blijft.
DR is er niet voor nieuw type dus...
Kap eens met die onzin!

wat is hier onzin?
Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 11:40
door J03P
Dat je cilinderwand beter heel blijft als je er een leovince op zet,omdat deze afknijpt.
Ik weet niet of je het zo bedoeld,maar zo klopt dat niet.
Verklaar je anders nader.

Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 17:05
door nope
J03P schreef:Dat je cilinderwand beter heel blijft als je er een leovince op zet,omdat deze afknijpt.
Ik weet niet of je het zo bedoeld,maar zo klopt dat niet.
Verklaar je anders nader.

banaan. snap dan dat als je hem afknijpt dat je geen overtoeren draait.
dus met die combi zal de cilinder wel heel blijven op op 11-53
Re: Trekkracht
Geplaatst: zo 15 mei 2011, 17:15
door J03P
Je bent zelf een banaan.
een Leovince is niet geschikt voor een mhr80, omdat het toerenbereik en vermogensafgifte totaal niet overeen komen.
Beter neem je een fatsoenlijke uitlaat en een normale vertanding of een andere cilinder.
Re: Trekkracht
Geplaatst: za 21 mei 2011, 11:02
door Ruben'94
Maar wat zijn nou de opties waardoor je een hoger koppel krijgt en de topsnelheid er nauwelijks op vooruit gaat?
Zelf zat ik te denken aan:
-Een laagtoerige pijp
-Tandwielverhouding
Maar er zijn er vast nog wel meer.
Re: Trekkracht
Geplaatst: za 21 mei 2011, 12:37
door Wovter
of je boekt er gewoon een hoogtoerige pijp onder met een andere twv, maar dan heb je wel kans op overtoeren