Welke draadloze begrenzer?

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Jessepeters
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '07

Welke draadloze begrenzer?

Ongelezen bericht door Jessepeters »

Hallo iedereen,
Ik heb een derbi senda xtreme uit 2007 met een redelijk snelle uitlaat er onder. Tot nu toe ben ik nog nooit op de rollerbank geweest, en wil ook niet riskeren dat ze mijn brommer in beslag nemen.
Ik heb wel eens eerder gehoord van een draadloze begrenzer, maar welke past op mijn exemplaar? En wat doet hij precies, als in bijvoorbeeld: toeren verminderen, of afremmen als je boven de gewensde snelheid gaat?
Built not bought
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Welke draadloze begrenzer?

Ongelezen bericht door 42 »

Elke zo'n beetje.
Ik neem aan dat met draadloos eentje met afstandbediening bedoeld wordt.
Meeste werken door boven een bepaald toerental de ontstekingspunten te verminderen, steeds een ontsteking weg te laten zeg maar.
Geloof ik..heb er wel wat over gelezen her en der maar geen eigen ervaring.
Zit er wel zelf ook over na te denken om er 1 te nemen..ook niet zo'n zin in een wok, teringeind rijden als ik naar rdw moet.

Welke begrenzers goed werken weet ik niet, moet je ff googelen maar heb ik gedaan en de 1 zegt dit en de ander dat dus echt veel schiet je er niet mee op, lol.
Bij sommige schijnt het niet op te vallen maar andere zeggen dat de brommer dan erg gaat stotteren en het dus opvalt dat er een begrenzer op zit..en dan nemen ze je hele brommer mee voor onderzoek en ben je nog verder van huis.

Ik zit zelf tussen deze te twijfelen
https://www.begrenzer.nl/products.html ( die met afstandsbediening )
en
https://www.scooterdiscounter.nl/toeren ... ecode.html ( zit een mooi verhaal bij dat deze dus een geleidelijke opbouw heeft met begrenzen zodat het niet opvalt, of het klopt weet ik niet zo..en die morsecode elke keer moeten doen voor je gaat rijden lijkt me ook zwaar irri..en hij is nu niet leverbaar zie ik, lol )
Jessepeters
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '07

Ongelezen bericht door Jessepeters »

42 schreef:Elke zo'n beetje.
Ik neem aan dat met draadloos eentje met afstandbediening bedoeld wordt.
Meeste werken door boven een bepaald toerental de ontstekingspunten te verminderen, steeds een ontsteking weg te laten zeg maar.
Geloof ik..heb er wel wat over gelezen her en der maar geen eigen ervaring.
Zit er wel zelf ook over na te denken om er 1 te nemen..ook niet zo'n zin in een wok, teringeind rijden als ik naar rdw moet.
Ik denk dat die eerste dan het beste is, lijkt me het makkelijkst aangezien je de brommer toch waarschijnlijk uitzet als je aangehouden word. En zo'n morsecode invoeren lijkt me een beetje onhandig maar dat kan ook aan mij liggen

Welke begrenzers goed werken weet ik niet, moet je ff googelen maar heb ik gedaan en de 1 zegt dit en de ander dat dus echt veel schiet je er niet mee op, lol.
Bij sommige schijnt het niet op te vallen maar andere zeggen dat de brommer dan erg gaat stotteren en het dus opvalt dat er een begrenzer op zit..en dan nemen ze je hele brommer mee voor onderzoek en ben je nog verder van huis.

Ik zit zelf tussen deze te twijfelen
https://www.begrenzer.nl/products.html ( die met afstandsbediening )
en
https://www.scooterdiscounter.nl/toeren ... ecode.html ( zit een mooi verhaal bij dat deze dus een geleidelijke opbouw heeft met begrenzen zodat het niet opvalt, of het klopt weet ik niet zo..en die morsecode elke keer moeten doen voor je gaat rijden lijkt me ook zwaar irri..en hij is nu niet leverbaar zie ik, lol )
Denk dat de eerste dan het makkelijkst is aangezien je de brommer toch wss uitzet als je aangehouden word. En zo'n morsecode lijkt me idd ook een beetje onhandig om telkens een paar knoppen in te drukken
Is het handig om de brommer te laten begrenzen op 45-50? Lijkt me niet omdat het dan toch te veel zou vallen in verband met het geluid? Of is het beter om hem op 60 te laten zetten, dan heb je wel een wok en 60 euro boete maar in iedergeval geen boete van 260 euro
Built not bought
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ongelezen bericht door 42 »

45 valt idd best op als ie tot de 8000 toeren als een gek optrekt..en bijna niemand rijdt 45, 51 gps of 56 op teller zou veilig moeten zijn dacht ik.
De morsecode gaat dmv je remhendel..dan moet je een combi programmeren en bijvoorbeeld 3 keer kort, 1 keer lang en dan nog 2 keer kort de remhendel inknijpen...alsof ik da ga onthouden...of het geduld heb..lol.
Als die met ab was zou ik zelf voor die gaan, het lijkt een mooi systeem verder maar wordt em niet nee.
Plaats reactie