Pagina 1 van 1
Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: ma 20 jan 2020, 10:26
door KleurenDoof
Hallo allemaal,
Heb een vraagje na veel bumberklevende auto's die geen geduld hebben wil ik iets aan mn brommer gaan doen ient extreem ofzo maar beetje. Heb een nieuw model van derbi de senda euro 4 2018 die geeft op het scherm 50kmpu aan maar gps maar 45 dusja rijd 45 op roller toch?! zoja zou ik hem rond de 50/54 willen gaan want als ik het goed heb gelezen kan je pas WOK krijgen na 55kmpu op roller toch?
Stel ik zou heb 50-54 willen laten rijden wat kan ik dan het best doen ik zelf dacht aan de tandwielverhouding aan te passen want nu is het als goed is 11 voor en 59 achter rijd 45 en volgens een schema zou ik met 11-50 53kmpu aan maar verlies je daar veel optrek kracht mee? of valt dat wel mee?
kzie wel wat het wordt alvast bedankt!
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: di 21 jan 2020, 18:27
door 42
Je gaat dan klein beetje sneller maar trekt ook een stuk minder snel op..worden die bumperklevers ook niet blij van.
Vrees dat je een onbegrensde ecu nodig hebt en prop in uitlaat uit moet vijlen..denk ik, weet niet helemaal zeker hoe die euro 4 dingen begrensd zijn qua uitlaat, als ze dat al zijn.
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: wo 22 jan 2020, 11:34
door KleurenDoof
Heb even contact opgenomen met een scooterzaak die dat doet, hun hebben het idd ook over een andere ecu. Ik laat die er wel in zetten en zal is kijken wat het brengt, laat het hier wel weten voor andere.
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: wo 22 jan 2020, 12:23
door derbi-ftw
Andere CDI is inderdaad nodig. Deze is voornamelijk de hoofd begrenzer.
De meeste mensen met een Derbi Senda vanaf 2018 vervangen de CDI voor een onbegrensde CDI:
http://www.derbipartsshop.nl/onbegrensd ... -2018.html
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: wo 22 jan 2020, 15:50
door 42
Is inderdaad een klusje wat je zelfs met twee linkerhanden ook zelf kan, scheelt weer euris.
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: do 23 jan 2020, 08:49
door KleurenDoof
42 schreef:Is inderdaad een klusje wat je zelfs met twee linkerhanden ook zelf kan, scheelt weer euris.
ja klopt ik zag het maar bestel alleen via hun, doe bijna alles zelf dr op zetten leren we van eh

Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: do 23 jan 2020, 10:28
door 42
Yep..

Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: do 30 jan 2020, 10:35
door KleurenDoof
Kheb een 101 octane cdi gekocht erin gezet alleen als ik nou beetje gas geef tikt/ploft de cilinder helemaal soort klik geluid heel raar. Wat kan dit zijn? Heb nou de originele cdi/ecu weer terug gezet dan doet hij het namelijk niet.
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: zo 15 mar 2020, 11:16
door bart_rs2
Wil hij dan ook geen toeren maken of maakt hij alleen een vreemd geluid? Een video zou het wel een stuk duidelijker maken.
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: ma 01 mar 2021, 08:24
door BE_STEF
@kleurendoof hoe snel rijd je derbi nu met onbegrensde cdi? En wat is je tanielverhouding?
hebzelf ook een derbi van 2018 met een leovince x fight. ikzelf rij 55 en trek best snel op vind ik , sneller als ori uitlaat.
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: zo 25 jul 2021, 10:57
door robinanker
KleurenDoof schreef: ↑do 30 jan 2020, 10:35
Kheb een 101 octane cdi gekocht erin gezet alleen als ik nou beetje gas geef tikt/ploft de cilinder helemaal soort klik geluid heel raar. Wat kan dit zijn? Heb nou de originele cdi/ecu weer terug gezet dan doet hij het namelijk niet.
Wat was de oplossing heb precies hetzelfde namelijk?
Al meerdere blauwe ecu's geprobeerd, maar bij geen 1 klopt het tijdstip van de ontsteking, maar als ik de orginele erop zet doet ie het top tot 8000tpm.
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: di 03 aug 2021, 19:24
door apriliagreenenergy
ik had het zelfde probleem op mijn aprilia sx 50 2018 ik had een andere voorbocht en cdi opgedaan ik had een tandwiel 11 er op toen het maakte een raar geluid als ik veel toeren maakte ik heb nu een tandwiel 14 er op gezet en heb er geen last meer van het zou mischien een oplossing zijn voor jouw problem
Re: Derbi Senda 2018 Euro4
Geplaatst: di 03 aug 2021, 20:37
door Brommert_01
Het punt is dat als je meer toeren hebt je brandstof verhouding echt goed moet zijn omdat je meer trek etc hebt en flow door de restricties weg te halen. Het ontstekingstijdstip staat niet verkeerd, hij heeft gewoon de verkeerde verhouding brandstof op lucht. Kortom, afstellen.