Airsal 70CC setup, dip in koppel
Geplaatst: za 16 mei 2020, 14:32
Hallo,
Met mijn huidige setup heb ik het probleem dat de motor een dip heeft rond de 7K - 8K toeren waar soms bijna niet door heen te komen is.
Ook lijkt de motor op dit punt te verzuipen, zwaar geluid en als je gas blijft geven valt de motor helemaal uit totdat je het gas weer loslaat.
Ik heb al van alles geprobeert met afstellen van de carburateur, zoals andere gasnaalden en de sproeier 2 maten kleiner of groter maken. Maar de dip in koppel krijg ik er op die manier maar niet uit.
Met de huidige afstelling rijdt de brommer op de enorme dip na goed en de bougie is bruin.
Wat zou ik nog kunnen doen om de de dip in koppel minder te maken of geheel weg te krijgen zodat de brommer iets beter door zijn toeren komt.
Setup:
Derbi senda Xtreme uit 2009
Motorblok: EBE50
Uitlaat: Yasuni cross HM
Cilinder: Airsal 70cc (stock)
Carburateur: Dellorto PHBG 21MM
Hoofd sproeier: 76
Stationair sproeier: 32
Gasnaald: W9 (W7, W8 en W16 geprobeert)
Standaard inlaat.
Membraam: standaard
Bougie: NGK B9ES
Brandstof: E10 (95)
ps: ik heb wat gezocht op internet en zo kwam ik een uidraai van testbank van Scootfast tegen, ook bij hun is de dip in koppel te zien. Dit lijkt overeen te komen met het gevoel wat je hebt tijdens het rijden.

Met mijn huidige setup heb ik het probleem dat de motor een dip heeft rond de 7K - 8K toeren waar soms bijna niet door heen te komen is.
Ook lijkt de motor op dit punt te verzuipen, zwaar geluid en als je gas blijft geven valt de motor helemaal uit totdat je het gas weer loslaat.
Ik heb al van alles geprobeert met afstellen van de carburateur, zoals andere gasnaalden en de sproeier 2 maten kleiner of groter maken. Maar de dip in koppel krijg ik er op die manier maar niet uit.
Met de huidige afstelling rijdt de brommer op de enorme dip na goed en de bougie is bruin.
Wat zou ik nog kunnen doen om de de dip in koppel minder te maken of geheel weg te krijgen zodat de brommer iets beter door zijn toeren komt.
Setup:
Derbi senda Xtreme uit 2009
Motorblok: EBE50
Uitlaat: Yasuni cross HM
Cilinder: Airsal 70cc (stock)
Carburateur: Dellorto PHBG 21MM
Hoofd sproeier: 76
Stationair sproeier: 32
Gasnaald: W9 (W7, W8 en W16 geprobeert)
Standaard inlaat.
Membraam: standaard
Bougie: NGK B9ES
Brandstof: E10 (95)
ps: ik heb wat gezocht op internet en zo kwam ik een uidraai van testbank van Scootfast tegen, ook bij hun is de dip in koppel te zien. Dit lijkt overeen te komen met het gevoel wat je hebt tijdens het rijden.
