We een Derbi Senda DRD uit 2009 helemaal opnieuw opbouwen. De top moet niet boven de 70 of 75 uitkomen, maar heel veel trekkracht is wel de bedoeling. We moeten er gewoon elke dag op kunnen rijden.
Heeft iemand tips wat we kunnen kopen voor cilinder, krukas, carburateur en uitlaat?
80cc laagtoerig lijkt mij mooi, maar denk dat hij dan gelijk te hard gaat lopen. Tips?
Welke stetup opbouwen blok
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Welke stetup opbouwen blok
Wil je laagtoerig, dan moet je een gietijzeren cilinder kiezen zoals bijvoorbeeld de 80cc Top Performances of 75cc MVT IronMax.
Top snelheid zal al snel boven de 90km/u+ zijn.
Als je 75km/u wilt rijden moet je 50cc blijven rijden.
Top snelheid zal al snel boven de 90km/u+ zijn.
Als je 75km/u wilt rijden moet je 50cc blijven rijden.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 30 okt 2020, 16:06
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 85 anniversary
Re: Welke stetup opbouwen blok
Het hoeft niet perse 80cc laag toerig . Een goede 50cc setup is prima.
Tips om met 50cc meer trekkracht krijgen? Ik moet alles vervangen.
Tips om met 50cc meer trekkracht krijgen? Ik moet alles vervangen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: vr 30 okt 2020, 16:06
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD 85 anniversary
Re: Welke stetup opbouwen blok
Is de Bidalot RF50WR een goede, of ook al te snel?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Welke stetup opbouwen blok
De Bidalot RF50WR is de snelste 50cc cilinder die er is....Peter1080 schreef:Is de Bidalot RF50WR een goede, of ook al te snel?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 216
- Lid geworden op: vr 03 mei 2019, 11:01
- Vervoersmiddel: 2010 Rieju RS2 Pro VERKOCHT
2005 Derbi Senda SM - Gallery: https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=23984
Re: Welke stetup opbouwen blok
70 of 80cc gietijzer lijkt mij het beste in jouw situatie. als je je originele uitlaat of iets als een leovince houd zul je niet een al te hoge top hebben. Misschien net wat harder dan 70/75 maar rijd velen malen fijner dan een trage 50cc. Een snelle 50cc is niets voor jouw situatie, om veel vermogen uit weinig inhoud te halen zul je toeren moeten maken en met veel toeren komt een hoge topsnelheid.
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Welke stetup opbouwen blok
Ik heb zelf een mhr80 replica met de originele uitlaat en 14mm carburateur.
Loopt niet al te hard,maar trekt wel behoorlijk snel.op.
Ook de originele tandwielverhouding (13/53)
Volgens de teller ongeveer 85,maar die is nogal optimistisch (is een teller van een Senda 125,die gaat verder als 80 km op de schaal)
Rijdt heel erg laagtoerig,lijkt me beter als een hoogtoerige 50cc
Loopt niet al te hard,maar trekt wel behoorlijk snel.op.
Ook de originele tandwielverhouding (13/53)
Volgens de teller ongeveer 85,maar die is nogal optimistisch (is een teller van een Senda 125,die gaat verder als 80 km op de schaal)
Rijdt heel erg laagtoerig,lijkt me beter als een hoogtoerige 50cc

Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;