Pagina 1 van 1
.
Geplaatst: do 16 apr 2020, 15:41
door Oli4-Derbi
.
Re: Euro Begrenzer
Geplaatst: do 16 apr 2020, 17:01
door Micha_078
Allereerst bij een derbi hebben ze het al snel door of je met een begrenzer rijdt en dan wordt hij in beslag genomen, dus ik vind als je opgevoerd rijdt kan je beter de consequenties nemen of hem gewoon 50 laten lopen...(Maar dat vind ik)
Onbegrensd draait hij de toeren die het blok kan draaien, dus standaard is dat rond 11.000 rpm. Het is dan dus niet zo dat 't blok in elkaar draait.
Een begrenzer neemt bij een bepaald toerental pulsen op, waardoor hij dus bijvoorbeeld niet verder komt dan 8.000 rpm.
Door de pulsen die opgenomen worden door de condensator worden bepaalde onderdelen in je ontsteking warmer dan normaal en dit kan slecht zijn op langere termijn, dus je moet niet constant begrensd rijden (alleen als 't nodig is)
Ff off-topic, zit jij op Dlw in papendrecht? Volgens mij heb ik je derbi wel eens zien staan
.
Geplaatst: do 16 apr 2020, 17:12
door Oli4-Derbi
.
Re: Euro Begrenzer
Geplaatst: za 18 apr 2020, 13:31
door Matthijs H
Begrenzing gaat je vaak niet helpen bij een rollerbank, hoewel het bij een originele uitlaat te proberen valt.
Als je met een knetterpijp op de rollerbank moet, en vervolgens 40 km/u gaat met lage toerenbegrenzing weten onze blauwe vriendjes ook genoeg. Dan krijg je alleen maar grotere problemen omdat ze het recht hebben om hem technisch te 'keuren'.
Dus, lekker 45 laten lopen of ontgrenzen met de bijbehorende risico's.