Doppler Vortex of Origin?
Geplaatst: do 24 sep 2020, 03:29
Hallo,
ik zit dus laatste tijd met mijn senda xtreme 2007 die is vastgelopen. Nu wou ik eerst herbouwen met een 75cc MVT kit maar dit wordt toch niks(ouders vonden het geen top idee).
nu zit ik met het volgende, ik mag alleen maar 50cc cilinders halen(mijn vader ziet op het blote oog of het 50 of meer is, dus een stage6 77cc merkt hij echt wel ookal staat er "49cc" op)
Nu wil ik een snel 50cc cilinder kitje voor MAX 200.
toen kwam ik op het volgende uit:
Doppler Origin 50cc (gietijzer dacht ik) met 2 zuigerveren (140 euro)
Doppler Vortex 50cc (Webwinkel zegt Aluminium) maar toch ook 2 zuigerveren. (180 euro)
Is de Doppler Vortex een goeie, aardig dagelijks gebruik cilinderkitje, en is deze sneller dan origineel Derbi gietijzer?
en de doppler origin, hoe snel zal dat zijn?
ik heb voor de rest alles standaard(carb, uitlaat, etc.)
de vortex leek mij wel wat maar het is mij niet duidelijk hoeveel toeren die max kan maken, hoeveel power er uit valt te halen, etc.
en ik vermoed dat de origin gewoon een vervanger voor ori gietijzer is.
ik heb twv 13-53 de bedoeling is dat ik iets meer topsnelheid kan winnen omdat mijn vorige cilinder maar 10k toeren kon draaien(ongeveer 75 gps topsnelheid)
wellicht met een aluminium cilinder die meer toeren maakt heb ik dan een hogere topsnelheid, kan ik misschien een tandje omlaag aan de voorkant en toch die top behouden van standaard cilinder maar meer trekkracht krijgen.
ik zit dus laatste tijd met mijn senda xtreme 2007 die is vastgelopen. Nu wou ik eerst herbouwen met een 75cc MVT kit maar dit wordt toch niks(ouders vonden het geen top idee).
nu zit ik met het volgende, ik mag alleen maar 50cc cilinders halen(mijn vader ziet op het blote oog of het 50 of meer is, dus een stage6 77cc merkt hij echt wel ookal staat er "49cc" op)
Nu wil ik een snel 50cc cilinder kitje voor MAX 200.
toen kwam ik op het volgende uit:
Doppler Origin 50cc (gietijzer dacht ik) met 2 zuigerveren (140 euro)
Doppler Vortex 50cc (Webwinkel zegt Aluminium) maar toch ook 2 zuigerveren. (180 euro)
Is de Doppler Vortex een goeie, aardig dagelijks gebruik cilinderkitje, en is deze sneller dan origineel Derbi gietijzer?
en de doppler origin, hoe snel zal dat zijn?
ik heb voor de rest alles standaard(carb, uitlaat, etc.)
de vortex leek mij wel wat maar het is mij niet duidelijk hoeveel toeren die max kan maken, hoeveel power er uit valt te halen, etc.
en ik vermoed dat de origin gewoon een vervanger voor ori gietijzer is.
ik heb twv 13-53 de bedoeling is dat ik iets meer topsnelheid kan winnen omdat mijn vorige cilinder maar 10k toeren kon draaien(ongeveer 75 gps topsnelheid)
wellicht met een aluminium cilinder die meer toeren maakt heb ik dan een hogere topsnelheid, kan ik misschien een tandje omlaag aan de voorkant en toch die top behouden van standaard cilinder maar meer trekkracht krijgen.