Welke temperatuur meter moet ik hebben?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gvl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 17:06
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme limited edition 2015

Welke temperatuur meter moet ik hebben?

Ongelezen bericht door Gvl »

Beste lezer,

Ik wil een temperatuur meter bestellen. Maar welke temperatuur meter raden jullie aan. Want ik wil een koso temperatuur meter kopen, maar weet niet welke temperatuur je moet meten. Want ik lees veel dat ze de koelvloeistof doen meten, maar mij lijkt het beter om de temperatuur van de bougie te meten aangezien je dan de echte temperatuur van het blok meet. Wat is het beste en hoezo?
Gebruikersavatar
Danieborg22
Tuner
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 12:38
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM DRD Racing 2007 VERKOCHT
Derbi Senda SM Black Edition 2005 GECRASHED
Derbi Senda SM DRD Racing 2006 VERKOCHT
Honda Hm50 Competition Malossi MHR Team 80
Locatie: Giethoorn

Re: Welke temperatuur meter moet ik hebben?

Ongelezen bericht door Danieborg22 »

Hoe wil je de temperatuur van je bougie meten? Gewoon een Koso/Voca metertje halen met een M14x1,5 Derbi plugje die in de cilinderkop draait.
Matig uw kinderen, denk aan mijn snelheid!
Drop a gear and dissapear.
Gebruikersavatar
42
Pro tuner
Berichten: 3655
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
Vervoersmiddel: Aprilia RS4
Locatie: Zeeland

Re: Welke temperatuur meter moet ik hebben?

Ongelezen bericht door 42 »

Het moet wel kunnen..ik weet er zelf niks van dus heb vanmiddag ff wat gegoogeld en las dat ze het bij racers en sprinters nog wel eens doen op die manier ( vaak met ac omdat je niet anders kan dan denk ik ) ..vraag me nie hoe en het lijkt me sowieso vrij overbodig voor een geweune brommert.
Gvl
Beginnende Derbi fan
Berichten: 24
Lid geworden op: di 14 apr 2020, 17:06
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme limited edition 2015

Re: Welke temperatuur meter moet ik hebben?

Ongelezen bericht door Gvl »

Ik heb effe gezocht maar het is het handigst om de koelvloeistof temperatuur te meten. Je kunt je je blok temperatuur meten door een temperatuur meter onder de bougie te schuiven. Maar dat is vooral handig bij luchtgekoelde brommers. En je hebt meters die ook tot 250 graden kunnen meten.
Plaats reactie