Pagina 1 van 2
70cc airsal
Geplaatst: za 23 mei 2020, 22:09
door Jonas Sx50
Iemand ervaring met Airsal sport 69.4cc 47mm gietijzeren cilinder?
Wat vinden jullie er van?
Zou hem willen gebruiken voor op mn aprilia met std uitlaat, als ik me de info goed onthoud is deze laagtoeriger ivm gietijzer en dubbele zuigerveer?
Alvast bedankt
Re: 70cc airsal
Geplaatst: za 23 mei 2020, 22:40
door 42
Eerste weet ik niet, Airsal was vroeger niet best, nu iets beter las ik.
Tweede klopt sowieso.
Ook een leuke vergelijkbare :
https://www.bromfietsshop.nl/mvt-iron-m ... -2006.html
Wordt waarschijnlijk wel geleverd in de zwarte uitvoering, elke shop heeft plaatje van zilveren maar levert zwart volgens mij..
Valt zilver te spuiten, dat wel.
Re: 70cc airsal
Geplaatst: za 23 mei 2020, 22:56
door Jonas Sx50
Zou er veel verschil op die 5cc zitten? En staat er op de cilinder zelf de inhoud?
Re: 70cc airsal
Geplaatst: za 23 mei 2020, 23:31
door 42
Durf ik niet te zeggen, ga em binnekort zelf plaatsen maar nog geen ervaring dus, misschien net iets meer koppel ?
Anderen ( Derbi ftw ?

) weet dat vast wel.
Er staat alleen mvt op cilinder.
Re: 70cc airsal
Geplaatst: zo 24 mei 2020, 12:47
door Jonas Sx50
Zou het graag wel eens horen wat de prestaties ervan zijn van de mvt, hou je het ergens up to date? En is het met std uitlaat of andere dat je zal gebruike?
Re: 70cc airsal
Geplaatst: zo 24 mei 2020, 13:10
door Jonas Sx50
Re: 70cc airsal
Geplaatst: ma 25 mei 2020, 10:39
door 42
Zal met std uitlaat zijn ja en voor eerst met een 17.5 carb dus ik knijp em best af, zal dus niet zo veel zinnigs over prestaties kunnen zeggen voor eerst.
Er zal sowieso niet al te veel verschil tussen de cilinders zitten denk ik..maar ik blijf de MVT leuker vinden, lol.
Re: 70cc airsal
Geplaatst: ma 25 mei 2020, 16:29
door Jonas Sx50
Zou je het up to date kunnen houden hoe hij presteert met std uitlaat en 17,5 carb?
Mvt vind ik persoonlijk ook mooier uitzien maar dan moet die nog worden gespoten eerst :/
Re: 70cc airsal
Geplaatst: ma 25 mei 2020, 17:00
door derbi-ftw
De MVT zal iets meer koppel en ook power hebben dan de ''gietijzeren'' Airsal. Doordat de poorten van de MVT iets anders zijn en omdat de MVT 5,6cc meer heeft, maar voornamelijk de poort timingen.
Re: 70cc airsal
Geplaatst: ma 16 nov 2020, 17:43
door evoracing
mischien twee dezelfde vragen maar heb nu eenmaal de kennis niet
is/behoord deze 69.4 gietijzer cilinder tot de laagtoerige cilinders of is deze ook hoogtoerig net als de meeste andere 70cc,s
en is het eigenlijk altijd zo dat als een cilinder van gietijzer is hij ook altijd laagtoerig is?
Re: 70cc airsal
Geplaatst: ma 16 nov 2020, 18:37
door derbi-ftw
Deze behoort (net zoals de 75cc MVT IronMax) bij de laagtoerige cilinders.
Het is niet altijd zo dat een gietijzeren tot laagtoerig behoort, echter is bij de meeste gietijzeren cilinders bekend dat deze meer laagtoerig zijn dan hoogtoerig.
MVT, Top Performances, DR, Barikit, etc zijn bekende merken welke laagtoerige gietijzeren cilinders produceert.
Re: 70cc airsal
Geplaatst: ma 16 nov 2020, 19:02
door evoracing
o.k. bedankt voor de info, ben ik weer een beetje wijzer

Re: 70cc airsal
Geplaatst: ma 07 dec 2020, 12:42
door Matthijs H
Naar mijn mening is Airsal kwalitatief opzich prima, qua vermogen en prestaties zijn er betere cilinders. Ook in dezelfde prijsklasse, wellicht een paar tientjes extra bovenop leggen maar dan krijg je ook waar voor je geld.
Airsal 80cc, waar ik ervaring mee heb, zou ik achterwege laten. In ieder geval als je hem onbewerkt laat. De Airsal 70cc is prima budgetcilinder, maar je kunt naar mijn mening net zo goed een Doppler Vortex halen. Verschilt elkaar allemaal niet zoveel.
Re: 70cc airsal
Geplaatst: vr 04 jun 2021, 10:57
door evoracing
heb inmiddels een nieuwe 70cc airsail aluminium gemonteerd met een giannelli maar krijg hem niet netjes afgesteld dus ga mijn originele ontgrensde uitlaat monteren, weet iemand welke sproeiermaat enigsinds in de buurt komt?
Re: 70cc airsal
Geplaatst: vr 04 jun 2021, 11:20
door 42
Waarschijnlijk tussen 90 en 105 ergens, maar lastig te voorspellen zo.
Re: 70cc airsal
Geplaatst: vr 04 jun 2021, 11:23
door evoracing
zit nu met de conti op 104 zou dit dan wellicht te klein zijn omdat ik hem niet goed krijg
Re: 70cc airsal
Geplaatst: vr 04 jun 2021, 14:07
door derbi-ftw
Giannelli conti is moeilijk af te stellen, hierbij moet de hoofd sproeier precies goed zitten (kan soms met 1 maat verschil slecht lopen).
Re: 70cc airsal
Geplaatst: vr 04 jun 2021, 17:14
door evoracing
suggestie voor een andere betaalbare uitlaat
ik heb in het verleden een leovince v6 gehad maar verkocht vanwege het harde geluid mijn vraag is of dat de xfight ook weer zo,n herrie maakt, dat reed op zich erg fijn vond ik
en is mischien de combie 70cc huidige setup met originele ontgrensde uitlaat ook leuk zoals de V6/xfight die heb ik nog liggen, ik verwacht niet verder te gaan met de conti want heb alle sproeierstussen 94 en 104 gehad en dat word hem niet
Re: 70cc airsal
Geplaatst: vr 04 jun 2021, 17:20
door 42
De x fight is vrij hoog en schel, dit filmpje geeft t geluid aardig weer
https://www.youtube.com/watch?v=jPrtyFajMu0
Ik rij zelf met een 75, 17,5 mm carb en ori uitlaat en dat rijdt leuk, best veel koppel en niet al te gek hoge top, tussen de 70 en 79 afhankelijk van wind.
Re: 70cc airsal
Geplaatst: za 05 jun 2021, 08:33
door evoracing
o.k. bedankt voor de info