Pagina 1 van 1
Uitlaat
Geplaatst: vr 25 okt 2019, 18:13
door moltygo
Hallo,
Ik heb een Derbi senda van het bouwjaar 2018 50 cc.Ik zoek nu een uitlaat die mijn brommer een stuk sneller kan laten lopen weet misschien van jullie de beste uitlaat de die de brommer het snelste maakt?
Re: Uitlaat
Geplaatst: vr 25 okt 2019, 21:21
door derbi-ftw
Mocht je de Derbi Senda vanaf bouwjaar 2018 sneller laten lopen, zul je eerst de CDI moeten vervangen voor een onbegrensde (of Malossi) CDI.
De snelste 50cc uitlaten zijn o.a de Giannelli Conti of de SCR Corse (deze lopen wel beter i.c.m een Malossi CDI voor de hoge toeren).
Een andere leuke uitlaat kan zijn de Leovince X-fight of Yasuni (Cross / Cross ML). De Yasuni Cross HM is tevens ook erg gebruikt voor 80cc.
Re: Uitlaat
Geplaatst: vr 25 okt 2019, 23:55
door moltygo
Bedankt voor je reactie maar,
Welke scr Corse raadt je aan welke soort?
Re: Uitlaat
Geplaatst: za 26 okt 2019, 10:23
door derbi-ftw
Inderdaad ook wel belangrijk

De SCR Corse RacingLine50 is de snelste uitlaat die er voor Derbi te krijgen is.
Een andere SCR Corse uitlaat ook geschikt voor 50cc is de SCR Corse Chrome.
De SCR Corse HM50/70 is geschikt voor 50 en 70cc (sommige gebruiken het voor 80cc).
Re: Uitlaat
Geplaatst: za 26 okt 2019, 14:55
door moltygo
Bedankt voor het reageren ik ga zeker voor kijken

Opvoeren
Geplaatst: wo 06 nov 2019, 20:39
door moltygo
Zou je veel harder gaan als je alleen maar een onbegrensde cdi heb en een scr corse racingline 50 hoe hard loopt de brommer dan?
Re: Uitlaat
Geplaatst: wo 06 nov 2019, 20:53
door derbi-ftw
Als je een RacingLine50 neemt zou ik wel een Malossi CDI kopen en geen normale onbegrensde CDI.
Re: Uitlaat
Geplaatst: wo 06 nov 2019, 23:33
door moltygo
Maakt een kleiner tandwiel ook je brommer sneller en welke tand wiel dan?
Re: Uitlaat
Geplaatst: do 07 nov 2019, 01:13
door 42
Voorste tandwiel kleiner is beter optrekken, minder snelheid.
Achterste tandwiel kleiner is slechter optrekken, meer snelheid.
En groter tandwiel net andersom uiteraard.
Zit em in tandwielverhouding ( twv )
Voorste tandwiel is vaak het handigst, 1 tand van het voorste tandwiel staat gelijk aan 3 tanden achter.
Verwacht er alleen niet al te veel van, je gaat er geen tientallen km/h harder door en je trekt voor geen meter meer op met een standaard set up.
Maar misschien moet je met die hoogtoerige RacingLine sowieso een groter tandwiel van voren doen dan wat er nu op zit, weet ik niet.
Je moet je ook afvragen wat je wilt ; 95 met matige trekkracht of 85 met genoeg trekkracht ( koppel ) om iedereen bij het stoplicht eruit te trekken.
Persoonlijk vind ik koppel leuker, die 10 a 15 km/h harder merk je nou ook weer niet zo veel van en als t 3 minuten duurt voor je op de 95 zit schiet het ook niet op hier in Nederland.
Re: Uitlaat
Geplaatst: do 07 nov 2019, 08:07
door moltygo
Dus het is beter als ik de racingline uitlaat neem dat ik dan mijn voorste tandwiel juist vergroot.
Re: Uitlaat
Geplaatst: do 07 nov 2019, 09:47
door 42
Misschien, ik denk t eigenlijk niet met een ori cilinder en ik zou het eerst met je huidige tandwielen proberen.
Blijf je wel meer koppel houden.
Als de boel toch te hoogtoerig blijkt en dat je in het rood komt met je toeren kun je altijd nog je twv veranderen.
Of als je vindt dat je meer dan genoeg koppel hebt en toch nog sneller wilt ook natuurlijk.
Maar misschien is het met je twv zoals die nu is al helemaal perfect, zonde om dan geld te stoppen in ander tandwiel.
Probeer de racing line, als je die per se wilt, eerst zo zou ik zeggen en dan kun je altijd weer verder kijken.
Kleiner voortandwiel in elk geval niet, dan ga je minder hard op top en ga je overtoeren maken.
Re: Uitlaat
Geplaatst: do 07 nov 2019, 10:48
door moltygo