Pagina 1 van 1

Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: zo 16 feb 2020, 20:31
door Jonas Sx50
Nieuw op het forum.

Ben aan het twijfelen tussen de airsal 70cc of mvt 75cc iron max.
Wil met de originele uitlaat blijven rijden en vind niet echt al te veel informatie over dat het goed werkt of je de brommer eig verprutst ermee ofz. Ik rij met een Aprilia sx 50 van 2014, blok D50B0.
Zou graag weten welke cilinder best is voor origineel te rijden buiten cilinder dan wel, waar ik woon zijn er veel controles daarom dat ik ook de originele uitlaat wil houden maar deze is wel ontgrenst. Rij nu 65/70. Krukas van doppler word binnenkort erin gestoken tijdens de revisie.
Dusja alvast bedankt voor de hulp.

Grtz,
:wave:

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: zo 16 feb 2020, 22:29
door 42
De airsal is dacht ik wat hoogtoeriger..maar met allebei ben je de lul bij een controle..nu al trouwens als er een rollerbank staat.

Beste cilinder voor origineel te rijden is je originele cilinder, lol.
Snap je vraag niet helemaal geloof ik.

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 07:41
door Jonas Sx50
Bij mij in de stad worden controles op het oog gedaan meestal de rollerbanken staan Aan het kantoor dus nemen ze je mee als ze zien dat er aan geprutst is dat bedoel ik.
Ik ben indd zoals je zegt zowiezo de lul maar ze late me wel door.
Dus wil eigenlijk gewoon weten of airsal of mvt gaat op ontgrensde originele uitlaat.
Bedankt voor een antwoord al.

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 09:42
door derbi-ftw
Beiden is mogelijk en met beiden ben je de lul, gewoon goed uitkijken en rare dingen uithalen dan heb je verder geen probleem.
Vaak zijn mensen te bang voor rollerbanken.

De MVT is wel wat ''opvallender'' dus op het oog zal deze er wel uitspringen als zijnde ''niet origineel''.
Verder zul je met de MVT IronMax wel meer koppel hebben, de Airsal is wat hoogtoeriger.

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 10:59
door 42
De MVT is inderdaad wat opvallender met die rode kop.

En natuurlijk ben ik bang voor de rollerbank..weinig zin in een wok.

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 13:33
door Jonas Sx50
Dus ze beiden gaan op de originele uitlaat (ontgrenst)?
En ja inderdaad mvt is wel opvallender.
Welke rijd het best voor dagelijks gebruik dan?

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 14:28
door Micha_078
Als je er van de buitenkant origineel uit wil zien kan je beter voor de 77cc stage6 gaan staat 49cm3 op de buitenkant dus politie zal er van uitgaan dat het gewoon 50cc is! En prijs ligt ook niet hoog 200,- bij derbipartsshop vlg mij...

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 15:52
door 42
Dan moet je wel net politie treffen die geen verstand heeft van brommers.

Ik meen dat op de Iron Max niks staat, 50 en 75cc zien er hetzelfde uit.

Leuke avatar trouwens, moesten meer mensen doen :thumbup: :lol:

De iron max is wat laagtoeriger, heeft wat meer koppel en minder snelheid, wat beter aansluit bij de originele laagtoerige uitlaat.
Denk ik (?)
Of de uitlaat zo past weet ik niet bij de jouwe, ik begreep van Derbi FTW dat voor mijn uitlaat wel wat veranderd moet worden aan de uitlaatpoort van de cil.

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 19:34
door Micha_078
Hier in Dordrecht kijken ze alleen naar je carb en uitlaat....


zover ik weet is de uitlaatpoort van de iron max volgens mij gewoon met de inham dus scr, yasuni gianelli en dus ook de originele uitlaat is plug en play aansluiten. afstellen is wel ruk met de originele pijp (knijpt hem flink af), maar je hebt dan wel aardig wat koppel :lol:

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: ma 17 feb 2020, 23:24
door Jonas Sx50
Bedankt voor de antwoorden zal dus denk ik voor de mvt gaan.

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: di 18 feb 2020, 17:26
door Jonas Sx50
Zie net dat airsal gietijzeren 69.4cc 4mm cilinders heeft?
Deze is laagtoeriger denkik? Slijtvaster? En ziet er gewoon oke uit.
Iemand ervaring??
Link ervan hieronder.

https://www.racing-planet.de/cylinder-k ... 2957_42673

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: di 18 feb 2020, 18:00
door 42
Leuke cilinder, ken em niet.
Valt iig minder op qua kleur.
Vast slijtvaster dan de alu Airsal en vermoed ook wel laagtoeriger met zn twee zuigerveren.
Vorm van de poorten speelt ook mee..kan ze niet zien bij die gietijzeren.

Met de MVT zal er weinig verschil zijn op net iets minder krachtig na misschien door de 5 cc minder.

Jammer dat er weinig reviews zijn, enige die ik zie is niet blij met em, slechte kwaliteit volgens hem..maar goed, 1 review zegt niet zo veel misschien.
https://www.ebay.co.uk/p/24006938594

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: di 18 feb 2020, 18:42
door Jonas Sx50
Hmm ja indd, zie nooit reviews op de sites.. en veel informatie is er ook niet te vinden erover. :/

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: di 18 feb 2020, 20:31
door Micha_078
De afwerking van airsal is meestal minder, veel haaltjes in de poorten en kanalen...
(gewoon lang en rustig inrijden maakt ook al veel verschil :yawn: )

''Special attention was paid to the layout of the flow channels; these were precisely taken over from the tried and tested Metrakit MK sports cylinders.''

zal wel een namaak zijn van de gietijzeren metrakit cilinders :lolno: :
https://www.scooter-attack.com/metrakit ... 33-39.html

Re: Airsal 70cc/ mvt 75cc iron max

Geplaatst: do 20 feb 2020, 11:17
door 42
Deze lijkt me ook leuk, zit nu zelf erg te twijfelen tussen de mvt en de barikit.

https://www.bromfietsshop.nl/barikit-ci ... -2006.html

Zie wel dat de spoelpoorten van de MVT stuk groter zijn, geen idee alleen wat dat doet verder.