Uitlaat
-
- Derbi fan
- Berichten: 92
- Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
- Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80
Uitlaat
Hallo,
Ik heb een Derbi senda van het bouwjaar 2018 50 cc.Ik zoek nu een uitlaat die mijn brommer een stuk sneller kan laten lopen weet misschien van jullie de beste uitlaat de die de brommer het snelste maakt?
Ik heb een Derbi senda van het bouwjaar 2018 50 cc.Ik zoek nu een uitlaat die mijn brommer een stuk sneller kan laten lopen weet misschien van jullie de beste uitlaat de die de brommer het snelste maakt?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Uitlaat
Mocht je de Derbi Senda vanaf bouwjaar 2018 sneller laten lopen, zul je eerst de CDI moeten vervangen voor een onbegrensde (of Malossi) CDI.
De snelste 50cc uitlaten zijn o.a de Giannelli Conti of de SCR Corse (deze lopen wel beter i.c.m een Malossi CDI voor de hoge toeren).
Een andere leuke uitlaat kan zijn de Leovince X-fight of Yasuni (Cross / Cross ML). De Yasuni Cross HM is tevens ook erg gebruikt voor 80cc.
De snelste 50cc uitlaten zijn o.a de Giannelli Conti of de SCR Corse (deze lopen wel beter i.c.m een Malossi CDI voor de hoge toeren).
Een andere leuke uitlaat kan zijn de Leovince X-fight of Yasuni (Cross / Cross ML). De Yasuni Cross HM is tevens ook erg gebruikt voor 80cc.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Derbi fan
- Berichten: 92
- Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
- Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80
Re: Uitlaat
Bedankt voor je reactie maar,
Welke scr Corse raadt je aan welke soort?
Welke scr Corse raadt je aan welke soort?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Uitlaat
Inderdaad ook wel belangrijk
De SCR Corse RacingLine50 is de snelste uitlaat die er voor Derbi te krijgen is.
Een andere SCR Corse uitlaat ook geschikt voor 50cc is de SCR Corse Chrome.
De SCR Corse HM50/70 is geschikt voor 50 en 70cc (sommige gebruiken het voor 80cc).

Een andere SCR Corse uitlaat ook geschikt voor 50cc is de SCR Corse Chrome.
De SCR Corse HM50/70 is geschikt voor 50 en 70cc (sommige gebruiken het voor 80cc).
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Derbi fan
- Berichten: 92
- Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
- Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80
Re: Uitlaat
Bedankt voor het reageren ik ga zeker voor kijken



- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Uitlaat
Als je een RacingLine50 neemt zou ik wel een Malossi CDI kopen en geen normale onbegrensde CDI.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Derbi fan
- Berichten: 92
- Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
- Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80
Re: Uitlaat
Maakt een kleiner tandwiel ook je brommer sneller en welke tand wiel dan?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4188
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Uitlaat
Voorste tandwiel kleiner is beter optrekken, minder snelheid.
Achterste tandwiel kleiner is slechter optrekken, meer snelheid.
En groter tandwiel net andersom uiteraard.
Zit em in tandwielverhouding ( twv )
Voorste tandwiel is vaak het handigst, 1 tand van het voorste tandwiel staat gelijk aan 3 tanden achter.
Verwacht er alleen niet al te veel van, je gaat er geen tientallen km/h harder door en je trekt voor geen meter meer op met een standaard set up.
Maar misschien moet je met die hoogtoerige RacingLine sowieso een groter tandwiel van voren doen dan wat er nu op zit, weet ik niet.
Je moet je ook afvragen wat je wilt ; 95 met matige trekkracht of 85 met genoeg trekkracht ( koppel ) om iedereen bij het stoplicht eruit te trekken.
Persoonlijk vind ik koppel leuker, die 10 a 15 km/h harder merk je nou ook weer niet zo veel van en als t 3 minuten duurt voor je op de 95 zit schiet het ook niet op hier in Nederland.
Achterste tandwiel kleiner is slechter optrekken, meer snelheid.
En groter tandwiel net andersom uiteraard.
Zit em in tandwielverhouding ( twv )
Voorste tandwiel is vaak het handigst, 1 tand van het voorste tandwiel staat gelijk aan 3 tanden achter.
Verwacht er alleen niet al te veel van, je gaat er geen tientallen km/h harder door en je trekt voor geen meter meer op met een standaard set up.
Maar misschien moet je met die hoogtoerige RacingLine sowieso een groter tandwiel van voren doen dan wat er nu op zit, weet ik niet.
Je moet je ook afvragen wat je wilt ; 95 met matige trekkracht of 85 met genoeg trekkracht ( koppel ) om iedereen bij het stoplicht eruit te trekken.
Persoonlijk vind ik koppel leuker, die 10 a 15 km/h harder merk je nou ook weer niet zo veel van en als t 3 minuten duurt voor je op de 95 zit schiet het ook niet op hier in Nederland.
-
- Derbi fan
- Berichten: 92
- Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
- Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80
Re: Uitlaat
Dus het is beter als ik de racingline uitlaat neem dat ik dan mijn voorste tandwiel juist vergroot.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4188
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Uitlaat
Misschien, ik denk t eigenlijk niet met een ori cilinder en ik zou het eerst met je huidige tandwielen proberen.
Blijf je wel meer koppel houden.
Als de boel toch te hoogtoerig blijkt en dat je in het rood komt met je toeren kun je altijd nog je twv veranderen.
Of als je vindt dat je meer dan genoeg koppel hebt en toch nog sneller wilt ook natuurlijk.
Maar misschien is het met je twv zoals die nu is al helemaal perfect, zonde om dan geld te stoppen in ander tandwiel.
Probeer de racing line, als je die per se wilt, eerst zo zou ik zeggen en dan kun je altijd weer verder kijken.
Kleiner voortandwiel in elk geval niet, dan ga je minder hard op top en ga je overtoeren maken.
Blijf je wel meer koppel houden.
Als de boel toch te hoogtoerig blijkt en dat je in het rood komt met je toeren kun je altijd nog je twv veranderen.
Of als je vindt dat je meer dan genoeg koppel hebt en toch nog sneller wilt ook natuurlijk.
Maar misschien is het met je twv zoals die nu is al helemaal perfect, zonde om dan geld te stoppen in ander tandwiel.
Probeer de racing line, als je die per se wilt, eerst zo zou ik zeggen en dan kun je altijd weer verder kijken.
Kleiner voortandwiel in elk geval niet, dan ga je minder hard op top en ga je overtoeren maken.
-
- Derbi fan
- Berichten: 92
- Lid geworden op: do 24 okt 2019, 13:06
- Vervoersmiddel: Derbi senda MHR 80
Re: Uitlaat
https://www.m2trading.com/nl/webshop/el ... gJBjfD_BwE Is deze cdi de goede?